Millainen alue on Helsingin Oulunkylä lapsiperheen kannalta? (ov)
Olemme muuttamassa väliaikaisesti Oulunkylään ja toivoisin vinkkejä siitä, millainen alue on kyseessä ja onko alueella mitään mukavaa pikkulapsiperheelle, esim. avointa päiväkotia, perhekerhoa, leikkipuistoja tms. ?
En haluaisi jäädä vain kävelylenkkien varaan, olisi kiva kuulla etukäteen joitain vinkkejä :)
Kiitos!
Kommentit (6)
Oulunkylän seurakunta järjestää uudella kirkolla perhekerhoa muistaakseni maanantaisin klo: 10. Lisäksi asukastalolla (vaaleanpunainen vanha puuhuvila juna-aseman vieressä) on torstaisin klo: 10-12 MLL:n perhekahvila. Samassa rakennuksessa järjestetään myös MLL:n muskareita äideille ja lapsille/vauvoille.
Itse viihdyn tällä alueella mainiosti ja lapsiperheille on kaikkea mukavaa tarjolla. Lisäksi leikkipaikkoja ja kivoja ulkoilumaastoja löytyy myös.
Tervetuloa :0)
Olen asunut vuosia ogelissa enkä todellakaan ole törmännyt täällä PALJON mustalaisiin tai maahanmuuttajiin....
Ettet vaan puhuisi PATOLASTA??? Siellä on kaupungin vuokra-asuntoja ja näin ollen tietty myös maahanmuuttajia ja mustalaisia.
Itse teen työtäni " syrjäytyneiden" parissa, joten asuinalueen jossa haluan asua valitsen sen mukaan ettei asiakkaiden kanssa tarvise olla tekemisissä.
Enkä tällä viestillä tarkoita sitä että kaikki maahanmuuttajat ja mustalaiset ovat " syrjäytyneitä" , enkä myöskään sitä etteikö tänne niitä sopisi asumaan, Oulunkylässä vain suuriosa asunnoista on omistusasuntoja ja niissähän harvemmin em. ihmiset asuvat.
kaikista mukavista aktiviteeteista huolimatta lähden täältä enemmän kuin mielelläni takaisin kotiin. Patola on minusta kamalan rumaa aluetta, joskin rauhallisen oloista. Ulkoilumaastoista iso plussa!
Terkuin Ap
kaikista mukavista aktiviteeteista huolimatta lähden täältä enemmän kuin mielelläni takaisin kotiin. Patola on minusta kovin rumaa aluetta, joskin rauhallisen oloista. Ulkoilumaastoista iso plussa!
Kiitos seurasta, jos sattumalta tapasin juuri Sinut lapsinesi jossakin kerhossa tai puistossa :)
Terkuin Ap
Vierailija:
Miksi väliaikaisesti kun täällä on hyvä asua ihan vakituisestikin ;)
Mäkitorpanpuisto ogelin ostoskeskusta vastapäätä on aktiivinen puisto, siellä on paljon ohjelmaa ja koululaisten iltapäivähoito. Puistossa on mm perjantaisin grilli lämpimänä missä voi grillailla omia eväitään, kirppareita sillon tällön, sadonkorjuujuhlat olivat juuri pari viikkoa sitten.
Avoimesta pk tai perhekerhosta minulla ei ole tietoa kun meidän neiti on jo ekaluokkalainen, mutta luulisin että kirkolla joka on ihan puiston vieressä on perhekerho, muistan ainakin lukeneeni lehdestä.
Ogeli on ihana paikka asua, täällä on paljon lapsia, meidän taloyhtiössä ainakin on ihana iso suojainen piha missä lapsilla on tilaa temmeltää, vaikka Mäkitorpantiellä asutaankin. Kavereita lapsille löytyy helposti.
Keskustaan, itikseen tai jumboon pääsee nopeasti joko autolla tai julkisilla.
Joten tervetuloa Ogelilaiseksi, vaikka vain väliaikaisesti!