Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajat antakaa neuvoja

Vierailija
09.06.2022 |

Olen kouluavustajana matikan tunneilla. Yhdellä tulevalla 9- luokalla on oppilas, joka ei keskity tunneilla, sählää aina jotain ihan omaa, on ihan pihalla kaikesta ilmiselvästi, ei muista koskaan tehdä läksyjään tai lueka kokeisiin, katse harhailee ja keskittyminen siirtyy esimerkiksi kaverille puhumuseen ja tunnin häiriköimiseen.
Miten autan oppilasta.
Voisiko hänellä olla keskittymishäiriö.
Olen aivan varma ettei käytös johdu vain uhmakkaasta käytöksestä vaan ihan oikeasti olen huolissani. En ole luokassa erikseen yhden oppilaan takia niin voisinko jutella vaikka luokan opettajan kanssa asiasta, että olisin kyseisen oppilaan lähistöllä koko oppitunnin. Voisinko ottaa aiheen puheeksi vaikka koulupsygologille, jok voisi puhutta tyttöä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että voisi olla keskittymisessä ja tarkkaavuudessa pulmaa. Kannattaa puhua asiasta erityisopettajan kanssa. Erityisopettaja jo todennäköisesti tuntee tämän "asiakkaan" ja jos ei tunne niin hänen pitää ehdottomasti saada tietää missä mennään. Näin netin välityksellä tuntematta oppilasta on vaikea antaa neuvoja. Jokainen oppilas on yksilö ja vain oppilasta itseään kuuntelemalla voi löytää ne parhaimmat keinot miten toimia hänen kanssaan.

Vierailija
2/6 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työterveyteen tai työsuojeluun, jos tilanne on niin kamala, että mietit sitä kesälomallakin. Lomaile nyt rauhassa ja palaa asiaan elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny o kesäloma.

Vierailija
4/6 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäyntiavustaja, joka ei osaa panna kysymysmerkkiä kysymyslauseen perään...

Vierailija
5/6 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota loparit tuosta orjapalkkaisesta duunista.

t. onnellinen entinen erityisluokan koulunkäynninohjaaja

Vierailija
6/6 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyluokat on täynnä mitä erilaisimpia keskittymishäiriöisiä. apua heille ei juurikaan saa. deal with it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi