Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lasta eikä naimisiin

Vierailija
09.06.2022 |

Olen 29 vuotias lapseton nainen. Syy miksei lapsia vielä ole on se, etten nuorempana halunnut vielä ja nyt viime vuosina sopivaa miestä ei ole löytynyt ja lähes kaikki parisuhdemiehet on jo varattuja ja jäljellä on vain huonompia.

Tapasin kuitenkin tuossa alkuvuodesta 33-vuotiaan miehen, joka oli eronnut entisestä vaimostaan viime vuonna ja etsi nyt uutta puolisoa. Hänellä on exänsä kanssa myös 7-vuotias poika, joka onneksi on tykännyt minusta ja ottanut minut hyvin vastaan vaikka oma äitinsä hänelle äiti onkin.

Minua kuitenkin harmittaa, ettei lapsi ole omani vaikka pidän hänestä todella ja haluan lapsen myös itse ja olen puhunut tästä miehen kanssa, että hankittaisiin lapsi yhdessä. Haluaisin myös naimisiin, koska sekin on ollut itselle aina tärkeää sitten kun lasta alkaa yrittää. Mies ei kuitenkaan innostu asiasta yhtään. Hän sanoo, että edellisestä avioliitosta on niin vähän aikaa eikä tiedä haluaako enää naimisiin. Ei myöskään ole innokas toisen lapsen suhteen. Minä kyllä treffaillessa tein lapsihaaveeni selväksi, mutta hän väittää, että luuli sen riittävän että hänellä on lapsi. Ei halua edes keskustella juuri asiasta ja jankkaa kuinka pikkulapsiarki on rankkaa, ei halua uusioperhettä ja kuulemma ikäeroa hänen poikaansa olisi liikaa.

Eli hän ei selvästikkään tajua, ettei se ole sama asia, että uudella puolisolla on jo lapsia valmiina kuin että tehtäisiin omia. Itse haluan äidiksi ja sitäkin olen jankannut että itsellä alkaa kohta hedelmällisyys laskea, koska 30 jälkeen se todella alkaa laskea ja puolison löytäminen ei ole helppoa. Olin niin onnellinen kun tapasimme ja tuolloin mies kertoi ymmärtävänsä lapsihaaveeni niin tullut täytenä järkytyksenä ettei hän nyt haluakkaan naimisiin ja lapsia.

Pitäisikö yrittää vielä suostutella sillä hän on täydellinen isä pojalleen ja olisi meidänkin yhteiselle lapselle. En voi odottaa enää vuosia, että jospa hän joskus suostuisi ja tätä hän ei ymmärrä vaan jankkaa että nuorihan mä vielä olen. Ja jos pitäisi löytää vielä joku toinen niin kiirettä pitäisi pitää. Pelottaa, että loppuu aika enkä löydä ketään enkä saa kokea äidiksi tuloa koskaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdit vielä löytää sellaisen miehen, joka haluaa lapsia. Vaikuttaisi siltä, että tuo nykyinen mies ei halua. Toisaalta voi olla, että et löydä hyvää parisuhdetta ollenkaan. Elämä ei ole ennustettavissa. 

Toisaalta kukaan ei halua heti tapailun alussa kiirehtiä lastenteon ja naimisiinmenon kanssa (paitsi epäilyttävät tyypit). Kannattaa varoa, ettei liikaa painosta miestä noissa asioissa - kuka haluaisi olla kumppanille vain lastentekoautomaatti tai avioliittounelman toteuttaja?

Vierailija
2/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa siihen ketään. Joko hyväksyt asian tai eroat. Saattaa olla, että miehen mieli muuttuu vaikka parin vuoden kuluttua, mutta otatko sen riskin vai menetkö eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuodesta, siis tänä vuonnako? Alle puolen vuoden tuntemisella on vähän hätäistä alkaa painostaa yhteisten lasten hankintaan mielestäni. Itse en ollut edes tavannut mieheni lasta vielä tuossa vaiheessa.

Vierailija
4/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ja etsi mies, jolla selkeä haave ja tavoite hankkia lapsi.

Vierailija
5/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle haave lapsesta ja/tai avioliitosta on tärkeämpi kuin suhde nykyisen kumppanisi kanssa, niin tee itsellesi palvelus ja päätä suhde välittömästi. 

Kuten itsekin sanoit, sinulla ei ole enää älyttömästi aikaa haaskattavaksi, ei kannata jäädä odottelemaan muuttuuko miehesi mieli muutaman vuoden kuluttua, tulet vaan katkeroitumaan.

Vierailija
6/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette noin tärkeästä asiasta eri mieltä. Ero paras ratkaisu.

Vierailija
7/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu kuvittelevan, että treffailu vaiheessa voidaan lyödä parisuhteen säännöt kiinni ja niillä sitten mennään. Jos naimisiinmeno ja lapsi on sulle ne juttu, niin sitten haet miehen, joka haluaa niitä. Sinuna menisin aika nopeasti eteenpäin. 

Vierailija
8/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö yrittää vielä suostutella...ei todellakaan pidä. 

Vierailija
9/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuvuodesta, siis tänä vuonnako? Alle puolen vuoden tuntemisella on vähän hätäistä alkaa painostaa yhteisten lasten hankintaan mielestäni. Itse en ollut edes tavannut mieheni lasta vielä tuossa vaiheessa.

Ja varsinkin kun toisella on vielä erostakin noin vähän aikaa. 

Vierailija
10/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Samaa ajattele moni nainen ja heillä on oikeus omin päätöksiinsä.

Vierailija
11/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tavannut fiksun miehen joka on sinulle ihan väärä. 

Vierailija
12/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään myönsi sen suoraan.

Vierailija
13/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko sitä miestä. Ja muutenkin on järkevämpää vaihtaa lapsettomaan mieheen. Edessä on pelkkää helvettiä, kun saat selville miksi ex-vaimonsa heitti ukon pihalle, ja kun lapsi alkaa kapinoimaan ja joudut sen sylkykupiksi. Ja mieshän ei lastaan myöskään kasvata. Meillä se helvetti alkoi vasta viidentenä seurusteluvuotena. Juokse!!!

Vierailija
14/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi, vaikka olen nainen. Kerran riittää avioliitto ja lapsien kasvattamiset.

En keksi yhtään hyvää syytä toiselle kierrokselle.

Ymmärrän sinuakin AP, mutta etsi mies, joka haluaa samoja asioita kuin sinäkin. Nyk miehesi on ollut vihdoin rehellinen, ole sinäkin rehellinen ja kuule, kun hän sanoo, ei.

Vierailija
15/15 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten pitkään olet valmis odottamaan sitä, että mies ehkä mahdollisesti saattaisi muuttaa mieltään. Jos olet nyt huolissasi ajan kulumisesta, mieti miten paljon enemmän koet painetta asian kiirehtimiseen jos olet jäät suhteeseen, menee vaikkapa voisi vuotta ja päädytte lopulta eroamaan (koska hän pysyi kannassaan). Sitten olet taas lähtöpisteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän