Mitä järkeä parisuhteessa on sen jälkeen kun lisääntymisikä on ohi
ja seksuaalisuus katoaa? Taloudellinen jakaminen ja yhteiselo?
Kommentit (38)
Seksuaalisuus ei katoa lisääntymisiän jälkeen. Lisääntyminen ei ole seksuaalisuuden ainoa tarkoitus. Seksuaalisuus säilyy syntymästä kuolemaan ja aikuisiässä monet haluavat toteuttaa sitä toisen ihmisen kanssa.
Sitten on tietenkin myös rakkaus, kumppanuus, keskinäinen avunanto, hauskuus, jne muut syyt miksi olla parisuhteessa.
Jos saa sairaskohtauksen, niin puoliso soittaa apua.
Joo, kaikki haluaa haisevan itseään reippaasti vanhemman miehen. Se on sitä elämää 😩
Ei siinä olekaan. Viisikymppiset, vuosikymmeniä naimisissa olleiden ihmisten seksuaalisuus on lähinnä surullinen vitsi ja etovaa. Silti meidän on aivopesty ikuisesti seksuaalisena olentoina haisevien elintemme hinkkaukseen. Lähinnä kai yhdessä pitää talous. Ja onko elämässä muutakaan? Paskaahan tämä kaikki on!
Mun puoliso on mun paras ystävä eikä meillä ole edes lapsia tai aiota lisääntyä.
Jos ajattelet noin, niin olet varmaan huonossa suhteessa.
Ap.lle vastaus. Ei mitään järkeä.
Minä en ole vähääkään parisuhdeihminen. Lapset tehtynä ja muuttaneet omilleen.
Miksi ihmeessä sietäisin puolisoani enää, kun ei ole pakko.
Hän puhuu aamusta iltaan, kuorsaa yöt läpeensä. Heikkohermoinen kimittäjä.
No thanks.
Ei mitään. Paitsi ambulanssin soittaminen. Turvaranneke maksaa noin 50e kuussa ja ajaa saman asian.
Kyynisyys paistaa läpi. Otan osaa.
Läheisyyttä on paljon muutakin kuin vaan seksi ja seksiäkin voi ihan hyvin harrastaa vaikka ei olisi aikeissa lisääntyä (siksihän ne ehkäisymenetelmätkin on olemassa)
Seksi, hyvä seura ja yhteinen vakaa talous. Tiesitkö että ihmiset harrastaa seksiä myös lisääntymisiän jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Onko missään mitään järkeä?
Tämä on perimmäinen kysymys, johon vastaisin pitkän pohdinnan jälkeen: no, eipä oikeastaan.
Ei oikein mitään. Kun ei jaksa kumpikaan ketään passata edes
Kaverin kanssa mukavampaa ja edullisempaa elämä. Ei iske yksinäisyys.
Vapaus koitti tälle naiselle kirjoitti:
Ap.lle vastaus. Ei mitään järkeä.
Minä en ole vähääkään parisuhdeihminen. Lapset tehtynä ja muuttaneet omilleen.
Miksi ihmeessä sietäisin puolisoani enää, kun ei ole pakko.
Hän puhuu aamusta iltaan, kuorsaa yöt läpeensä. Heikkohermoinen kimittäjä.
No thanks.
Ilmeisesti olet luonteeltasi enemmän puhuja kuin tekijä?
Kun kyseessä on puoliso, eikä ex.
Vierailija kirjoitti:
Seksi, hyvä seura ja yhteinen vakaa talous. Tiesitkö että ihmiset harrastaa seksiä myös lisääntymisiän jälkeen?
Se varmasti onkin todella taivaallista kymmenien vuosien yhdessäolon jälkeen. Vähän niinkuin veljeä/siskoa panisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se varmasti onkin todella taivaallista kymmenien vuosien yhdessäolon jälkeen. Vähän niinkuin veljeä/siskoa panisi.
Sinulla ehkä on tuollaisia tuntemuksia, minulla ei. Mies on edelleen hot 🔥, eihän hän muuten mieheni olisikaan.
Ei kai siinä järkeä olekaan, mutta jos ja kun ei saa toisen seurasta tarpeekseen, niin jos mahdollista, eikö parisuhde ole hyvä ratkaisu.
Me ollaan kolmekymppinen pari ja kaksi pientä lasta. Tiedän jo nyt, että kun lapset on isoja, haluan erota ja elää yksin. Joo, mies voi vaikka jättää mut aiemmin tai voin kuolla kupsahtaa, mutta jos mitään ihmeempää ei tapahdu niin annan kuitenkin lapsille rauhallisen lapsuuden yhdessä kodissa. Minä en enää parisuhdetta kaipaa. Onhan mies toki perheenjäsen jota rakastan, mutta olen paljon onnellisempi kun saan olla yksin sitten kun lapset on kasvatettu.
Just sitä. Pitäis erota, mutten jaksa kun on niin paljon omaisuutta jaettavana.