Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajan painonnousu

14.10.2006 |

heiii! minä kyselen nyt näinkin " pinnallisesta" asiasta kuin lisäkiloista raskauden aikana? Paljonko teille on tullut lisäkiloja ja missä vaiheessa raskautta eniten?

Itse olen nyt rv 19+3 ja kiloja on tullut melkein neljä. Eilen neuvolassa huomautettiin asiasta ja sanottiin vaan että onneksi olet ollut hoikka kun tulit raskaaksi. Tuli vaan sellanen olo, että ihan niinku oisin nyt joku tankki. Vaikka ihan normaalilta näytän... ja alle 60 kiloa painan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin kirjoittelinkin tähän ketjuun, että heti alussa nousi paino jo kolmisen kiloa. Nyt on rv 17+1 ja juuri aamulla punnitustulos 59.9 kg. Käyn joka aamu pissan jälkeen puntarissa, koska haluan tarkkailla painoa/turvotuksen määrää. Eli siis yht. vajaat 5 kiloa tullut jo painoa.

Vierailija
22/23 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ketään, joka joutuu " tekemään töitä" sen eteen, ettei paino nousisi hirveästi? itselläni on indeksi 33, joten hirveästi painon ei tarvitse nousta. olen kyllä juuri ennen raskautta pudottanutkin reilun 10kg, joten tämä painonhallinta on onneksi tuttua hommaa. Tavoitteeni on että pysyisin +5-8kg max. tietty jos hyvin loppuajasta nestettä kerää niin on eri asia, mutta tämä puhdas laardi... kaipaisin vinkkejä ns. painon samassa pysymiseen, osaan kyllä laihduttaa ja lihon todella helposti, vaikeinta onkin pysyä tässä painossa. nyt on -2kg lähtöpainosta ja viikot 19+1. liikun onneksi hyvin (3-5krt/vko n. 1-1½h) ja syön terveellisesti (olen töissä päiväkodissa, joten ruoka on todella terveellistä!)

nyt on tullut myöskin " ongelmaksi" se, että tuntuu että paljon vähempi ruoka täyttää. kaksi leipäpalaa ja lasi mehua niin on jo melkein ähky (ihan kuin vauva painasi mahalaukkua?!?) ja sekun ei vielä sula tarpeeksi nopeasti (tuntuu että ähky jatkuu koko illan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pituutta 164 cm ja painoa ennen raskautta 73-74 kg, painoindeksi siis jotain 27. Yritän hallita painonnousua, koska pelkään raskausdiabetesta, sukurasitusta löytyy. Tähän mennessä paino on noussut 75 kiloon (RV12), tosin neuvolaan vaa' alla tulos oli 2 kg enemmän :( Nämä kilot tulivat heti niihin aikoihin, kun kuukautiset jäivät pois. Olen yrittänyt pitää ruokamäärät suunnilleen samassa kuin ennen raskautta.

Painonhallinta ei ole ollut kauhean vaikeaa, sillä minulla ei juuri ole ollut pahoinvointia. Lisäksi suklaa tekee pahaa! Noin viikko sitten alkoi ekaa kertaa tuntua siltä, että on koko ajan nälkä. Olenkin nyt täyttänyt jääkaapin hedelmillä, vihanneksilla, sokeroimattomalla mehukeitolla jne., yritän syödä tarpeeksi usein pieniä välipaloja. Lisäksi yritän liikkua vähintään sen verran kuin ennenkin. Olenkin etsinyt raskaudenaikaisen painonhallintaporukan pinoa, kaipaako kukaan muu sellaista?