Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakkain koulumuistosi?

Vierailija
07.06.2022 |

Aina koulua ja koulumaailmaa haukutaan, mutta löytyisikö kokemuksia päinvastaisesta? Kerro jotain positiivista minkä yhdistäisit kouluun.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on selvästi aika kullannut muistoja, sillä muistelen koko kouluaikaa nykyisin lämmöllä. Tarkemmin kun muistelee, niin kaikenlaista negatiivista sitä oikeasti oli. Mutta niitä kivoja muistoja:

- Ala-asteen opettaja osti omilla rahoillaan koko luokalle limpparit ja jätskit.

- Pesis. Tykkäsin niin kovasti ja harmittaa, kun ei ole enää kouluaikojen jälkeen päässyt pelaamaan.

- Rutisin ääneen jostain koetuloksesta. Luokan paras oppilas kuuli sen ja ehdotti myöhemmin bussissa, että luetaanko yhdessä seuraavaan kokeeseen. Hän opetti minulle omat opiskelu-, luku- ja muistitekniikkansa ja minullakin nousi numerot sen jälkeen. Olen edelleen kiitollinen hänelle ja opettanut samoja tapoja myös omille lapsilleni.

- Biologian retket lähijärvelle. Siellä tutkittiin limanuljaskoita ja vesilukkeja. Innostuin vesistöissä ja päätin opiskella limnologiksi.

- Joka syksyinen kirjojen päällystäminen. Tein sitä varsinaisella pieteetillä, enkä sallinut ainuttakaan ilmakuplaa. Päällystän samalla intohimolla lasteni kirjoja tänäkin päivänä.

- Pinaattiletut. Rakastin pinaattilettupäiviä.

- Uudet kumit ja kynät. Pureskelin ne heti tohjoksi 😂

Vierailija
2/7 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pesis. Tykkäsin niin kovasti ja harmittaa, kun ei ole enää kouluaikojen jälkeen päässyt pelaamaan.

Sama! Yleensä olin liikuntatunneilla niitä, jotka valitaan joukkueeseen viimeisten joukossa, mutta pesis oli poikkeus. Olin siinä tosi lahjakas, löin hyvin ja sain hyvin koppeja. Oli helppoa tykätä lajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se kun yläasteella sain rillit ja useat luokan tytöt katsoivat ja kuiskailivat ja hihittelivät sen jälkeen toisilleen. Tai se kun yläasteella useat tytöt vetivät pulpettiaan kauas minusta jos istuttiin vierekkäin (en haissut ja oli normaalit siistit vaatteet). Kyllähän näitä "rakkaita" muistoja kiltemmällä miehellä on...

Vierailija
4/7 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysiluokan viimeinen koulupäivä kun sieltä k**kitysleiristä pääsi vihdoin viimein pois!

Vierailija
5/7 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkain koulumuisto oli se, kun kevätlukukausi päättyi. Kotimatka kevään viimeisenä koulupäivänä, kun koko kesäloma oli edessä. Ihana tunne.

6/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulujuhlien valmistelut koulussa. Koulun käytäville ripustettiin joulukoristeita, musiikkitunneilla harjoiteltiin joululauluja, joulujuhlat olivat tunnelmallisia kirkkokäynteineen, todistusten jaon yhteydessä jokainen sai joulupussin. Yläasteella kotitalousluokista tuli koko ajan piparkakun tuoksua, kun aina joku luokka oli siellä tekemässä piparkakkutaloja.

Yläasteen välitunneilla minulla ja kavereillani oli hauskaa. Vitsailimme ja nauroimme koko ajan.

Toukokuussa, lukuvuoden lopussa yläasteella oli kivaa, kun monissa aineissa oppikirjat oli jo käyty läpi ja joskus opettaja päätti että mennään ulos kävelylle tai katsotaan elokuva.

Vierailija
7/7 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt rakkain, mutta mieleenpainuvin. Meillä oli yltiöankara koulu, jossa opettajalle ei sanottu vastaan. Sitten ysillä pojat keksivät opettajalle jekun, ja opettaja alkoi itkeä. En muista, mitä rangaistuksia pojat saivat.