Sinä 40v nainen, valitsetko värjätyt hiukset vai luonnolliset oman väriset hiukset?
Itse olen värjännyt hiuksia kuparinruskeiksi, mutta nyt olen kyllästynyt tähän värjäilyyn ja aattelin, että jospa taas vaihteeksi kasvattaisin oman värin takaisin.
Haluaisin muuttaa ulkonäköä taas vähän luonnollisempaan suuntaan.
Kommentit (34)
Todellakin värjään, oma väri maantien värinen.
N41.
Värjään. Tykkään vaaleista hiuksista plus ne sopii mulle. Nuorena olikin luonnostaan vaaleat hiukset, kun alkoivat tummumaan, rupesin värjäämään. En usko että ihan pian lopetan.
Olen värjännyt nuoresta asti. Blondia, tummanruskeaa ja punaista on tullut kokeiltua. Nyt en ole värjännyt muutamaan vuoteen. Minulla on tummat hiukset. Punertavasn vivahtavaa. Nyt on tullut hopeista raitoja.
N46
Kasvattelen omaa väriä takaisin, ikää 43. Värjäyskierre on kestänyt heittämällä 30 vuotta, ylikin. Päässä on ollut kaikkea mahdollista väriä ja raitaa. Olen kyllä tykännyt muutella tyyliäni, mutta viime vuosina päänahkani on alkanut oireilemaan. Tietyt väriaineet saavat ihon rikki ja psorityyppinen herkistyminen ja kutina voivat tulla myös muista hiuskemikaaleista, mm. kuivashampoosta, jota kului tummien juurien liftaamiseen. Yritänkin nyt vähentää ihan kaikkea kemikaalikuormaa meikeistä lähtien. Terveet hiukset ja hiuspohja menevät värin edelle.
Viimeinen blondaus on joulun tienoilta. Sen jälkeen olen laittanut pari kertaa poispeseytyviä hoitoainevärjäyksiä, kun olen kaivannut jotain piristystä. Kontrasti värjätyn ja oman värin suhteen on aika kova, nuo suoravärit pehmentävät sitä kivasti. Tosin päänahkani ei oikein tykkää niistäkään, mutta nykyään saan värin helposti vain pituuksiin, päänahkaan ei tarvitse laittaa.
Oma väri on osoittautunut tosi kivaksi! Kylmä vaalea ruskea sieltä puskee, yllättävän vähän on harmaata seassa. Kasvatus on piinaavaa, koska olen äärettömän kärsimätön luonne, mutta uskoisin päässeeni pahimman vaiheen yli. Nyt omaa näkyy jo niin paljon, että en halua luopua siitä.
En ole värjännyt vuosiin hiuksiani. 43v olen. En tiedä alanko värjäämään sitten kun alkaa tulla harmaata.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin hiusten värjäämisen 45 v. Ensin tummaksi, sitten otin raitoja. Nyt minulle on tullut harmaita, joten raidoilla varmaan mennään lopun elämä.
Miksi aloitin 45v? Koska sitä ennen olin naimisissa pihin miehen kanssa.
Mikset maksanut itse raitojasi?
Oon sävyttänyt vain. Eli siis oma väri on hyvin vaalea ja olen sävytysnaamioilla taittanut väriä asteen viileämpään. Muuten en värjää. Ei olisi mitään järkeä, tulisi vaalea tyvi heti esiin parin päivän päästä. Hiukseni kasvaa noin 2 cm / kk. Paksut ja pitkät.
N41
Vierailija kirjoitti:
Itellä oman värin kasvatus vasta alussa mutta oli nuorena hunajanvaaleat hiukset ja odotan että oma väri olisi jotain sinne päin.
Mielenkiintoista.
Veikkaan, että on tummunut. Tai harmaantunut.
Värjätyt. Harmaita tuli jo 35-vuotiaana. Nyt olen 45
Oma väri, en jaksa värjätä. Siihen uppoaa ihan ihrveästi rahaa, enkä kuitenkaan saa siitä ihmeemmin iloa. En ole niin hirveän paljon paremman näköinen värjätyillä hiuksilla enkä edes kauheasti välitä olla.
Vierailija kirjoitti:
N41.
Minäkin pidin hiuksiani tylsän maantien värisinä ja värjäsin kahdenkymmenen vuoden ajan milloin minkäkin väriseksi. Viimein kasvatin värit pois ja oma hiukseni onkin nätti vaaleanruskea joka sopii ihonväriini ja silmiini tosi hyvin.
41 v, värjäyksen lopetin 10 vuotta sitten. Yllätyin positiivisesti omasta väristä. Keskiruskea, mutta tummunut iän myötä. Nyt muutama harmaa siellä täällä. Saa harmaantua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N41.Minäkin pidin hiuksiani tylsän maantien värisinä ja värjäsin kahdenkymmenen vuoden ajan milloin minkäkin väriseksi. Viimein kasvatin värit pois ja oma hiukseni onkin nätti vaaleanruskea joka sopii ihonväriini ja silmiini tosi hyvin.
En halua mitään vaaleanruskeaa tukkaa.
Mä täytän ensi vuonna 40, joten vähän ot, mutta nyt on toista vuotta kokonaan oma väri tukassa. Muutama vuosi sitten aloin kasvattaa blondausta pois hiuksista, ja olipa kyllä aika projekti. Hiukset ovat tummemmat kuin mitä osasin kuvitella, mutta ilmeisesti väri sopii kuin sopiikin mulle, koska tosi moni on kehunut värin olevan tosi hieno, ja "missä sä olet käynyt ton värjäämässä, on tosi kiva ja luonnollinen". Keskellä otsaa on harmaa hiustupsu, mutta sivujakauksella (jep, olen siis wanha) se pysyy piilossa. Vaikka eipä se mua niin haittaa.
Aiemmin blondasin, ja olen ollut myös pinkki- ja lilahiuksinen kaikilla niiden sävyillä. Nyt ei enää jaksa, ihanan huoleton ja niin paljon paremman ja terveemmän tuntuinen kun ei jatkuvasti lotraa väreillä. Suosittelen, mutta kukin tyylillään :)