Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Vauvakuume" meneekö ohi itsestään vai pelkällä vauvan saannilla?

15.10.2006 |

Heippa vaan kaikille.

En ole ehtinyt näillä palstoilla käydä toisen lapsen syntymän jälkeen juur ollenkaan.

(Lapset syntyneet vuosina 04 ja 05, siis nyt reilu kaksi ja yksi vuotiaat)

Nyt olen muutamia päiviä potenut aivan kamalaa vauva kuumetta. (Aluksi oli vain takaraivossa ajatus että joskus tulevaisuudessa).

Katselin lasteni vauva kuvia kun jysähti päähän että mun on saatava kokea tuo kaikki uudelleen ja heti.

Ja nyt vatsassa kutittelee, kihelmöi ja jyskyttää kun koko ajan mielessä on vain vauva vauva vauva vauva. Puristavaa odostusta ja innostusta siellä vatsassa. Onko kenellekkään tuttua?

(Outo tunne minulle kun aikaisempia lapsia ei olla suunniteltu ne vain tuli).

Mietinkin että voiko olla että on ohimenevää huumaa vai paraneeko tästä kuumeesta vain vauvan saannilla?

Mies on suostunut vauvan tekoon mutkitta, mutta arvelluttaa näin pikaisesti ottaa kierukkaa pois kun entä jos rupee kaduttamaan.?

Vai onko se vaan niin että kun naiselle iskee vauva kuume niin se ei lähde pois yhtä nopeasti kuin on tullutkin.?

Kamalaa pohdintaa ja järkeilyä tunteita vastaan. Johtunee varmaan noista kahdesta lapsesta jotka on kuitenkin vielä niin pieniä.

Olisin iloinen kaikenlaisista kokemuksista. =)

(Kirjoitin saman vauvakuume osioonkin, mutta ajattelin täältäkin yrittää saada vastauksia, tosin täällä taitaa kaikilla olla tepsinyt kuumeeseen vain vauva).?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että naisella jää aina yksi lapsi tekemättä. Siis jossain määrin kuumeilu taitaa olla kroonista. Kun vauva kasvaa, alkaa haluamaan taas uutta vauvamasu, synnytystä ja pikku tuhisijaa - minä kantoliinahörhöilijänä olen ennen kaikkea kaivannut sitä pikku kannettavaa.

Meillä on lapset -03 ja -04, ja kolmas syntyy -07 - jos nyt kaikki menee hyvin. Ekan jälkeen halusin toista jo synnärillä, tokan jälkeen oli mielessä, että ehkä sitä vielä joskus sen kolmannen haluaisi. No, nyt kolmatta odotellessa tiedän, että vielä tulee uusi vauvakuume, mutta nyt tulee sentään järki vastaan. Lapsiluku jää tähän ja sillä siisti. Mutta kyllä tämä kolmas vauvakuume on kaikista pahin, kun tietää hänen olevan se viimeinen. Kauheesti on tullut mietittyä asioita vauvan varalta ja mitä sille sitten pitää olla. Ei sinänsä hirveän hyvä juttu, kun minulla oli ennen tätä raskautta yksi keskenmenokin.

Mutta siis pointtini, ei se vauvakuume mihinkään häviä. Tulos riippuu ihan sinusta annatko sille vallan ja hommaudut raskaaksi. Me naiset kuin olemme vain tällaisia.

Pirpaliina rv9+2(?)

Vierailija
2/3 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä, että kroonista se vauvakuume on. Sitten kun se alkaa niin loppua ei näy. Ensimmäinen oli 7kk, kun tulin uudestaan raskaaksi. Toinen oli niin vauva vielä kaksi vuotiaana, että vasta reilun kahden vuoden jälkeen alettiin uutta tekemään. Nyt on kolmas tulossa ja mietin jo, että ei tämä kai tähänkään jää. Kolmea olen aina haaveillut, jutta nyt luku kasvaa mielessä, kun pitäisi ajatella, että tämä on se viimeinen.

En usko, että vauvakuumeesi sammuu muuten kun vauvan tekemisellä. Ja niin ihania ne lapset on, että jos teillä on siihen mahdollisuus ja mieskin haluaa niin antakaa palaa vaan..

T: Möhköläinen rv21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume iske ensi kerran kun kuopus oli 1v ja esikoinen 3v. Mutta olimme päättäneet että kaksi lasta on meille sopiva määrä, joten monta vuotta yritin itseäni ylipuhua, kuinka kätevää on kun on vain kaksi lasta, kuinka kiva kahdelle isolle kun voi heidän kanssa käydä laskettelemassa, luistelemassa, uimassa, veneilemässä ym kun ei ole sitä kolmatta, vauvaa, riesana....

Ei auttanut järkeilyt, raskausoireita podin aina kun kuukautiset myöhässä, kuvittelin itseni raskaaksi kierukasta huolimatta jne.

Sitten kun itse olin vauvahormoneille jo luovuttanut piti vielä mies ylipuhua..

Nyt isot lapset ovat 7v ja 9 v ja iltatähti syntynee lähiviikkoina....

Tehkää te hiukan pienemmällä ikäerolla!

Mari 36+2