Mitä tarkoittaa kun joku sanoo että on menettänyt mielenkiintonsa sinuun?
Kyseessä on pitkäaikainen ystävä, jonka kanssa meillä on ollut läheiset välit. Ei vastaa enää puhelimeen. Kysyin tekstiviestillä, onko suuttunut minulle, vastasi ettei ole, on vain menettänyt mielenkiintonsa minuun. Ei ole kovin ystävällisesti sanottu mielestäni.
Kommentit (23)
No eikö toi nyt ole aika selkeästi sanottu?
Tuntuu vaan tosi ikävältä itsestä kun en pääse edes puhumaan hänen kanssaan. Katkaisee välit noin vain enkä oikein ymmärrä, mistä on kyse. Ei ole reilua minua kohtaan. Asia painaa minua jatkuvasti. Ap
Onko teidän elämäntilanteet muuttunut kovin erilaisiksi?
Yleensä lähden siitä, että ihminen tarkoittaa juuri sitä mitä sanoo.
Tulisin hulluksi jos joka repliikistä pitäisi pohtia, mitäsillö tarkoitetaan.
Ei enää perheellisenä jaksa kuunnella viikottaisia kännisekoilujasi
Vierailija kirjoitti:
No eipä oikeastaan. Lähinnä ihmettelen sitä, että miten voi noin yhtäkkiä tylysti katkaista välit. Aivan varmasti hänelläkin on ollut jotain tunteita minua kohtaan, en ainakaan itse voisi tehdä vastaavaa henkilölle josta välitän. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vaan tosi ikävältä itsestä kun en pääse edes puhumaan hänen kanssaan. Katkaisee välit noin vain enkä oikein ymmärrä, mistä on kyse. Ei ole reilua minua kohtaan. Asia painaa minua jatkuvasti. Ap
Kaikki ihmissuhteet on solmittu tietyssä elämänvaiheessa tai tiettyyn tarpeeseen, ja nämä alkuperäiset motiivit eivät enää täyty. Ehkä hän on tullut vaiheeseen, jossa pystyy paremmin hahmottamaan, mitä haluaa ja sinä et siihen sovi. Hän ei ole sinulle mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä oikeastaan. Lähinnä ihmettelen sitä, että miten voi noin yhtäkkiä tylysti katkaista välit. Aivan varmasti hänelläkin on ollut jotain tunteita minua kohtaan, en ainakaan itse voisi tehdä vastaavaa henkilölle josta välitän. Ap
Ai, se olikitkin sinä.
Onhan tuo tosi rumasti ja tylysti sanottu. Ei hän selvästikään arvostanut sinua ja ystävyyttäsi kun voi tuolla tavalla ystävyyden päättää. Eikä anna mahdollisuutta selvittää asiaa kunnolla.
Jos olisin ap, lähettäisin kyseiselle ystävälle viestin ja yrittäisin saada hänet vielä puhumaan asiasta kunnolla. Tai sitten vain antaisin asian olla ja jatkaisin omaa elämääni ilman kyseistä ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, se olikitkin sinä.
Kuka? Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tosi rumasti ja tylysti sanottu. Ei hän selvästikään arvostanut sinua ja ystävyyttäsi kun voi tuolla tavalla ystävyyden päättää. Eikä anna mahdollisuutta selvittää asiaa kunnolla.
Jos olisin ap, lähettäisin kyseiselle ystävälle viestin ja yrittäisin saada hänet vielä puhumaan asiasta kunnolla. Tai sitten vain antaisin asian olla ja jatkaisin omaa elämääni ilman kyseistä ihmistä.
t ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteita? Ootko ihastunut ystävääsi, se saattaa ahdistaa ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos viestistä. Ehkä annan ajan vähän kulua ja laitan sitten hänelle vielä viestiä. Ehkä hän kaipaa nyt etäisyyttä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteita? Ootko ihastunut ystävääsi, se saattaa ahdistaa ystävää.
