Psykoosin kokeneet - miten se ilmeni?
Kokemuksia psykooseista. Miten se ilmeni, kuinka kauan se kesti jne?
Kommentit (31)
Vappuna lähdin autoilemaan ja taustapeilistä näin kuinka saatana istui takapenkillä! Menin paniikkiin ja kykenin vain painamaan kaasun pohjaan...
Vierailija kirjoitti:
Vappuna lähdin autoilemaan ja taustapeilistä näin kuinka saatana istui takapenkillä! Menin paniikkiin ja kykenin vain painamaan kaasun pohjaan...
Hehee Vaikka ei naurata siinä mielessä että jos oikeasta casesta puhutaan, niin joku todella olisi voinut kuolla. Mutta heti kun näin videon sen kaverin huutelusta niin mietin, että miksei kukaan soita psykiatria paikalle / toimita häntä psykiatrin arvioon, ihan selkeää psykoottista oireilua oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoositila aiheutuu monelle siitä, että yksinkertaisesti ei muista tai pysty nukkumaan riittävästi (tai usein ei nuku juuri lainkaan). Kun ihminen ei nuku kunnolla, alkaa pää menemään väkisin sekaisin itse kultakin.
Antipsykootti on ensisijaisesti unilääke, joka avulla saa kunnolla unta. Ja kun nukkuu hyvin, niin aisti- ja ajatusharhat alkavat häipyä pois.
Antipsykootista ei kannata todellisuudessa luopua, koska ilman sitä ei välttämättä saa kunnolla unta. Näin asian näen.
tv.
skitsoaffektiivisesta häiriötilasta kärsinyt/kärsivä ihminen
Ajattelet väärin. Unihäiriöihin syödään unilääkkeitä. Neuroleptit tuhoavat pysyvästi kognitioita, eikä niitä missään tapauksessa tulisi käyttää ellei todellisuus petä psykottisesti. Ja tällöinkin vain hetkellisesti. Todellisuudessahan Suomessa tungetaan laitosvanhuksetkin täyteen tuota helvetinmyrkkyä että olisivat sonnat vaipoissaan hiljaa ja helppoja.
No joo, väärin ajattelua tai ei, niin antipsykootti on minulle ainoa toimiva unilääke. Perinteiset unilääkkeet ei toimi minulla tai niistä on pitkällä aikavälillä vain enemmän haittaa kuin hyötyä. Toisin sanoen, jos en käyttäisi antipsykoottia, en nukkuisi riittävästi.
Mitä tulee kognitioon eli ymmärrykseen, niin ymmärrän kyllä itseni, ja tiedän, että minun ei kannata luopua antipsykootista lainkaan, vaikkakin niillä on fyysisiä haittavaikutuksia.
No ei toimi niin, kun unettomuus on psykoosioire, ei sen syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykoositila aiheutuu monelle siitä, että yksinkertaisesti ei muista tai pysty nukkumaan riittävästi (tai usein ei nuku juuri lainkaan). Kun ihminen ei nuku kunnolla, alkaa pää menemään väkisin sekaisin itse kultakin.
Antipsykootti on ensisijaisesti unilääke, joka avulla saa kunnolla unta. Ja kun nukkuu hyvin, niin aisti- ja ajatusharhat alkavat häipyä pois.
Antipsykootista ei kannata todellisuudessa luopua, koska ilman sitä ei välttämättä saa kunnolla unta. Näin asian näen.
tv.
Ajattelet väärin. Unihäiriöihin syödään unilääkkeitä. Neuroleptit tuhoavat pysyvästi kognitioita, eikä niitä missään tapauksessa tulisi käyttää ellei todellisuus petä psykottisesti. Ja tällöinkin vain hetkellisesti. Todellisuudessahan Suomessa tungetaan laitosvanhuksetkin täyteen tuota helvetinmyrkkyä että olisivat sonnat vaipoissaan hiljaa ja helppoja.
No joo, väärin ajattelua tai ei, niin antipsykootti on minulle ainoa toimiva unilääke. Perinteiset unilääkkeet ei toimi minulla tai niistä on pitkällä aikavälillä vain enemmän haittaa kuin hyötyä. Toisin sanoen, jos en käyttäisi antipsykoottia, en nukkuisi riittävästi.
Mitä tulee kognitioon eli ymmärrykseen, niin ymmärrän kyllä itseni, ja tiedän, että minun ei kannata luopua antipsykootista lainkaan, vaikkakin niillä on fyysisiä haittavaikutuksia.
Juuri tämä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsin/tiesin että ihmiset lukevat ajatuksiani ja uskoin että he käyttävät tätä hyväkseen. Uskoin että kaikki haluavat minulle pahaa ja että minua seurataan. Lukkiuduin välillä tuntikausiksi vessaan koska tunsin että se oli ainoa pakopaikka maailmassa minne muut eivät pääse. Näin välkkyviä valoja ja radio säteili sekä tarkkaili minua.
Päädyin kuukaudeksi psyk suljetulle osastolle.
