Kuuluuko tavalliseen flunssaan oksentaminen?
Niin kuuluuko? Koronatesti tehty, ei ole koronaa.
Kommentit (13)
Testi voi näyttää väärin, tee useampia perättäisinä päivinä.
Mulla toi ihan sama, jäätävä kurkkukipu ensin 4 päivää ja sitten oksettava olo ja niskakipuja. Huomenna yritän mennä töihin.
Oksentamiseenkin on useampi kuin yksi syy. Itse meinaan joskus yrjötä, jos on ihan järkyttävä yskä tai röörit täynnä limaa. Vatsavaivat sitten asia erikseen.
Mä oksennan usein siinä vaiheessa, kun yskä muuttuu ärsyttäväksi. Yskittää ja yskittää 🤢 Se on ihan kauheaa.
Tarkoitatko ap liman oksentaminen vai niinkuin pahoinvointi oksennustauti-tyyliin?
Ei ole ainakaan minulla kuulunut koskaan.
Mulla oli yskä. Niin kova, että juoksin vessaan oksentamaan. Korona ei ollut. En tiedä mikä oli, eivät ottaneet terveyskeskukseen, sain saikkua. Joitain päiviä kesti ja loppui.
Flunssaviruksia on tuhansia, osaan niistä kuuluu oireena oksentaminen. Lisäksi sitten jotkut oksentavat kuumeen noustessa ihan sen kuumeen nousun vuoksi. Tai limaa voidaan oksentaa ulos. Tai, jos ei ole syönyt vaan juonut ainoastaan mehuja, saattaa vatsa olla ärtynyt ja siksi oksentaa.
Infektio voi aiheuttaa monenlaisia neurologisia oireita, teoriassa.
Ei oksentamista tyypillisesti, siksi kysytkin.
Nyt on muuten ollut liikkeellä pahoinvointia aiheuttavaa tautia Varsinais-Suomessa. Ilman oksentamistakin. Oletteko huomanneet?
onko ihoosi ilmestynyt punainen paukama?
Vierailija kirjoitti:
Oksentamiseenkin on useampi kuin yksi syy. Itse meinaan joskus yrjötä, jos on ihan järkyttävä yskä tai röörit täynnä limaa. Vatsavaivat sitten asia erikseen.
Kyllä se laatta lentää kun nielee unissaan mahansa täyteen limaa. Kova yskä laukaisee osalla oksennusrefleksin.
No ei. Mutta influenssaan voi kuulua ja vatsaflunssaakin on olemassa.