Onko ilkeä asiakas oikeutettu saamaan hyvää asiakaspalvelua?
Mun mielestä EI vitu$$a !! Itse on tiensä valinnut.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeä ja epäkohtelias asiakas saa aina vain minimipalvelun. Kohtelias ja ystävällinen asiakas saa parempaa palvelua ja usein vähän extraakin.
Kohteliaalla ja ystävälliselle asiakkaalle sössötetään, että ohjeistus tässä asiassa menee nyt vain näin eikä asialle mitään voida tehdä kun taas napakalle ja vaativalle asia pyritään oikeasti hoitamaan.
Ei ne konserniohjeet siitä muutu vaikka asiakas olisi miten vaativa. Kirosanojen kohdalla itse sanon yleensä vaativalle asiakkaalle, että minulla ei ole velvollisuutta kuunnella epäasiallisuuksia ja voi soittaa uudelleen kun on rauhoittunut. Asiakaspalvelijalla on yleensä aika vähän liikkumavaraa siinä mitä tekee. Me olemme vain viestintuojia. Päätökset on tehty jossain meidän puolesta.
Onko ilkeilyä jos suomenruotsalinen asiakas, joka puhuu hyvää - melko hyvää suomea, vaatii ruotsinkielistä palvelua vaikka myyjä ei sitä osaisi?
Stockmannilla työskennellessäni näin melko pöyristyttäviä esimerkkejä ko. tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ilkeilyä jos suomenruotsalinen asiakas, joka puhuu hyvää - melko hyvää suomea, vaatii ruotsinkielistä palvelua vaikka myyjä ei sitä osaisi?
Stockmannilla työskennellessäni näin melko pöyristyttäviä esimerkkejä ko. tilanteissa.
Tällaisen käytöksen takia meidän puhelinaspassa kukaan ei halua vastata ruotsinkielisiin nimiin. Joutuvat odottamaan kauemmin palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Antto Terraksen kirja Stockmann Yard- myymäläetsivän muistelmat.
Kirjassa avataan myös Stockmannin palvelufilosofiaa joka menee nimenomaan niin että hyvälle asiakkaalle annetaan paljon löysää ja varmasti myös ruotsinkielistä palvelua hänen niin halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ansaitsee hyvää palvelua. Haluat kai jatkossakin että sinulla on asiakkaita?
Muista että asiakas on aina oikeassa.
Ei ole.
Kohteliaalla ja ystävälliselle asiakkaalle sössötetään, että ohjeistus tässä asiassa menee nyt vain näin eikä asialle mitään voida tehdä kun taas napakalle ja vaativalle asia pyritään oikeasti hoitamaan.