Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko niin yksinäinen, että puhut itseksesi

Vierailija
08.06.2022 |

ja huudat vaikka seinille kun ei ole ketään?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun itsekseni, en ole yksinäinen.

Vierailija
2/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huuda, mutta puhun kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun, en huuda. Yksinäisyyttä en tunne.

Vierailija
4/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, puhun joskus itsekseni. Se auttaa hieman paremmin jäsentämään omia ajatuksia, ja keskittymään myös paremmin. Toimii myös tavallaan itsehoitona ja terapiana, koska en käy sellaisissa. Harvemmin huudan. En muista, että olisin niin tehnyt. Jos niin on tapahtunut, niin sitten olen käynyt pahemman kerran ylikierroksella, ollut burnoutissa tms. Mutta en yleensä huuda. 

Miksi tällaista kysytään tällä palstalla?

Vierailija
5/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi kysyä tällä palstalla? Jutellaanhan täällä kaikesta muustakin.

Vierailija
6/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun lemmikkirotilleni. Tykkäävät olla touhuissa mukana ja ovat tosi seurallisia niin en tunne oloani yksinäiseksi.

Vierailija
7/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun jatkuvasti.

Vierailija
8/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun. Olen myös aina tehnyt tätä. Joskus seurassa pitää miettiä et ajattelinko vain tuota vai sanoinko sen oikeasti ääneen. :D Tai teams-palaverissa, ja että oliko mulla mikki päällä. Ne itsekseen puhutut jutut ei ole toisten korville useimmiten.

Vierailija
9/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo-o, puhun, en huuda  

Vierailija
10/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin puhun itsekseni. En puhu koko aikaa, vaan silloin tällöin. Välillä vain kommentoin asioita ääneen, ja monesti hauskuutan itseäni tilannekomiikalla tai lausahduksilla puuhatessani jotain, vaikka laittaessani ruokaa. Jos opiskelen jotain, tai yritän saada selkoa jostain asiasta, selitän usein sitä ääneen, koska se jotenkin kääntää ajatukset oikeisiin suuntiin vaivattomammin.

En ole silti koskaan tuntenut oloani yksinäiseksi, vaikka vietän paljon aikaa yksin, ja vaikka saatan olla hiljaakin tuntikausia.

Vierailija
11/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänen ajattelu on sallittua. 

Ei se ole välttämättä sen merkki, että tuntee itsensä yksinäiseksi, jos ajattelee ääneen.

Vierailija
12/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, puhun joskus itsekseni. Se auttaa hieman paremmin jäsentämään omia ajatuksia, ja keskittymään myös paremmin. Toimii myös tavallaan itsehoitona ja terapiana, koska en käy sellaisissa. Harvemmin huudan. En muista, että olisin niin tehnyt. Jos niin on tapahtunut, niin sitten olen käynyt pahemman kerran ylikierroksella, ollut burnoutissa tms. Mutta en yleensä huuda. 

Miksi tällaista kysytään tällä palstalla?

Aloituksessa kysyttiin nimenomaan yksinäisyyden ja itsekseen puhumisen välisestä yhteydestä, ei pelkästään yksin puhumisesta yleisesti.

Miksi sen kysyminen ihmetyttää sinua?

Vierailija
13/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun itsekseni, en ole yksinäinen.

Sama

Vierailija
14/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, puhun, mutta en yksinäisyyden vuoksi. Saatan puhua itsekseni seurassakin. 

Vierailija
15/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kiroilen yksinäni.

Vierailija
16/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä erakkoelämää täällä nyt vain 12 vuotta.

Vierailija
17/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinäinen ja puhun tosi paljon itsekseni, olen aina puhunut (aah kasvomaskiaika, kun sai mutista sen alla rauhassa :D). Auttaa jäsentämään ajatuksia, kuten moni muukin on sanonut. Hauskuutan itseäni myös aivan olan takaa aina kun mahdollista ja on yhtään fiilistä, auttaa pysymään pirteämpänä. Laulu ja tanssi liittyy siihen usein mukaan.

Yksinäisyys on syönyt minua jo pitkään ja alan huomata sen tekemiä muutoksia minussa/aivoissani/psyykeessäni/persoonassani. Pelkkä yksin puhuminen ei ole koskaan minua huolestuttanut, mutta siinä vaiheessa kun huomasin häkkilinnun tavoin hakeutuvani tämän tästä pulputtamaan peilin eteen ihmishahmon nähdäkseni, tajusin että on pakko lähteä liikkeelle ja tavata muita ihmisiä.

Eikös kaikenmaailman Einsteinit ja sen sellasetkin ole olleet kovia yksinpuhujia myös ja muutenkin monien silmissä vähän outoja. Sitä se rikas sisäinen maailma teettää.

Vierailija
18/18 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ajatuksiin tulee ikävä ihminen, haistattelen vaistomaisesti ääneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi