Mihin käyttää jäljellejääneet maskit?
Ideoita kellään? Pari laatikollista näitä jäljellä enkä enää maskeja käytä, mutta haluaisin johonkin ne hyödyntää :)
Kommentit (21)
Mä käytän kun siivoan (aivastan herkästi pölystä), pahimpaan siitepölyaikaan tai jos itse oireilen, mutta on PAKKO liikkua ihmisten ilmoilla (jos on täysin pakko, esim kauppa jos kukaan ei voi käydä puolestani). Kolmas keino sinänsä epätodennäköistä, kun voi tilata kotiin tai mies käy kaupassa.
Parempi vain säästää, kohta voivat sitäpäitsi maksaa taas moninkertaisen hinnan..
Käytän edellen maskia Missä suositukset oli. Pidit sitä tai et.
Niin ja aivastelija jatkaa: kannattaa säästää myös kun ei tiedä, tarvitaanko niitä taas. Sellainen tuntemus, että voi tulla taas tarpeeseen.
Pidä tallessa vaan, syksyllä niitä taas tarvitaan.
Tuli muuten mieleen: vieläkö teillä on niitä korona-aikana jemmattuja wc-paperivarastoja jäljellä? Eikö wc-paperi ollut se miltei suurin myyntiartikkeli tuolloin kun korona iski Suomeen...
Mut siis sehän on vaan hyvä, on edes jotain edulliseen hintaan hankittua, kun nyt kaikki käyttötavarat ja ruokatavarat ovat kallistumassa....
Kyllä niitä edelleen voi ja kannattaa käyttää kaupassa ja julkisissa kulkuvälineissä. Koronan uhka ei ole poistunut vaikka ihmiset eivät enää välitäkkään, oikeastaan päinvastoin.
Toriin ilmaisjakoon. Joku kuitenkin matskustelee jossain missä vielä tarvitaan niitä.
Työssä käytän työnantajan kustantamaa maskia - farmaseutti. Kaupassa ja julkisissa käytän omia maskeja.
Meillä maskeja kuluu ihan ilman koronaakin. Tulevaisuudessa aion käyttää niitä ihan ohjeistetustikin, eli jos olen jossain pisaratartuntana leviävässä taudissa, niin käytän niitä.
Lisäksi myyräkuumeen estoon ovat hyviä, noita polttopuita joudutaan vekslaamaan aina välillä edestakaisin.
Ja muutenkin pölyävässä työssä (siis käytössä ffp2-maskeja).
ELi ent odellakaan askartele niistä mitään, enkä etenkään heitä menemään!
Minun ystäväni(66v) luopui maskista, sairastui ja hautajaiset on tänä viikonloppuna Kuopiossa. Joutui hengitysvaikeuksien vuoksi sairaalaan ja sinne jäi.
Laita talteen odottamaan pahentuvaa pandemiaa, oli se sitten korona tai jokin uusi virus.
Nyt niitä saa kohtuuhintaan. Sitten syksymmällä, kun uusi aalto laittaa paikat taas kiinni ja liikkuminen on rajoitetumpaa, niin maskienkin hinnat nousee.
Saati jos lähivuosina tulee kokonaan uusi pandemia, mikä ei ole lainkaan epätodennäköistä.
Kyllä niille vielä käyttöä tulee...
Syksyllä on taas flunssakausi niin silloin voi ottaa käyttöön
Voi kun olisin tajunnut tän maskiasian silloin kun lapset oli pieniä ja pari kertaa vuodessa oksutaudissa. Se on tauti, jota vihaan yli kaiken, mutta sain sen joka ikinen kerta ihan superrankkana itse, kun pakkohan niitä lapsia oli lähietäisyydeltä hoitaa ja sotkuja siivota. Jos joku vielä joskus meillä noroon sairastuu, niin takuulla kaivan maskit kaapista. Tosin uskon, että tarvetta niille tulee kyllä muutenkin viimeistään kesälomakauden jälkeen.
Niiden läpi on mukava juoda pillillä olutta.
Monta maskia???? Olen pärjännyt yhdellä pari vuotta.
Odottaa nyt ihan rauhassa vaan. Ei ole ollenkaan mahdotonta, että kesän jälkeen hommat on taas sillä mallilla, että maskit on enemmän kuin tarpeen.