Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Tiedättekö sen ihmisen joka puhuu ja puhuu ja puhuu...

Vierailija
06.06.2022 |

Ei mitään tärkeää tai kiinnostavaa... sellaista kevyttä: olisko punainen vai keltainen keittiö kiva, mitäköhän tällä viikolla laittais ruokaa ( sitten listaus viime viikon ruuasta), selostus siitä mitä tekee päivän mittaan, mitä työpaikan mirkku tekee päivän mittaan, onpa ilmoja pidellyt... jne. Etkä pääse itse tilanteesta pois. Seisot siinä ihan aivokuolleena ja kuuntelet toisen listoja ja selostamisia . Itse ei ehdi mitään väliin sanoa, eikä varsinkaan kun ei tunne näitä mirkkuja ja jennejä ja muita naapureita tai serkkuja ensinkään. Kun pääset kotiin, kaadut uupuneena sohvalle .

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se nyt miellyttävämpää kun aina hiljaisena oleminen. On sentään kiva, että ihminen on kiinnostunut monista asioista ja pitää aivon aktiivisena.

Vierailija
22/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kaikki toimiston naiset... Tädit kälättävät aamusta iltaan. M25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä, että tästäkin puhutaan nykyään. Aiemmin huomio on kiinnittynyt hiljaisempiin ja miten hävyttömän törkeää se on kanssa ihmisiä kohtaan jos turpa ei laula yhtäsoittoa.

Jatkuvasti puhuvat alistavat muut sille mölinälleen, silkkaa vallankäyttöä eikä mitään muuta.

Vierailija
24/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on palstalla ollut monta aloitusta. Olen itsekin tehnyt sellaisen, siinä oli sana "puhelias", enempää en muista.

Vierailija
25/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt miellyttävämpää kun aina hiljaisena oleminen. On sentään kiva, että ihminen on kiinnostunut monista asioista ja pitää aivon aktiivisena.

Ei todellakaan ole. Jatkuva pakonomainen monologi on kidutusta muille. Meillä ihmiset stressaavat aamusta asti sitä että moottoriturpa tulee töihin iltapäivällä. Jatkuva yksinpuhelu on uuvuttavaa ja vie koko tilasta hapen ja ilon.

Keskustelu on eri asia kuin se että yksi on äänessä tauotta.

Vierailija
26/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "tarvitsen hetken aikaa..." ei ainakaan toimi.

Mulla on tuttu, joka vaipuu ihan transsiin puhuessaan. Ei se rekisteröi mitä vieressä tapahtuu. Ei huomannut, kun olin käynyt vessassa, kokkailemassa keittiössä, laittamassa pesukoneen päälle.... jatkoi vain yksinpuheluaan tuijottaen kaukaisuuteen eikä mitään huomannut.

Tuo tuttu ei taida käydä ihan täysillä. Itse en olisi tuollaisen kanssa todellakaan tekemisissä.

Vierailija
27/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankomies! Jaarittelee juurtajaksaen tuttavistaan joita minä en tunne, kaikki asiat täytyy selittää.

Onneksi emme tapaa kovin usein mutta sukutapaamisissa meinaa hermo mennä kun hän puhuu

muitten päälle omia juttujaan.

Vierailija
28/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni moottoriturpa näiden maratonpuheidensa aikana kertoo, kuinka hiljaisia ovat, eivätkä tykkää olla esillä tai huomion kohteena, arkuudestaan ja vähäpuheisuudestaan?

Ainoa kokemukseni tällaisesta moottoriturvasta muisti toistaa noita moneen otteeseen. En ajatellut itse ottaa selvää kenttätyötä tekemällä, kuinka yleinen tuollainen moottoriturpien mielipide on itsestään, viikko meni toipuessa tuosta hiljaisesta tapauksesta.

Vierailija
29/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni moottoriturpa näiden maratonpuheidensa aikana kertoo, kuinka hiljaisia ovat, eivätkä tykkää olla esillä tai huomion kohteena, arkuudestaan ja vähäpuheisuudestaan?

Ainoa kokemukseni tällaisesta moottoriturvasta muisti toistaa noita moneen otteeseen. En ajatellut itse ottaa selvää kenttätyötä tekemällä, kuinka yleinen tuollainen moottoriturpien mielipide on itsestään, viikko meni toipuessa tuosta hiljaisesta tapauksesta.

Heh. Meille tuli yksi tällainen töihin viime kesänä. Ilmoitti heti kättelyssä perehdyttäjälleen että hän on sitten introvertti eikä halua puhua ihmisille. Tai että hänelle puhutaan.

Hämmästyttävän harvoin se on hiljaa edes muutaman sekunnin kerrallaan, vaikkei kukaan jaksakaan kuunnella.

Vierailija
30/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja! Entinen työkaveri on tällainen. Jäi onneksi eläkkeelle. Tauoilla ei hetken rauhaa. Suu kävi ja kävi. Enimmäkseen ylpeili omien aikuisten lastensa töillä ym asioilla vaikka ne eivät todellisuudessa kiinnosta kyllä ketään. Jollain tasolla ehkä ymmärtäisin tuoreen äidin joka hehkuttaa hiukan lapsensa oppimisilla ym mutta eläkeikäinen nainen aikuisista lapsistaan ?!

Nykyisin pelottaa lähteä töistä kotiin kun tämä ihminen tietää milloin pääsen ja saattaa tupata pyörätielle ja pysäyttää. Jatkaa vaan niitä samoja asioita vaikka en kysy mitään. Jestas että on väsyttävää. Menisi terapiaan puhumaan. Rahalla saa kuulijan.

Vierailija
31/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin kerran taksia ja kyytiin tuli pariskunta. Vaimo pälpätti henkeä vetämättä koko matkan: mistä olivat tulossa, minne olivat menossa, mitä pitäisi tehdä huomenna, mitä auton ikkunasta näkyi, minkävärisiä autoja tuli vastaan, jollain sukulaisella oli samanlainen auto blaa blaa blaa... Hänen miehensä istui hiljaa ja tuijotti katse lasittuneena ikkunasta ulos vaikuttaen ahdistuneelta. Kauheaa ajatellakin, millaista heidän elämänsä on ollut ehkä jo kymmeniä vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän