Moottoripyörän pahimmat ongelmat tässä maailmantilanteessa
1) Moottoripyörät toimivat vain bensalla. Tämä aiheuttaa sen, että korkeat bensan hinnat ja bensa-asemien sulkeutuminen iskee pahiten juuri moottoripyöriin. Miksei ole dieselpyöriä? Voisi käyttää laittomasti polttoöljyä. Niistä lähtevä musta savu olisi myös tosi jännää.
2) Moottoripyörät kuluttavat yhtä paljon tai enemmän kuin autot, vaikka ovat pienikokoisia. Tästä seuraa se, että moottoripyöriä on hankala sähköistää tai edes tehdä hybridipyöriä. Autoihin taas voi laittaa 300-400 kg akun ja kulutus on silti todella pientä. Autoissa on tilaa.
3) Motoristit ovat kuolemassa sukupuuttoon. Nyt jo näkee kuinka skuuttisukupolvi on alkanut vallata alaa. Ei ole mitään järkeä ajaa mopokorttia kun skuutilla ajamiseen ei tarvita mitään korttia ja sillä saa ajaa pyöräteillä. Nuoret tottuvat hiljaiseen ja vaivattomaan sähköiseen liikkumiseen eikä ketään kiinnosta enää myöhemminkään impata bensankatkua.
4) Kaikki tuntuvat nykyään vihaavan motoristeja heidän itsekkyyden ja Venäjä-yhteyksien takia.
Näin se vaan on.
Kommentit (19)
Eiköhän tämä sähköauto trendi tästä kuihdu muutamassa vuodessa.
Meidän suvussa on onneksi moottoripyöräilijöitä.
Paskapuhetta. Sähkömoottoripyöriä myydään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Uusien polttomoottoriautojen myynti ollaan kieltämässä kokonaan suurimmassa osassa maailmaa niin ei ihan äkkiä taida kuihtua. Itse ajan sähköautolla, koska se on vaan niin paljon mukavampi laite jo voimalinjasta lähtien. Ah, sitä pehmeyttä!
Mitä Venäjä-yhteyksiä motoristeilla on?
Minä olen 50v motoristinainen eikä minulla ole mitään Venäjä-yhteyksiä enkä ole kohdannut itseäni kohtaan kohdistettua vihaa.
Moottoripyöräilijä kirjoitti:
Meidän suvussa on onneksi moottoripyöräilijöitä.
Mutta ovatko kesän jälkeen enää keskuudessamme?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuihdu. Et taida seurata, mitä ympärilläsi tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 50v motoristinainen eikä minulla ole mitään Venäjä-yhteyksiä enkä ole kohdannut itseäni kohtaan kohdistettua vihaa.
Motoristit kannattavat mm. halvan öljyn tuontia Venäjältä, että pääsisivät halvalla päristelemään ja ympäristöä tuhoamaan. Lähes jokainen motoristi on PS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusien polttomoottoriautojen myynti ollaan kieltämässä kokonaan suurimmassa osassa maailmaa niin ei ihan äkkiä taida kuihtua. Itse ajan sähköautolla, koska se on vaan niin paljon mukavampi laite jo voimalinjasta lähtien. Ah, sitä pehmeyttä!
Kiellot voidaan perua. Jos tarpeeksi monessa EU maassa voittaa eri puolue seuraavat vaalit niin menee suunnitelmat takkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Motoristit kannattavat mm. halvan öljyn tuontia Venäjältä, että pääsisivät halvalla päristelemään ja ympäristöä tuhoamaan. Lähes jokainen motoristi on PS.
Jaa. Minä olen kohta 30 vuotta ajanut moottoripyörllä ja olen kohdannut ihmisiä jokaisesta tulo- ja yhteiskuntaluokasta. Sulla itselläsi taitaa olla aika pienet piirit...En ole persu enkä kannata öljyn tuontia Venäjältä, minulla on varaa maksaa kalliimpaakin bensaa.
T:se 50v motoristinainen
AP spammaa tuota samaa monelle keskustelupalstalle, suomi24 ja sama aloitus. Säälittävää :D
Vety on tulevaisuus, enemmän kuin pekällä sähköllä toimiva auto. Mutta kestää 5-10 vuotta, ennen kuin tekin alatte sanomaan niin, ennen kuin valtamedia on sen teille ensin kertonut.
1, löydy dieselmoottoripyöriä, esim Royal enfieldiltä.
2, sähkömoottori pyöriä löytyy jo monelta valmistajalta.
3, tuskin. Moottoripyöräharrastus tuskin tulee kuolemaan. Kuinka moni esim menee skuutilla Norjaan tai vaikka keskieurooppaan?
4, enemmän vihataan pyöräilijöitä ja hiihtäjiä.
En välitä aloittajan ongelmista. En ole tällä viikolla ajanut muunlaisilla moottoriajoneuvoilla kuin moottoripyörällä.
Vierailija kirjoitti:
AP spammaa tuota samaa monelle keskustelupalstalle, suomi24 ja sama aloitus. Säälittävää :D
Oikeasti? On mielenterveys aika löyhillä kantimilla joillain.
Ei kiinnosta bensan hinta eikä ihmisten ajattelut. Minä ajan 5,7L Boss hossilla.
Moottoripyörä kuluttaa vähemmän kuin auto. Sillä kyllä ajetaan enemmän kesällä kuin autolla jo senkin takia että moottoripyöräily on hauskempaa kuin autolla ajo.
Meilläkin lapset halusivat vain skuutin ja hyvä niin. Ajaminen on käytännössä ilmaista.