En tarkoittanut sellaisia tunteita, ihan vain kiintymyksestä on kyse kun ollaan oltu niin läheisiä. Ap
Miten olet itse kohdellut häntä matkan varrella? Ehkä hän on sinuun lopen uupunut ja kyllästynyt, mitta tulvinut jo yli, oletko kohdellut häntä loukkaavasti?
Entinen paras ystäväni myös katkaisi välit ihan yllättäen ja ilman mitään selkeää syytä minkä olisi ainakaan minulle selittänyt. Olimme ystäviä yli 10 vuotta ja viimeisellä tapaamiskerralla tuntui että oli joku menetetty syvä yhteys löytynyt ja olimme taas yhtä läheisiä kuin silloin joskus teineinä. Sitten siitä muutama viikko eteenpäin ja ystävä laittoi viestin että eiköhän tämä ystävyys ollut nyt tässä. En koskaan saanut tietää miksi ystävyys päättyi ja miten ylipäätään voi lopettaa pitkäaikaisen ystävyyden kuin seinään. Olimme kuin siskoksia ja ystävyyden päättyminen satutti enemmän kuin yksikään ero. Meni luottamus ihmisiin pitkäksi aikaa ja tuli hylätyksi tulemisen pelko ja kelpaamattomuuden tunne joka vaikutti myös tuleviin parisuhteisiin, mutta lopulta pääsin yli. En kyllä tiedä miten reagoisin jos joskus törmäisin tuohon entiseen ystävääni uudestaan, enkä usko että ihan samanlaista ystävyyttä tulen enää koskaan kokemaan. Mikä on ehkä lopulta kuitenkin myös ihan hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Entinen paras ystäväni myös katkaisi välit ihan yllättäen ja ilman mitään selkeää syytä minkä olisi ainakaan minulle selittänyt. Olimme ystäviä yli 10 vuotta ja viimeisellä tapaamiskerralla tuntui että oli joku menetetty syvä yhteys löytynyt ja olimme taas yhtä läheisiä kuin silloin joskus teineinä. Sitten siitä muutama viikko eteenpäin ja ystävä laittoi viestin että eiköhän tämä ystävyys ollut nyt tässä. En koskaan saanut tietää miksi ystävyys päättyi ja miten ylipäätään voi lopettaa pitkäaikaisen ystävyyden kuin seinään. Olimme kuin siskoksia ja ystävyyden päättyminen satutti enemmän kuin yksikään ero. Meni luottamus ihmisiin pitkäksi aikaa ja tuli hylätyksi tulemisen pelko ja kelpaamattomuuden tunne joka vaikutti myös tuleviin parisuhteisiin, mutta lopulta pääsin yli. En kyllä tiedä miten reagoisin jos joskus törmäisin tuohon entiseen ystävääni uudestaan, enkä usko että ihan samanlaista ystävyyttä tulen enää koskaan kokemaan. Mikä on ehkä lopulta kuitenkin myös ihan hyvä asia.
Onpa ikävä kokemus sinulla. Ymmärrän täysin tunteesi. Se tässä on juuri ikävää kun ei mitenkään voi vaikuttaa asiaan, jos toinen vaan päättää katkaista välit. Eikä edes itse ymmärrä, miksi. Tuntuu siltä kuin se toinen haluaisi sinun kärsivän koska luulisi hänen ymmärtävän, miten pahalta tuo tuntuu.
Hyvä, että sinä pääsit lopulta yli. Minun täytyy varmaan harkita terapiaa asian läpikäymiseksi. Ap
onpa ikävästi sanottu, todella ikävästi ystävästä. sitä saa surra, se tuntuu hirveältä kun joku kertoo ettei itse ole enää kiinnostava ihminen hänelle
kyllä sinä toivut <3
No se tarkoittaa, että hän ei enää halua olla kaverisi. Kai tuo on viesti, josta mikään sanamuoto ei tekisi ystävällistä.