Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä paljonkin insinöörejä, joilla oli peruskoulun päättötodistuksessa alle 8 keskiarvo?

Vierailija
07.06.2022 |

Kävittekö lukion vai menittekö ammattikoulutuksen kautta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 9.6 peruskoulun spettarissa aikoinaan, mutta olenkin koulutukseltani DI ja TkT. 

Ei sinänsä arvosanoihin liikaa kannata tuijottaa. Eivät ne kaikkea tosiaan paljasta. 

Ja se, että olen DI ja TkT ei sinänsä sekään ihmisestä kerro kuin jotain. 

Vierailija
22/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 9.6 peruskoulun spettarissa aikoinaan, mutta olenkin koulutukseltani DI ja TkT. 

Ei sinänsä arvosanoihin liikaa kannata tuijottaa. Eivät ne kaikkea tosiaan paljasta. 

DI:t nyt on aina olleet sellaisia ettei ne osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. Matikkaa ne kyllä osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku 7,5 KA, sitte amikseen jossa en myöskään loistanut ja sitte AMK jonka selvisin.

Nyt kohta 20 vuotta työelämää takana ja palkka +6000€/kk.

Vierailija
24/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meidän peruskoulussa ja lukiossa vikaa, kun tekniikan ihmiset ei saa niissä huippuarvosanoja? Vai "aikuistuvatko" vain myöhemmin?

Ei, meillä on vain surkea taso yliopistoissa. Kaikki otetaan sisään ja mm. Lappeenranta pitäisi lopettaa huonona yliopistona.

Insinööri on muuten amk-tutkinto. Aloittaja ei nähtävästi edes tunne koulutusnimikkeitä.

Vierailija
25/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DI:t nyt on aina olleet sellaisia ettei ne osaa lukea tai eivät ymmärrä lukemaansa. Matikkaa ne kyllä osaa.

DI-koukutuksen välillä on suuria eroja. On ne lahjakkaat Aallon tietyn alan opiskelijat ja sitten on konetekniikkaa opiskelevat pohjasakka.

Vierailija
26/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulu ka 7,3 ->amis->teku->AMK

Vierailija
27/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Di ja Tkt peruskoulun keskiarvo oli 7 ja lukion 6,1. Pääsykokeiden kautta Otaniemeen ja vasta siellä ensimmäisen kerran aloin opiskelemaan ja käymääne edes koulussa

Vierailija
28/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on kans. Diplomi-insinööri. Lukion jälkeen meni suoraan yliopistoon pääsykokeella. En muista tarkkaa keskiarvoa, mutta selvästi alle kasin, kuitenkin yli 7.

Vierailija
29/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu 5,5 keskiarvolla läpi ja ammattikouluun, josta pääsykokeilla AMK-inssiksi. Pari vuotta inssin hommia riitti ja hain huvin vuoksi yliopistoon ja pääsinkin sisään. Sieltä kahden vuoden opintojen jälkeen DI- paperit kouraan ja jatko-opintoja tuli vähän aikaa apurahalla tehtyä. En sitten koskaan jaksanut väitellä tekniikan tohtoriksi., kun tuli Saksasta työtarjous tuplapalkalla siihen mitä Suomessa oli tarjolla ja sillä tiellä edelleen ollaan.

Vierailija
30/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko meidän peruskoulussa ja lukiossa vikaa, kun tekniikan ihmiset ei saa niissä huippuarvosanoja? Vai "aikuistuvatko" vain myöhemmin?

Omaa veljeä ei ainakaan kiinnostanut koulu lapsena eikä vielä teininäkään. Ei jaksanut yleensä tehdä edes läksyjä. Matikka kuitenkin sujui kuin itsestään, mutta esim. kielissä oli aivan tosi huono. 

Vierailija
31/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta alle 8 keskiarvolla insinööriksi päätynyttä. Muutama kutosen ja vitosen keskiarvokin löytyy joukosta. Mm. nykyisin eräs matematiikan tohtori meni peruskoulun läpi alle 8 keskiarvolla läpi ja lukiossa kirjoittai pitkästä matematiikasta i:n. Haki pääsykokeilla yliopistoon ja valmistui viidessä vuodessa ensin DI:ksi ja sitten matematiikan tohtoriksi huippuarvosanoilla. Peruskoulu ja lukio on monelle vain ajanvietettä, kun niillä arvosanoilla ei oikeassa elämässä ole yhtään mitään väliä. 

Vierailija
32/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI, yläkoulun ja lukion päättötodistukset ka. 9.

Ei mitään ongelmia.

Vierailija
33/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika. Ammattikoulun kautta ammattikorkeeseen.

Vierailija
34/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opistoinssi olen ja oppikoulun päästötodistus ka. oli 7,8, lukion päästötodistus samoin 7,8 ja kirjoitin Magnan paperit. Ensi vuonna jään eläkkeelle ja ihan kiva ura takana. Voin toteuttaa haaveitani, kun talous ja terveys on kunnossa.

Vierailija
35/35 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan aika moni sellainen joka yo-kirjoituksissa reputti pitkässä matematiikassa ja sain sitten reaalin arvosanalla nostettua sen i:n hyväksytyksi, meni sitten opiskelemaan insinööriksi. Siihen aikaa oli vielä niitä opistotasoisia insinöörikoulutuksia, jonne sai hakea peruskoulun todistuksella ja nämä sitten hakivat sillä ja pääsivät. Minusta insinööri, joka saa i:n lukion pitkästä matikasta, ei ole kyllä kovin uskottava :) Mutta toki voi olla sitäkin, että ei vaan viitsinyt tehdä lukiossa yhtään mitään. 

Mä oon kyllä hakenut teknilliseen opistoon yo-todistuksella, matikka C, ja pääsykokeilla. Toinen vaihtoehto oli keskikoulu ja pääsykokeet jolloin opiskelu kesti 4 vuotta 3 sijaan. Ei sinne kukaan todistuksella pelkästäön kävellyt ainakaan 1974.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan