Jos joku "kaveri" puhuu minulle pahaa toisesta kaveristaan,
Niin eikö se silloin tarkoita sitä, että puhuu todennäköisesti pahaa myös minusta jollekin toiselle kaverilleen? Kenties haluavat aiheuttaa jotain erikoisuuden tunnetta että olisin nyt joku speciaali jolle avaudutaan, mutta eihän se voi pitää paikkaansa tällaisilla kaksinaamaisilla ihmisillä.
Kommentit (26)
Toi on ensimmäinen asia minkä tsekkaan kun tapaan uusia ihmisiä.
No riippuu oletko vain kaveri vai ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Toi on ensimmäinen asia minkä tsekkaan kun tapaan uusia ihmisiä.
Eli saako kenkää heti jos puhuu pahaa kavereistaan?
Ei se välttämättä noin mene. Riippuu paljon siitä, että onko tuo arvostelun kohde ns. hyväkin kaveri vai lähinnä vaan tuttava.
Kaikki me joskus puhutaan pahaa toisesta. Ihan jokainen. Ihme jeesustelua
Jepp jepp ensin kehutaan miten hyvä ja mahtava ystävä olen ja sitten yhtäkkiä ignoorataan eikä edes lueta viestiä vaikka ollaan linjoilla, varmaan siellä valitti jollekin toiselle taas miten tää ärsyttävä tyyppi laittelee typeriä viestejä ja kyselee mitä kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me joskus puhutaan pahaa toisesta. Ihan jokainen. Ihme jeesustelua
No sitä voi toki kukin miettiä mitä sillä yritetään saavuttaa; onko kyseessä systemaattinen mustamaalaaminen vai onko kyseessä jonki oma henkilökohtainen ongelma, jota pitää päästä purkamaan?
Kuka puhuu pahaa ystävästään, paitsi jos välit ovat tulehtuneet? Joskus olen kyseenalaistanut jonkun elämän valintoja. Silloin todennäköisesti kyseinen ystävä on ensin käyttäytynyt itsevarmasti tai patistanut muita johonkin, vaikka on esiintynyt kuin olisi kulissisuhteessa tms.
Riippuu millaista pahaa on puhuttu/mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Jepp jepp ensin kehutaan miten hyvä ja mahtava ystävä olen ja sitten yhtäkkiä ignoorataan eikä edes lueta viestiä vaikka ollaan linjoilla, varmaan siellä valitti jollekin toiselle taas miten tää ärsyttävä tyyppi laittelee typeriä viestejä ja kyselee mitä kuuluu.
Dumppaisin tollasen välittömästi, mitä tollasilla huijareilla tekee kavereina.
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhuu pahaa ystävästään, paitsi jos välit ovat tulehtuneet? Joskus olen kyseenalaistanut jonkun elämän valintoja. Silloin todennäköisesti kyseinen ystävä on ensin käyttäytynyt itsevarmasti tai patistanut muita johonkin, vaikka on esiintynyt kuin olisi kulissisuhteessa tms.
Psykopaateilla on tapana esittää kaikenlaista ihmisille ja toimivat kuitenkin vaan sillä hetkellä sen oman senhetkisen mielialan ja edun mukaan. Jos joku toinen tuntuu sillä hetkellä paremmalta ystävältä niin se eilinen hyvä ystävä kelpaa vaikka morkkaamisen kohteeksi ilman senkummempaa syytä, koska näin psyko saa toisessa aikaan sellaisen "olen erikoinen"-tunteen.
Monilla naisilla on ainakin tapana ihan härskisti ottaa henkkoht keskusteluista kuvakaappauksia ja näyttää niitä sitten.
Pyh no ei tarkoita. Avautuminen asioista ja ihmisistä luottokavereiden kesken on aivan normaalia. Ei se tarkoita, että kaikkien kaikki asiat levitetään ja puhutaan pahaa. Tee arvio tapauskohtaisesti eikä mustavalkoisesti yleistäen.
Jouduin ottamaan ystävään etäisyyttä, koska hän puhui minulle muista "läheisistä ystävistään" älyttömän rumasti henk koht juttuja mehustellen. Jotenki se meni tosi ilkeäksi, en tiedä miksi. En kestänyt sitä kuunnella ja alkoi todella kaivertaa että mitähän mun kaikista yksityisimmistä asioista mässäillään selän takana. Etäisyyttä otin, epäilen ettei luottamus palaa. Aina on juoruillut mutta ilkeä sävy oli uudempi ilmiö. Nyt on kevyempi olo ja ajatukset selkeämmät itsellä kun ei niitä juttuja enää täydy kuunnella. Pitää itseään erityisen kilttinä ihmisenä, ja kuulee paljon toisten henk koht avautumisia. Ja kertoo ne sitten eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millaista pahaa on puhuttu/mistä on kyse.
Väitän, että melkein jokainen meistä joskus syyllistyy huonona päivänä siihen, että sanoo toiselle, kuinka jokin asia jota joku teki, ärsytti. On sitten asia erikseen ihan systemaattisesti, kuin harrastuksena puhua pahaa muista aina kun pilkan kohde ei ole paikalla.
Oman kokemuksen perusteella puhuu aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin ottamaan ystävään etäisyyttä, koska hän puhui minulle muista "läheisistä ystävistään" älyttömän rumasti henk koht juttuja mehustellen. Jotenki se meni tosi ilkeäksi, en tiedä miksi. En kestänyt sitä kuunnella ja alkoi todella kaivertaa että mitähän mun kaikista yksityisimmistä asioista mässäillään selän takana. Etäisyyttä otin, epäilen ettei luottamus palaa. Aina on juoruillut mutta ilkeä sävy oli uudempi ilmiö. Nyt on kevyempi olo ja ajatukset selkeämmät itsellä kun ei niitä juttuja enää täydy kuunnella. Pitää itseään erityisen kilttinä ihmisenä, ja kuulee paljon toisten henk koht avautumisia. Ja kertoo ne sitten eteenpäin.
Minä olin joskus osa sellaista porukkaa, jossa ihmiset (etenkin naiset) tapasivat puhumaan minulle pahaa muista (naisista) kun he eivät olleet paikalla. Vaan heti, kun tämä nainen jota juuri olivat arvostelleet saapui paikalle, juoksivat halaamaan kuin parasta ystävää. Usein noita juttuja kuunnellessani joko sanoin, että se on ilkeää tai sitten vain vaivaantuneena poistuin paikalta. Jälkikäteen on tosiaan miettinyt, että mitäköhän kaikkea ovat minusta muille puhuneet, kun en ole paikalla, vaikka kasvotusten esittävät hyvääkin kaveria.
Sellaiset naiset varmaan oikein varastoi kaiken mitä voi sitten esittää muille. Heikot ihmiset varastoi.
Tietysti on mahdollista, että kaverisi puhuu sinustakin pahaa. Mutta vaikka kaverisi ei puhuisikaan pahaa siitä toisesta kaverista, niin silloinkin olisi mahdollista, että hän puhuisi pahaa sinusta. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka puhuvat kaikista pahaa.
Mitä luultavammin puhuu sinusta pahaa sinun selkäsi takana. Manipuloi sinua kaksinaamaisesti, kuten jo arvelitkin.