Miksi ei erota vaikka avioliitto on kuollut?
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008863650.html
Miksi ihmsiet eivät eroa? Ollaan vuosikymmeniä parisuhteessa joka on kuollut aikoja sitten!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Tuo ukko on täysin lapanen ja ansaitsee onnettoman elämänsä.
Itse en katselisi tuollaista eukkoa, yksinkin olisi paljon helpompaa, vaikka taantuman pikkukaupungin vuokrayksiössä Kelan tuella.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto on liitto, mikä sovitaan pitkälle oman edun tavoittelemiseksi. Sitten kun kaikki edut (status, lapset, talo ja härpäkkeet) saatu, ei ole mitään mitä tavoitella. Rakkaus sinänsä ei tarvi liittoa.
Minä menin naimisiin 47v. En halunnut, jos olisin edes voinut, yhteisiä lapsia. Asunto on minun oma. No, mies tuo härpäkkeitä. Mitä etua saan statuksesta?
Leskeneläkkeen.
Aa, ok. Se ei liene paljoa.
Äitini on jotain 67vuotta ja yhä naimisissa vaikka avioliitto on ollut jo useita kymmeniä vuosia kuollut. Hän on sitä ikäluokkaa jolle avioero on jonkinlainen häpeä ja kulissit piti pitää pystyssä oli mikä oli. Sit jotkut ulkopuoliset hymistelee kuinka ihanaa on kun toiset on ollut niin pitkään yhdessä... Joo, tosi ihanaa, tietäisittepä vaan millasta niiden elämä on..
Samasta syystä kuin ei irtisanouduta työpaikasta, vaikka ei työssään viihtyisikään.
Olen ainakin itse sitoutunut loppuelämäksi. Tietysti erillään asuminen voi olla joskus pakollista jos puolisolle - tai itselle! - tulisi päihdeongelma, mielisairaus tms.
Tilastojen mukaan Suomessa erotaan ahkerasti.
Armeijassa kaveria ei jätetä. Avioliitossa tämä ei näytä pätevän.
Vierailija kirjoitti:
Äitini on jotain 67vuotta ja yhä naimisissa vaikka avioliitto on ollut jo useita kymmeniä vuosia kuollut. Hän on sitä ikäluokkaa jolle avioero on jonkinlainen häpeä ja kulissit piti pitää pystyssä oli mikä oli. Sit jotkut ulkopuoliset hymistelee kuinka ihanaa on kun toiset on ollut niin pitkään yhdessä... Joo, tosi ihanaa, tietäisittepä vaan millasta niiden elämä on..
Tämä ikäluokka on sitä, jotka ovat naimisissa vaikka seksuaalisuus on täysin kadonnut jo vuosikymmeniä sitten. Jäljellä on vain se naimisissaolon statuksen hehkuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ikäluokka on sitä, jotka ovat naimisissa vaikka seksuaalisuus on täysin kadonnut jo vuosikymmeniä sitten. Jäljellä on vain se naimisissaolon statuksen hehkuttaminen.
En ota kantaa ylläolevaa, mutta en usko, että kaikki jatkavat statuksen vuoksi. Voin hyvin kuvitella, että kaveruus kannattelee, vaikka seksiä ei olisi. Ei avioliitto tarvitse seksiä, jos molemmat ovat tyytyväisiä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa kaveria ei jätetä. Avioliitossa tämä ei näytä pätevän.
Armeijassa et ole velvollinen rakastelemaan, jakamaan talouden ja lapset taistelutoverien kanssa. Love is a battlefield 🎶
Leskeneläkkeen.