Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkkaat pikkupojat

Vierailija
08.06.2022 |

Kuuluuko 1-2-vuotiaiden poikien luonteeseen, että he ovat tyttöjä vilkkaampia? Juoksentelevat koko ajan, eivätkä rauhoitu lainkaan? En tunne ketään rauhallista poikaa, mutta tytöt ovat pääsääntöisesti aikarauhallisia. Tämä taitaa olla joku geeneihin koodattu asia, kun lapset on kasvatettu kuitenkin tasapuolisesti.

Ps. sukupuolineutraalia ideologiaa kannattavan suosittelen vain jättämään aloitus kokonaan huomioimatta ja siirtyvän ilman kommentointia muihin keskusteluihin. Tämä ei ole poliittinen asia, joten ei tehdä siitä sellaista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki asiat ovat aina poliittisia, sekin miten käyt vessassa.

Vierailija
2/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pojille on luontaista tämä päätön juoksentelu? Mistä fysiologisesta asiasta tämä on seurausta?

Pojallahan on mm. erilainen määrä sukupuolihormoneja kuin pienillä tytöillä. Esim. FSH on tytöillä korkeampi jo aivan pienenä. Murrosiässä sitten tietenkin tulee suuria eroja, mutta käytösero on jo nähtävissä taaperona, eikä liity kasvatukseen.

Löytyykö rauhallisia pikkupoikia ja minkälaisia he ovat sitten aikuisena?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vilkas pikkutyttö, mutta nyt aikuisena rauhallisuuden perikuva.

Vierailija
4/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni

Vierailija
6/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vilkkaita tyttöjäkin on, mutta he ovat usein aika miehekkäitä aikuisena. Ovat kuitenkin selvästi vilkkaita poikia harvinaisempia.

Ap

Vierailija
7/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tytöt ja pojat kuten naiset ja miehet ovat erilaisia. Se nyt on selvää. Katsokaa vaikka kuinka paljon miehiä on formuloissa, rallissa, motoGpssä jne ja laskekaa sitten paljonko siellä on naisia kisaamassa? Testosteroni on liitoksissa tuohon adrenaliiniin jotenkin..

Vierailija
8/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän sekä rauhallisia että vilkkaita pikkupoikia. Vastaavasti tiedän niitä rauhallisia tyttöjä mutta myös sellaisia, jotka mennä touhottavat väsymättä. Toiset vaan ovat luonteeltaan harkitsevaisempia ja toiset menevämpiä.

Vierailija
9/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omat poikani ovat jo nuoria aikuisia joten pikkulapsiajasta on jo aikaa mutta en kyllä muista että olisivat olleet jotenkin erityisen rauhattomia. Kyllä tässä luonne-erot ovat isompia kuin erot sukupuolten välillä.

Varsinkaan se että pojat eivät rauhoittuisi lainkaan ei kyllä kuulosta normaalilta vaan enemmänkin joltain ADHD-oireelta. Käsittääkseni pojilla ADHD on yleisempää kuin tytöillä.

Vierailija
10/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi rauhallista poikaa. Toki ovat pienenä peuhanneet, juosseet ja touhunneet mutta nauttivat myös satujen kuuntelusta, lautapelien pelaamisesta ja rauhallisista koti/majaleikeistä. Välillä tietty örkit ja sotaleikitkin olivat suosittuja mutta arki ei sisältänyt älytöntä riehumista ja huutamista kuin satunnaisesti.

Olemme miehen kanssa aika rauhallisia molemmat, joten olisko geeneissä?

Vierailija
11/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vilkkaita tyttöjäkin on, mutta he ovat usein aika miehekkäitä aikuisena. Ovat kuitenkin selvästi vilkkaita poikia harvinaisempia.

Ap

Olet selvästikin jo päättänyt että asia on noin ja näet kaiken sen kautta. Joten sinulle on kai turha vastailla sen enempää.

Vierailija
12/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 poikaa ja 2 tyttöä. Pojista toinen on erittäin vilkas ja toinen erittäin rauhallinen, samoin tytöistäkin toinen on vilkas ja toinen rauhallinen.

Vierailija
13/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No omat poikani ovat jo nuoria aikuisia joten pikkulapsiajasta on jo aikaa mutta en kyllä muista että olisivat olleet jotenkin erityisen rauhattomia. Kyllä tässä luonne-erot ovat isompia kuin erot sukupuolten välillä.

Varsinkaan se että pojat eivät rauhoittuisi lainkaan ei kyllä kuulosta normaalilta vaan enemmänkin joltain ADHD-oireelta. Käsittääkseni pojilla ADHD on yleisempää kuin tytöillä.

Eihän 1-3-vuotiaille voi edes antaa ADHD-diagnoosia. Tutkimukset kyllä väittävät, että pojat ovat vilkkaampia ja siksi saavat myös enemmän adhd-diagnooseja, osa varmaan turhaan ja tämä on väärin. Sukupuolten väliset erot ovat kyllä keskimäärin havaittavissa, siihen ei vaikuta muutama vilkas tyttö tai rauhallinen poika. On väärin tasapäistää poikia ja tyttöjä, kun he eivät ole edes geeneiltään samanlaisia.

Ap

Vierailija
14/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet selvästikin jo päättänyt että asia on noin ja näet kaiken sen kautta. Joten sinulle on kai turha vastailla sen enempää.

Trollikin otti osaa keskusteluun. Hyvää päivää sinullekin, vaikka olet kuin happaman sitruunan niellyt.

Vierailija
15/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään myös, että tyttöjä ja poikia kasvatetaan eri tavalla, vaikka kuvitellaan, että ollaan tasapuolisia.

Vierailija
16/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empiiriseen tutkimukseen perustuen en näe tätä sukupuolisidonnaisena asiana. Vilkkaita ja rauhallisia löytyy sekä tytöistä että pojista eikä mitenkään erityisen suurissa määrissä näy vilkkaita poikia.

Vierailija
17/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan lapsen luonteesta. Mulla on ujo, arka ja rauhallinen poika ja rohkeampi tyttö, joka on luonteeltaan seikkailija.

Vierailija
18/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedetään myös, että tyttöjä ja poikia kasvatetaan eri tavalla, vaikka kuvitellaan, että ollaan tasapuolisia.

Voi myös kysyä, että missä määrin tämä näkyy ihan pienillä 1-3-vuotiailla lapsilla vai voisiko heillä näkyä enemmän ihan geenien vaikutuksen erot? Lapsi, joka ei ymmärrä puhetta, ohjeita tai kieltoja, vaan toimii intuitiivisesti.

Ap

Vierailija
19/19 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kummipoika oli taaperoikäisenä aika rauhallinen tapaus, oppi kävelemäänkin n. 1,5-vuotiaana. On nyt leikki-ikäisenäkin suht rauhallinen, leikkii kyllä riehuntaleikkejäkin ja pelailee pallopelejä, mutta on vähän varuillaan uusien asioiden edessä ja suht "järkevä" oman osaamisensa arvioinnissa. Lähipiiristä löytyy kyllä niitä päättömiäkin poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi