Kesä. Käytätkö paljastavia vaatteita?
Minusta uimarannalla voi olla uikkareissa ja bikineissä. Muuten peittävästi, se on fiksumpaa muutenkin.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan kova paikka joillekkin, jos haluaa nauttia kesästä... Viimeksi kun tarkistin, niin ei ole laitonta esim. käydä kaupassa ilman paitaa helteellä. Noh, tiukkapipoja tästä junttilasta löytyy... M27
Mutta laitteisiin ei pääse ilman paitaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ensin, mikä on paljastavaa?
Rintavako näkyy, reidet näkyvät. Alempi taso: olkapäät näkyvät. Auringon takia ei hyvä. Ap
Tällä määritelmällä kyllä, käytän. Reidet saa näkyä ainakin puoliksi, rintavakoa minulla ei kyllä juuri ole, mutta paidat saattaa olla hieman avonaisia. Tällä rintavarustuksella voi kyllä varsin avokaulaista käyttää ilman että se näyttää erityisen paljastavalle.... Olkapäät nyt ainakin näkyy. En grillaa itseäni auringossa, ja just ne olkapäät mieluusti peitän vaikka paita saattaa selästä tai pääntieltä olla avonainen. Rintamus ja jalat ei minulla yleensä pala ja selässä on hiukset edessä, olkapäät taas palaa.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää olevan kova paikka joillekkin, jos haluaa nauttia kesästä... Viimeksi kun tarkistin, niin ei ole laitonta esim. käydä kaupassa ilman paitaa helteellä. Noh, tiukkapipoja tästä junttilasta löytyy... M27
Hei, hei, hei, Särkänniemessä oli joskus joku vesirata juzka. Pitääkö sellaisessakin olla paita? :o M27
En käytä. Ihoni palaa herkästi. Helteellä väljä esim. pellavakankainen asu on paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, hei, hei, Särkänniemessä oli joskus joku vesirata juzka. Pitääkö sellaisessakin olla paita? :o M27
Kyllä, hygieniasyistä.
Minulla on kauniit sääret ja hoikat reidet, kyllä niitä kelpaa esitellä shortseissa tai lyhyissä hameissa. Jalat ei ole koskaan palaneet auringossa, kai ne jää kuumimpaan aikaan kuitenkin muun kropan ja vaatteiden varjoon, kun aurinko paistaa ylhäältä? Olkapäät sen sijaan peitän, ne palaa muuten. Eikä vaatteet ole sillä tavalla erityisen paljastavia tai varsinkaan kireitä kesällä, vaikka reittä näkyykin, ennemmin väljiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, hygieniasyistä.
Aa, no sitten. M27
En. Nilkkapituinen mekko ja pitkät hihat. Kotosalla puolestaan alushousut ja jonkinlainen yöpaita - ihan ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä jännä kun ihmisillä istuu niin tiukkaan käsitys että mitä vähemmän vaatetta (ja mitä tiukempaa) helteellä sen paremmin se auttaa kuumuuteen. Vaikka asiahan on täysin päinvastoin ja keho kannattaisi peittää ilmavilla vaatteilla. Siis toki saa pukeutua paljastavasti "itseään varten", mutta ei sitä pidä perustella kuumuudella
Minä ainakin nimenomaan tahdon tuntea sen auringonpaisteen iholla silloin kun kerrankin Suomessa voi. Jos olisi oma syrjäinen mökki tms niin olisin varmasti alasti kesät, kaupungissa en ihan kehtaa. Ihmiset sietää kuumaa eritavalla, minulle alkaa tulla tukalan kuuma vasta kun ollaan 35 asteessa ja sen yli. En kaipaa mitään "viilennystä" vaatteista. Pulahdan uimaan jos hikoiluttaa, ja uimisen jälkeen aurinko vasta hyvältä tuntuukin.
Kannattaa mieltymyksistään huolimatta suojautua auringonpaahteelta. Mä en jaksa läträtä jatkuvasti aurinkovoiteita, joten kevyt pitkähihainen on kesällä ihan ok. Mulla on ihania lierihattujakin suojaamaan haitallisilta auringonsäteiltä.
Kesäaika on helppoa voi ilman rihmankiertämää kuljeskella naapurien ihasteltavana. Jokin kevyt takki voi olla harteilla.
Mulla tahtoo k.llin nuppi sortsin lahkeesta näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa käynti ilman paitaa ei ole laitonta, mutta inhottavan näköistä. Menee ällöttävyyden puolelle. Sorry.
Uimarannalla ja -altaalla kyllä. Mutta jos poistun sieltä vaikka alueen ravintolaan, vetäisen päälle rantamekon. Kaupungilla tai missään urbaanissa ympäristössä, julkisissa kulkuvälineissä tai kauppakeskuksissa en liiku shortseissa enkä muissa paljastavissa vaatteissa, minulla on riittävästi nättejä kesämekkoja. Lämmin sää ei ratkaise pukeutumistyyliäni, vaan paikka missä liikun.
Eilen poikkeuksellisessa +21 asteen lämpötilassa kaupungilla liikkuessani oli täysi kattaus paljaita tukkireisiä ja kaikenkokoisia rintavarustuksia narutoppeihin käärittyinä, Aivan käsittämätöntä mauttomuutta ja tyylitajun puutetta metrossa ja kaduilla.
Nättejä nuoriakin siellä joukossa, mutta puolialastomana ei heidänkään kannattaisi julkisesti liikkua. Kehopositiivisuus on näköjään ymmärretty oikein kirjaimellisesti. Ei ole kiellettyä, ei, mutta kertoo hyvin paljon puuttuvasta pukeutumiskulttuuristamme.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Omalla pihalla päällä shortsit, aurinkohattu ja bikinien yläosa. Jos lähden kaupungille niin vedän kyllä jonkun topin päälle. Tai kesämekon. Kesämekko on maailman ihanin vaate : riittää kun vetää yhden vaatekappaleen aamulla päälle ja menoksi. Ei miljoonaa sukkaa, paitaa, takkia, huivia...
Ei kai mekko sukkia korvaa. Alushousuthan voi halutessaan jättää housujenkin alta pois :P
Vain pelkät lyhyet shortsit ja ilman paitaa sekä varvassandaalit, niillä mennään
En. Palan helposti enkä jaksa läträtä koko ajan suojavoiteilla. Pidän yleensä kesällä pitkiä, hihallisia mekkoja ja hellehattua. Ei ole niin kuumakaan, kun on päällä peittävät, mutta ilmavat vaatteet, koska aurinko ei pääse polttamaan suoraan ihoon ja ihon ja kankaan väliin muodostuu viilentävä ilmakerros.
En käytä. Ei kestä kroppa sitä. Olen kalkkilaivan kapteeni ja jalat näyttää kananlihalta. Lisäksi olen vähän ylipainoinen. Jos rusketun se on punakkuutta jne.
Itse tykkään pukeutua peittävästi. En pidä auringon kuumuudesta iholla ja minulla on tatuointeja, joiden haluan säilyvän hyvänä.