Loput psykoosit ovat olleet lievempiä, olen ollut silloin 1-2 viikkoa osastolla lepäämässä. Nykyään hyvä lääkitys ja viimeksi olin osastolla tammikuussa. Hoito varmaan lopetetaan kohta, koska psykiatreista on pulaa ja psyk poli haluaa ihmiset sieltä nopeasti pihalle. Vuonna 2021 olin 8krt erinäisten ongelmien takia osastolla.Minulla on dg skitsoaffektiiivinen häiriö ja olen eläkkeellä.
----
Joudun siis elättämään kaltaisiasi loi.ia. josta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Vain menoja.
Puistossa istuin nurtsilla ja poltin kannabista. Makasin selälläni ja katsoin taivaalle missä pilvet alkoivat ilmeilemään minulle 😝😠🤡👺😡🥴. Jotain sekoilin siellä kun sivulliset hälyttivät poliisin ja ambulanssin. Pöpilässä olin 3kk huilaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tv.
Ei unettomuus on psykoosioire sinänsä, vaan unettomuus voi ilmetä moninaisista syistä, ja unettomuus yhdistettynä esim. maaniseen jaksoon, jolloin unentarve onkin minimaalinen, voi johtaa, ja välillä johtaakin, jos päihteitä tällöin käytetään, psykoottiseen maniaan, joka vaati suljettua hoitoympäristöa, jossa on luovuttava vapaasta tahdosta, vaikka ei tätä tahtoisi.
Ihmisten on vaikea ymmärtää, miten tärkeää on nukkua riittävästi, jotta ei pääsisi pää menemään sekaisin.
Kokoomusnainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsin/tiesin että ihmiset lukevat ajatuksiani ja uskoin että he käyttävät tätä hyväkseen. Uskoin että kaikki haluavat minulle pahaa ja että minua seurataan. Lukkiuduin välillä tuntikausiksi vessaan koska tunsin että se oli ainoa pakopaikka maailmassa minne muut eivät pääse. Näin välkkyviä valoja ja radio säteili sekä tarkkaili minua.
Päädyin kuukaudeksi psyk suljetulle osastolle.
Loput psykoosit ovat olleet lievempiä, olen ollut silloin 1-2 viikkoa osastolla lepäämässä. Nykyään hyvä lääkitys ja viimeksi olin osastolla tammikuussa. Hoito varmaan lopetetaan kohta, koska psykiatreista on pulaa ja psyk poli haluaa ihmiset sieltä nopeasti pihalle. Vuonna 2021 olin 8krt erinäisten ongelmien takia osastolla.Minulla on dg skitsoaffektiiivinen häiriö ja olen eläkkeellä.
Ei pidä kärjistää liikaa. Meillä on paljon skitsoaffektiivisia ihmisiä ja paranoidisia skitsofreenikkoja, jotka ovat olleet hyödyllisiä maailmanlaajuisesti. Nerojen yleisin mt-diagnoosi on juuri tätä linjaa. Nerot ovat hulluja, ja ilman neroja ei olisi kehitystä. Se kannattaa myös aina muistaa.
----
Joudun siis elättämään kaltaisiasi loi.ia. josta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle. Vain menoja.
Muistatteko psykoosista siis kaiken sen, mitä oikeasti vain kuvittelitte? Itse muistan tosi hyvin ne kaikki harhat ja tapahtumat. Ja mulla vaihteli niin, että välillä olin ihan harhakuvissa, ja ihan hetkessä olin taas tässä, oikeassa elämässä. Ja itselläni käsittääkseni syy oli juurikin se, etten saanut nukuttua kolmeen vuorokauteen..
Luulin keskustelevani ihastukseni kanssa kaipaus palstalla, mutta lopulta se olikin vakoojien ansa. Uskoin, että meitä salakuunnellaan ja ruoat on myrkytetty, uskoin että lapselleni tapahtuu jotain pahaa ja musta hahmo aikoo hukuttaa hänet. Uskoin myös mieheni olevan pedofiili ja ennustelin tarot-korteilla lapselleni tulevaisuutta useampaan kertaan putkeen ja joka kerta se oli huono. Uskoin myös, että talomme on paha ja näin poltergaistin. Kiri lensi itsekseen kaapista ulos. Kuulin myös radiosta, että lähellä olevassa hiihtokeskuksessa tapahtui loukkaantumisia esim. jalka katkesi ja joku kuoli. Sairaalassa luulin labratädin olevan noita-akka. Vein tosiaan laitteemme läppäristä puhelimeen poliisilaitokselle tutkittavaksi. Näin myös kuvieni vääristyneen ja epäilin jonkun pedofiili-renkaan varastaneen puhelimestani kuvia. Minulla nämä vainoharhat ulottuivat lähes kaikkeen ja enemmän ja vähemmän sekaisin olin kesästä helmikuulle, jolloin kameliselkä katkesi lopullisesti. Ihme kyllä kotiuduin suht järkevänä kymmenen päivää avo-osastolla olemisen jälkeen.
Uusiutunut ei ole tässä reilu kolmen vuoden sisällä, mutta pari kertaa on meinannut uusia, mutta lääkityksellä saanut jo alussa homman haltuun. Lääkitystä on rukattu useampaan otteeseen ja nyt suht hyvä lääkitys, mutta vielä masentaa ja ahdistaa vielä ja ottaa päähän lähes kaikki.
Hyvää hoitoa olen saanut pikku kaupungissa saanut.