Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku ahdistaa

Vierailija
06.06.2022 |

Tiedän olevani osaava ja ahkera tekijä, joka hoitaa hommansa kunnialla. Silti ahdistaa tämä työnhakuruljanssi niin, että päätä pakottaa.

Pätkähommaa pätkän perään tarkoittaa vielä kaiken lisäksi sitä, että työnhaku on edessä säännöllisin väliajoin. Olen vasta 4 vuotta sitten valmistunut maisteri, mutta olen nyt jo kyllästynyt tähän työnhakusirkukseen LinkedIn-profiileineen, henkilöbrändeineen, moniosaisine haastatteluineen hölynpöly persoonallisuustestien kera. Haluan j*malauta vain tehdä töitä, onko se liikaa vaadittu? En halua pomppia vuosikausia haastattelusta toiseen ja pätkästä toiseen.

En oikeastaan tiedä, mikä tämän keskustelun pointti edes on. Kenties haluaisin vertaistukea. Onko kohtalotovereita? Ahdistaako ja v*tuttaako muita tämä meininki?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on taas se, että työnhaku ahdistaa niin paljon, että yhden hakemuksen lähettäminen kestää todella kauan kun täytyy kerätä rohkeutta ja aina miettii, että menikö jokin asia pieleen.. 

Vierailija
2/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Sama tilanne täällä. Myös kokoaikasta työtä on vaikea saada. Osa-aikaista duunia on paljon tarjolla eikä sillä elätä itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelleilyksi on mennyt työelämä Suomessa!

Vierailija
4/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on taas se, että työnhaku ahdistaa niin paljon, että yhden hakemuksen lähettäminen kestää todella kauan kun täytyy kerätä rohkeutta ja aina miettii, että menikö jokin asia pieleen.. 

Ymmärrän kyllä tämänkin. Eihän sitä haluaisi saattaa itseään naurunalaiseksi tai pilata mahdollisia tulevia työnhakuja samaan firmaan, minkä takia helposti hinkkaa ja miettii turhankin paljon yhtä työhakemusta.

Ap

Vierailija
5/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelleilyksi on mennyt työelämä Suomessa!

Niin on. Milloin työnhaku oli viimeksi suoraviivaista ja järkevää? Osaako joku sanoa, milloin tämä pellemäinen kehitys alkoi?

Vierailija
6/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä saatiin kyttäyslaki työnhakuun. 

Vierailija
7/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa on kyllä työnhaku ja työttömyys varsinkin. Työkkärin, Kelan, työpaikkahaastattelijoiden ja työvoimakurssien järjestäjien pompoteltavana tulee hetkittäin sellainen tunne, ettei mulla ole ihmisarvoa ollenkaan.

Vierailija
8/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kielitaitoinen maisteri, löydät taatusti työsi mistä tahansa EU-alueelta. Osaat kirjoittaa cv:n englanniksi, saksaksi tai ranskaksi sekä puhua jotain näistä kielistä. Ei luulisi olevan ongelma. Mutta pitää jäädä sinne kotikylään koska äiti, isä, ei halua muuttaa jne.  Mielummin tukien varassa ja harrastelet siinä kivasti jotain mukavampaa? 

Vierailija
9/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä. Ihan kuin se kyttääminen mitään auttaisi. On vain lisäkiusa työttömille, osittaista työmarkkinatukea saaville osa-aikaisille sekä työmarkkinatuen varassa opiskeleville, josta ei tule olemaan mitään todellista hyötyä.

Vierailija
10/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset edes osa-aikatyöhön ja tekisit vaikka 90% työaikaa niin uuden lain mukaan on velvoite hakea ainakin 1 työpaikkaa tietyn ajanjakson sisällä. Ihan älytöntä! 

Vierailija
11/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kielitaitoinen maisteri, löydät taatusti työsi mistä tahansa EU-alueelta. Osaat kirjoittaa cv:n englanniksi, saksaksi tai ranskaksi sekä puhua jotain näistä kielistä. Ei luulisi olevan ongelma. Mutta pitää jäädä sinne kotikylään koska äiti, isä, ei halua muuttaa jne.  Mielummin tukien varassa ja harrastelet siinä kivasti jotain mukavampaa? 

Kiitos vain vinoilevasta kommentistasi. Olen kyllä tälläkin hetkellä töissä, mutta määräaikainen sijaisuus on jälleen päättymässä. En asu samassa kaupungissa isäni ja äitini kanssa, ja olen jo muuttanut valmistumisen jälkeen 2 kertaa työn perässä uuteen kaupunkiin.

Haluaisin viettää elämäni Suomessa, mutta kai se on sitten pakko lähteä sinne ulkomaille lopulta.

Ap

Vierailija
12/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen 33 vuotias nainen, ja pelkkää pätkää olen tehnyt. Kerran pääsin jopa vakkaripaikkaan mutta sitten tuli yt-neuvottelut ja työt päättyi, koko työtehtäväni loppui olemasta. Nyt taas työtön ja määräaikaisuus päättyi toukokuun alussa. En ole edes kovin aktiivinen nyt ollut työnhaun suhteen, koska en jaksa. Yhdessä haastattelussa olen käynyt ja sielläkin kysyttiin laiton kysymys, eli onko lapsia. Jospa aloittasi vasta elokuussa kunnolla työnhaun, ja kesän nauttisi kesästä. Ei vieläkään omia lapsia ja tuskin saankaan, ei uskalla tehdä lapsia kun ei ole edes töitä. Elämä on syvältä, joten koitan nauttia vain siitä mitä jo on.

Vierailija
13/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä. Ihan kuin se kyttääminen mitään auttaisi. On vain lisäkiusa työttömille, osittaista työmarkkinatukea saaville osa-aikaisille sekä työmarkkinatuen varassa opiskeleville, josta ei tule olemaan mitään todellista hyötyä.

Annetaan siis kengänkuva persuksiin hallituspuolueille erityisesti demareille ja vasureille jotka öyhösivät Sipilän lempeästä aktiivimallista ja itse toivat pahemman kyykytysmallin tilalle.

Vierailija
14/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä kai sitä saa jostain muualta töitä mutta onko tämä hyvä kehityssuunta että Suomesta ajetaan korkeakoulutetut muihin maihin parempiin hommiin?

Vierailija
15/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan muuta hetkaan kotikylästä koska olen täällä kunnan luottamustehtävissä, elämä kun ei ole mustavalkoista ja jokainen sivistynyt ihminen sen tietää.

Vierailija
16/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

l

Vierailija
17/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pääset edes osa-aikatyöhön ja tekisit vaikka 90% työaikaa niin uuden lain mukaan on velvoite hakea ainakin 1 työpaikkaa tietyn ajanjakson sisällä. Ihan älytöntä! 

Höpsis. Ei 90% työajalla saa edes soviteltua päivärahaa, joten mitään velvoitetta hakea uutta työpaikkaa ei ole!

Vierailija
18/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan siis kengänkuva persuksiin hallituspuolueille erityisesti demareille ja vasureille jotka öyhösivät Sipilän lempeästä aktiivimallista ja itse toivat pahemman kyykytysmallin tilalle.

ja sitte oikeisto pelastamaan köyhät ja raskautetut... voi elämä!

Vierailija
19/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskin 90% työajalla mutta kun esim. kaupan alalla ja ravintola-alalla on paljon myös 15 h/vk sopimuksia tai nollatuntisopimuksia.

Vierailija
20/56 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsis. Ei 90% työajalla saa edes soviteltua päivärahaa, joten mitään velvoitetta hakea uutta työpaikkaa ei ole!

Niin, itse teen juuri 85% työaikaa ja minulla on työnhakuvelvollisuus: 1 velvoitetyön hakeminen tietyn ajanjakson sisällä. Eli sanomasi ei pidä paikkaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän