Saab, onko kokemuksia ko. automerkistä?
Käytiin tänään koeajamassa Saab 9-5 farmaria ja saatiin tosi kutkuttava tarjous vaihdossa vanhaan.
Ikinä meillä ei kuitenkaan ole ko. merkkiä ollut ja muutenkin tuntuu vieraalta. Olisi kiva kuulla jos jollain olisi kokemuksia?
Kommentit (10)
Meillä nyt ensimmäinen saappi ikinä, 9-5 farmari, automaatti. Aivan loistava auto! Ajo-ominaisuuksiltaan ihana, tosivähän liiankin helppoa sillä ajella heh, ja tavaratila on hyvä ja sisätilat mukavat. En nyt tähän hätään keksi mitään negatiivista.
Itse olen ajanut Saabilla siitä asti kun kortin sain, enkä muilla suostu ajamaan. Siitä vaan Saabikauppaan =)
vuosimallia -89 ja -01. Hyvin kulkee. Suosittelen!
Tämä nykyinen automme on volkkarin Passat Variant. Tuo Saab 9-5 olisi noin samaa kokoluokkaa.
T:ap
Saabilla on tunnetusti hyvä moottori, on vakaa ja turvallinen auto, hyvä ajaa. Ei mikään nuhakiikku :)
Eli hyvä maine autona. Meillä aikaisemmin Volvo ja nyt ollaan vaihtamassa Saabiin vaihteeksi.
Kaikki ei tietenkään tykkää esim. Ranskalaisten autojen ystävät tms.
Mutta nämähän on ihan makuasioita. Ei Saabissa ainkakaan mitään moitittavaa.
Volvo ja Saab ovat esim. sellaisia jotka kannattaisi ostaa vähän käytettyinä. Ihan tuliterinä maksavat maltaita ja arvo putoaa paljon heti käytön jälkeen, mutta sitten pysyy vakaana eli hinta-arvo ei vanhempanakaan romahda kuten useissa japseissa.
tällä hetkellä -97 vm 9000 turbokoneella, ja 9-5 on seuraava auto miehelle 3 litran turbodieselinä, ja minä ajan sitten tuolla tonnarilla. Meistä on tulossa saabistiperhe :)
Omat kokemukseni tonnarista ja yleensäkin Saabeista ovat pelkästään positiivisia. Voivat maksaa uutena maltaita. Meidän Saabilla pääsee lujaa, turvallisesti ja vakaasti.
Itse en ikinä ostaisi ns. tavallista, yleistä automerkkiä, esim. Opelia tai Toyotaa. En myöskään laittaisi Volvoa. Saabilla ajavat ne, jotka tietävät laadusta jotakin. Ehkei niitä tule joka kadunkulmassa vastaan yhtä usein kuin myydyimpiä merkkejä, mutta sehän johtuu vaan siitä, että ihmiset eivät ole kokeilleet millainen auto se oikeasti on.
Tässä minun mielipiteeni.
Olen myös ajanut Saabilla viimeiset viisi vuotta; ysisatasella ja ysitonnisella. Aikasemmin meillä oli ranskalaisia autoja, mutta nykyisin auto=saabbi. Talviautotesteissä ovet yleensä kärkipäässä ja esim. yhtä tehokkaita ajovaloja tuskin muilta merkeiltä löytyy. Oma ysisataseni vm 94 on vielä terhakka menopeli, mutta tulevaisuuden haaveena on tietysti uudempi 93-malli. Miehen tonnari taas on kokoluokaltaan ideaali kolmilapsiselle harrastavalle perheelle. Tavaratilaa on todella paljon, emme ole edes tulleet ajatelleeksi farmarin tai tila-auton hankintaa. ev
Saab hakkasi Rellun ja Opelin mennentullen ja oli tosi mukava auto. Jos olisin saanut päättää vapaasti tod. näk. oltaisiin päädytty Saabiin eikä Volvoon, mutta Volvokin on ihan kiva...