Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi on niin vaikeaa poistua kerrostaloista tuonne ulos?

Vierailija
07.06.2022 |

Siellä olisi kesä. En jaksa. Kurkin vain ikkunasta ja toivon, että asuntokauppani edistyy ja pääsen täältä betonin keskeltä avarampiin maisemiin.

Voi miksi on niin vaikeaa. Sohva vie voiton. En osaa pönöttää tuolla kerrostalon pihalla tekemättä mitään. Lenkillekään en nyt jaksa kun lähin lenkkireitti luonnon helmassa vaatisi autoilua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kerrostalo on metsän laidassa, joten ei ongelmaa. 😎

Vierailija
2/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan miettii menemistä, se tuntuu raskaalta. Jos vaan spontaanisti tekee sen, ei siinä silloin ole mitään vaikeaa. Päätä vaikka kiertää mahdollisimman lyhyt lenkki talo ympäri, niin kun oot saanu ittes ulos saattaa löytyä kiinnostus olla siellä hieman kauemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tietyllä tapaa samaistua tähän, myös yksinäisenä ihmisenä.

Kesäisin pelastukseni on hellepäivät kun on hyvä syy lähteä rannalle tai maauimalaan palvomaan aurinkoa.

Vierailija
4/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ongelmasi. Aamulla voisi mennä, muuten on niin paljon ihmisiä.

Vierailija
5/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kerrostalossa oma piha. Ei ole ongelmaa poistua sinne.

Vierailija
6/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät siis miten haluaisit toimia mutta et voi toimia niin.

Vierailija
7/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ulkona on lopulta aika vähän tekemistä, ellei lähde ihan jonnekin kunnon lenkille tai vaikka ostoksille. Meidän lähellä on puistoja, ja onhan siellä penkkejä, mutta ei niillä oli niin kiinnostavaa kauaa istua. Oma piha olisi kiva, voisi vaikka kahvitella rauhassa kuistilla tai istutella kukkasia.

Vierailija
8/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että pääsen ovesta ulos mennessäni suoraan pihalleni, jossa voin puuhailla kaikenlaista tai ottaa aurinkoa tai leikata nurmikkoa.

Haluan että pääsen ovesta ulos asutuessani suoraan mielimaisemiini juoksulenkille ja että lenkin jälkeen voin hetken istahtaa rauhassa omalla pihalla siemaillen vissyvettä.

En ole kerrostaloihminen, en yhtään :(

Vierailija
9/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, ja poistun sinne ihan juuri, ristikkolehden kanssa.

Vierailija
10/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty käymään kerrostalon omalla pihalla. Tuntuu, että on koko ajan katseiden alla. En näe muitakaan pihalla, joskus harvoin lapsen leikkimässä keinussa. Kukaan ei istu nurtsilla tai keinussa.

Eihän siinä ole mitään yksityisyyttä.

Vierailija
11/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyörällä pääsee luonnonhelmaan.

Vierailija
12/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollaiset puitteet. Ovi auki niin on pihaa, peltoa, metsää, vaaramaisemaa, järvi, lenkkimaastoa ja autokin on 10 metrin päässä talon nurkalla. Käyn kymmeniä kertoja pihalla päivässä, kun kissakin tykkää olla usein pihalla. 160m2 vanha omakotitalo. Sain ilmaiseksi eli perintönä. Olen asunut opiskellessa kerrostalossa vuokralla ja en tykännyt yhtään, vaikka oli jopa 60 neliön kaksio.

Vierailija
13/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että on todella kirkasta ja nyt voi olla jopa "kuumaa", ellei tuule. Ihminen etsii sopivaa. Ja ympäristökin tosiaan vaikuttaa kuten sanoit.

Vierailija
14/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun rivitalossa ja takapihan nurmikko tuli leikattua eilen 1. kertaa tänä kesänä. Talvisin on pieni pätkä lumitöitä tehtävänä, mutta muuten on aika vähän tekemistä tuolla ulkona.

Joskus olen tyhjennellyt sadevesikourujen syöksytorvien alta viemärin vedenkeräysaltaat lehdistä ettei tukkeutuisi, harjaillut kuistin betonilaattoja lehdistä ja muista roskista, syksyisin nurmikon haravointi, siinäpä ne yleisimmät ulkotyöt, melkein kuin pienois-omakotitalo. Vuokralla asun tässä niin kiinteistöhuoltoyhtiö tekee remontit, huoltomaalaukset, jne. hommat.

Pyörällä tietysti voi ajella ulkoilun kannalta.

Vierailija
15/15 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörällä pääsee luonnonhelmaan.

Nyt on siitepölyä ja kukkia aika paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä