Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan rikki teinin kanssa

Vierailija
10.06.2022 |

Siis jo 18v. Yritän ja yritän antaa apya koulujuttuihin, mutta silti yrittää aina puhua mustaa valkoiseksi ja kääntää ja vääntää. Aina ollut fikau ja harkitseva, mutta saanut elämässä varmaan kaiken liian helpolla. Tai päässyt lahjakkuuden takia niin helpolla, että kun tulee tilanne mikä vaatii töitä niin käyttää kaiken ajan selittelyyn. Kaikkeen on joku syy ja selitya miksi ei voi esimerkiksi opiskella tietyllä tavalla tms. Siihen selittämiseen käytetyllä ajalla olisi jo varmaan maisteri.

Oon joskus ihan loppu. Tekis mieli sanoo, että annetaan sitten olla ja odotellaan ihmettä. Ehkä se tippuu joku päivä päähän.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani näitä kommentteja voin todeta, että mulla on harvinaisen fiksu ja kypsä nuori. Kiitos näistä!

Enkä tarkoittanut, että opettaisin koulujuttuja. On varmaan olemassa muutakin tukea, esim. kannustaminen tai eri vaihtoehtojen mahdollistaminen esimerkiksi maksullinen lisäopetus ammattilaisella.

Vierailija
22/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asuin ap omillani jo 18v. Hoidin itse laskut, siivoomiset, opiskelut yms. Sun lapsesi ap on jo aikuinen. Anna hänen tehdä asiat itse.

On täysi-ikäinen ei suinkaan aikuinen

Eikä koskaan tule sellaiseksi kasvamaankaan, jos äiti paapoo ja hössöttää vieressä kaiken aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret kypsyy eri tahtia, usein pojat vähän hitaammin kuin tytöt. Poikani on nyt 21 ja on vuodessa aikuistunut. On opiskelupaikka ja työ. Pari vuotta sitten jännitin kovasti löytääkö paikkansa. Kyllä se siitä!

Vierailija
24/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas niin aikuismaisia vastauksia täällä. Niinkuin jotkut vähäjärkisten kokoontumisajot taas kerran käynnissä. Voimia ap hienoa että tuet lastasi, ei se 18v. vielä ole niin kypsä ja aikuinen ettei tarvitsisi vanhemman tukea.

No tämä nuori nyt selvästi ei kaipaa apua tai tukea. Jos kerran tietää itse mitä tekee, niin miksi huononnat välejänne turhalla jäkätyksellä? Ihan kiusallaankaan ei tee niin kuin sinä haluat.

Vierailija
25/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret kypsyy eri tahtia, usein pojat vähän hitaammin kuin tytöt. Poikani on nyt 21 ja on vuodessa aikuistunut. On opiskelupaikka ja työ. Pari vuotta sitten jännitin kovasti löytääkö paikkansa. Kyllä se siitä!

Lapseno käy lukioo, tekee kahtakin työtä sekä kilpaurheilee tavoitteellisesti. Hän on fiksu, vastuuntuntoinen ja kypsä. Nämä ei kuitenkaan poissulje sitä, että nykymaailmassa koetaan aika suuria paineita ja se aiheuttaa ahdistusta.

Mutta tosiaan hyvin hänellä menee, kun lueskelen noita kommentteja.

Vierailija
26/26 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen 15v. Koulu tosin sujuu itsenäisesti. Mutta jos pyydän nostamaan sukat lattialta tms pientäkään niin saan vartin luennon miksei hän voi tehdä sitä juuri nyt seistessään siinä sukkien vieressä ja 3 min myöhemmin on kuin ei olisi mitään aiheesta ikinä kuullutkaan. Puhumattakaan jostain isommasta hommasta, vaikkka tiskikoneen tyhjentämisestä, vaikka on koko päivä aikaa ja mä töistä lähtiessä laitan viestiä että hoitaa sen homman nyt, niin ei, on ovella vastassa selityksineen miksei ole aloittanutkaan.

Jokunen vuosi sitten soitin kotipihalta että onko tehty vai käännynkö ympäri, että mä en tule kotiin ennenkuin luvattu homma on tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän