Harrastitteko lapsena liikaa?
Kommentit (15)
Mulla oli 80-luvulla viikon jokaisena päivänä liikutalajin treenit, toisinaan viikonloppuna aamu- ja iltatreenit. Jälkeenpäin ajateltuna meni överiksi, mutta koulumenestys ei kärsinyt. Tiedän kyllä mitä harrastuksiini pakenin.
Kyllä oli useampia erilaisia harrastuksia 80-luvulla.
En. Olisin halunnut harrastaa enemmän, mutta vanhemmat ei ehtineet kuskaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja 80-luku.
Vierailija kirjoitti:
Ja 80-luku.
En harrastanut mitään. Olen syntynyt -98 eli lapsi 2000-luvun alussa. Vanhemmat eivät laittaneet ikinä harrastuksiin enkä kyllä itsekään pyytänyt päästä, muistaakseni.
Mä en harrastanut mitään, mutta kaverilla oli ekaluokasta asti joka illalle jotain ohjattua harrastusta, urheilua, soittoa, kokkikoulua, hevosia, taidetta jne. Koko yläasteen tappeli vahempiensa kanssa siitä, ettei halua harrastaa enää mitään ja lukiossa iski totaalinen kapinavaihe ja meininki sen mukaista.
Kaverin vanhemmat olivat sellaisia duunariperheiden ensimmäisiä akateemisia vesoja, joten löivät lapsilleen ihan älyttömät paineet matkalla kohti korkeutta. Tosi surullista, koska olivat myös hyvin mukavia. Lapsilla ei ole tänäpäivänä kovin kummoiset välit vanhempiinsa.
Ollaan synnytty '85
En oikein mitään. Ei ollut varaa yhtään mihinkään. Resuset vaatteet sentään oli ja hyvin yksinkertaista ruokaa riitti. 70-80- luku.
Harrastin itsekseni liikuntaa, uintia, jumppaa ja paljon muita juttuja. Jätin vimmaiset kontrollikokkikerhot ja pikkulapsijumpat muille. Koulussa tehtiin jo monia asioita.
80-luku. Jumppakerho, englannin kerho, viulutunnit, pianotunnit ja kuoro. Satunnaisesti ratsastus. Ei ollut minusta liikaa. Kaiholla muistelen. Omien lasten koululla ei ole enää kerhoja ja kaikki harrastaminen maksaa tolkuttomasti.
Alle kouluikäisenä ei mitään ja siitä eteenpäin varmaan vuorotellen koulun tai seurakunnan vaihtelevia kerhoja, kuoro ainakin yhtenä vuonna. En käynyt missään yhtä talvea pitempään, niitä ei kai edes järjestetty kuin yhdeksi lukukaudeksi kerrallaan. Eli riittävästi, mutta ei liikaa. Nämä olivat kai ilmaisia harrastuksia ja siksi niihin sain mennäkin. Ei ollut mitään kalliita maksullisia harrastuksia. Tämä 70-luvulla.
Lopetin siinä vaiheessa kun laji vaati kahdeksannet treenit viikkoon. Oli liikaa, sen jälkeen ei sitten ollutkaan mitään. 90-luku.
Olen syntynyt 60-luvulla, eikä minulla ollut lapsena mitään harrastuksia. Ei ollut rahaa harrastuksiin eikä edes kunnon vaatteisiin.
Kirjasto sentään oli ilmainen, joten vietin paljon aikaa kirjastossa ja lainasin lukemista.
-83 ja harrastin mielestäni sopivasti. Ala-asteella soittotunteja ja kokkikerhoa (1x viikossa), teini-iässä ryhmäliikuntatanssijumppia ja musiikkia (1-2x viikossa), lukiossa tanssijumppia ja karatea (sitä oli 3x viikossa). Viikonloput olivat pääsääntöisesti vapaat.
Jep. Olin niin ahdistunut kodin ja koulun ilmapiiristä, joten täytin illat harrastuksilla. Tosin olin hyvin innostunut monista asioista. Aika 1980-luku.