Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitteko päästää huumeiden käyttäjää luoksenne kylään?

Vierailija
10.06.2022 |

Vanha koulukaveri käyttää tietääkseni ainakin amfetamiinia. Biletti sen avulla satunnaisesti kun oltiin nuorempia, nykyisin on laihtunut hyvin hoikaksi ja norkoilee käyttäjiltä vaikuttavien ihmisten kanssa. Tultiin ennen ihan hyvin juttuun, mutta nyt ei olla nähty aikoihin ja kaveri haluaisi tulla yökylään käydessään tällä paikkakunnalla.

Olen miettinyt, uskallanko päästää yöksi tai edes kylään. En tiedä kuinka paljon hän käyttää ja miten rahoittaa käyttönsä. Kysymällä tuskin selviää. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan päästäisi kuvailtua henkilöä käymään edes vessassa saati sitten päästäisi pidemmälle vierailulle. Sori. 

Vierailija
2/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa kaverista on tullut aggressiivisempi. Helpommin ottaa itseensä ja tulkitsee asiat negatiivisesti. En pelkää häntä, mutta siksikin mietin miten kieltäytymisen muotoilisi kohteliaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa!

Vierailija
4/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pölliä sulta tavaraa, en päästäisi. Muutenkin ahdistaisi tavata kyseistä ihmistä.

Vierailija
5/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon vastatakseni, niin kyllä uskaltaisin. En kuitenkaan laskisi mitään leipätekstissä kuvailtua narkkaría kotiini varastelemaan.

T: Amfetamíinia viihdekäyttävä kannabísti.

Vierailija
6/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelisin sellaisen ihmisen seuraa itseäni suojellakseni. Sen verran alkoholistien ja huumausaineiden käyttäjien toilailuja on saanut sivustaseurata nuorempana perhepiirissä, että en luota heihin.

Vierailija
7/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta en päästäisi. Narkeille tärkeintä elämässä on aineet ja he tekevät mitä tahansa niiden eteen. Myyvät vaikka mummonsa.

Vierailija
8/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa on varastamisen ja ehkä muunkin rikoksen uhriksi joutumisen riski, jos kerran on aggressiivinen.

Vierailija
9/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin ja olen päästänyt. Läheinen oli narkomaani.

Vierailija
10/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Vierailija
11/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei varasta heti jotain, voi olla että kotiisi murtaudutaan myöhemmin, mikäli siellä on jotain rahaksi muutettavaa.

Vierailija
12/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Hän raitistui mutta teki itsemurhan.

Vierailija
13/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, 

mulla käy aina joskus nuori tyttö (tietysti täysi-ikäinen mutta minuun verrattuna nuori) joka käyttää aineita. Olen siis itse normi.

Tyydytämme toistemme tarpeet, niinsanotusti. 

Hän on tosi söpö ja pinnan alla tiedän että on fiksu. Mutta kyllä sillä aina "epähuomiossa" menee kaikki laukkuun tai taskuun mihin koskee. Yksin kun jättäisi hetkeksikään niin tietäähän sen, että kämppä olisi tyhjä ihan kaikesta rahanarvoisesta minkä mukanaan jaksaa kantaa. 

On nuo aikamoisia piirejä. Mutta tunnen myötätuntoa häntä kohtaan, koska ollaan tunnettu jo vuosi ja tiedän tosiaan mitä on taustoilla. 

Eli päästäisin tietyissä tapauksissa, mutta en missään nimessä vahtimatta. Kyllä nuo ensisijaisesti tarttee sitä rahaa kamaan ja velkoihinsa - ja vaikka moraalia olisikin, se painuu himojen alle. 

Vierailija
14/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi päästää kovista huumeista riippuvaista. Muuten tapauskohtainen harkinta. Kerran vähän huolestutti kun yksi puolituttu kannabiksen käyttäjä ja hänen kaverinsa, ja minulla oli kirjahyllyssä hyvin näkyvillä pino seteleitä. Eivät olleet onneksi varkaita.

Vierailija
15/15 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi