Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Tiedättekö sen ihmisen joka puhuu ja puhuu ja puhuu...

Vierailija
06.06.2022 |

Ei mitään tärkeää tai kiinnostavaa... sellaista kevyttä: olisko punainen vai keltainen keittiö kiva, mitäköhän tällä viikolla laittais ruokaa ( sitten listaus viime viikon ruuasta), selostus siitä mitä tekee päivän mittaan, mitä työpaikan mirkku tekee päivän mittaan, onpa ilmoja pidellyt... jne. Etkä pääse itse tilanteesta pois. Seisot siinä ihan aivokuolleena ja kuuntelet toisen listoja ja selostamisia . Itse ei ehdi mitään väliin sanoa, eikä varsinkaan kun ei tunne näitä mirkkuja ja jennejä ja muita naapureita tai serkkuja ensinkään. Kun pääset kotiin, kaadut uupuneena sohvalle .

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alan oikeasti pitää kys. käytöstä jo työpaikkakiusaamisena. Jutut on samoja vuodesta toiseen ja tuntuu ettei tyyppi edes hengitä. En jaksa enää uskoa että hän on vain hyväntahtoinen hölmö. Narsistinen vallankäyttäjä ennemminkin.

Yksi alalaji on tosiaan tuo minkä mainitsit; ihminen joka puhuu elämästään ja ihmisistään kuin kuulija olisi jotenkin osa sitä.

"Joo, pitäis Markun luona mennä käymään tänään. Pitäis auttaa sitä siinä terassijutussa."

Pitäisikö mun tietää kuka on Markku ja mitä hänen terassilleen tehdään?

Vierailija
2/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen duunikaveri oli just tollanen.

Kun lopetan puhelun hänen kanssaan,hänen ääneensä soi päässani ainakin tunnin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, lopetan heihin kontaktin.

Vierailija
4/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vaan aukaise suutanne ja sano esim.

"Tarvitsen hetken omassa hiljaisuudessani"

"Anteeksi en jaksa nyt oikein puhua/jutella"

"Siis anteeks, kuka on Markku?" esimerkiksi. Ei se ihminen välttämättä ihan oikeasti tajua ettette tunne Markkua jos luulevat puhuneensa teille hänestä aiemmin.

Mun äiti on sellainen ett puhuu ihmisistä joita en tunne, varsinkin vähän niinkuin mun pitäis tietää keitä nää on. Joskus yritän sanoa asiasta.

Harva ihminen tietää omista vioistaan jos ei joku (kohteliaasti) sano. Teillä on ollut aikaa miettiä mitä sanotte (kohteliaasti) joten sanokaa se ääneen.

Vierailija
5/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "tarvitsen hetken aikaa..." ei ainakaan toimi.

Mulla on tuttu, joka vaipuu ihan transsiin puhuessaan. Ei se rekisteröi mitä vieressä tapahtuu. Ei huomannut, kun olin käynyt vessassa, kokkailemassa keittiössä, laittamassa pesukoneen päälle.... jatkoi vain yksinpuheluaan tuijottaen kaukaisuuteen eikä mitään huomannut.

Vierailija
6/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vaan aukaise suutanne ja sano esim.

"Tarvitsen hetken omassa hiljaisuudessani"

"Anteeksi en jaksa nyt oikein puhua/jutella"

"Siis anteeks, kuka on Markku?" esimerkiksi. Ei se ihminen välttämättä ihan oikeasti tajua ettette tunne Markkua jos luulevat puhuneensa teille hänestä aiemmin.

Mun äiti on sellainen ett puhuu ihmisistä joita en tunne, varsinkin vähän niinkuin mun pitäis tietää keitä nää on. Joskus yritän sanoa asiasta.

Harva ihminen tietää omista vioistaan jos ei joku (kohteliaasti) sano. Teillä on ollut aikaa miettiä mitä sanotte (kohteliaasti) joten sanokaa se ääneen.

Ei sillä ole mitään vaikutusta.

-Sori, mun on pakko nyt keskittyä tähän työtehtävään. Jutellaan myöhemmin.

-Joo, joo, totta kai. Huoh. Huoooh. Onpa tylsää. Olitko vappuna tivolissa? Mä olin vappuna tivolissa. Olin aina lapsenakin ku äiti asu kaupungissa jossa tivoli kävi ja se oli kyllä---

Olen tehnyt päätöksen ignoorata tämän pahimman kestohölöttäjän kokonaan. Vain täysin välttämättömät työasiat kommunikoin, muuten olen kuin häntä ei olisi olemassa. Koin noin vuosi sitten valaistumisen. Jos hänellä ei ole käytöstapoja, en minäkään ole hänelle velkaa ystävällistä käytöstä. Viimeksi tänään löin luurin lörpön korvaan.

Vierailija
7/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/75b8b048-85ae-4172-a456-3…

Otto täräytti vieraalle yllättäen: Pää kiinni, mä en enää jaksa.

Vierailija
8/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri oli juuri tuollainen. En pidä häntä mitenkään pahantahtoisena, vaan enemmänkin hieman yksinkertaisena tyyppinä. Jokainen työpäivä hänen kanssaan oli aivan jatkuvaa höpötystä. Tuntui kuin hänen olisi pakko sanallistaa jokainen mieleen juolahtanut ajatus. Ruokatauollakin puhelinta selaillessa luki uutistekstejä ääneen... Sanoin hänelle kyllä ihan ystävällisesti, mutta tiukasti, kun jokin työtehtävä vaati erityistä keskittymistä, mutta ei hiljentynyt silloinkaan. Vaikka istuin etäkokouksessa kuulokkeet korvillani, saattoi tämä pässi papattaa juttujansa itsekseen. Hiton yhteiset työhuoneet. Onneksi nykyisessä työpaikassa minulla on oma huone. Mikä rauha ja hiljaisuus.

Vierailija
9/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin annan vaan ihmisen puhua enkä tee numeroo tuollaisesta.Se vaan on tosiasia,että kaikki me ollaan erilaisia.

Vaikuttaa ,että ihmisten sietokyky on vähentynyt jos ei tuollaista jaksa kuunnella.Ei tuollaisiin ennen niin painoarvoa pistetty

Vierailija
10/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mutta nyt tarvitsen hetken hiljaisuutta" ei toimi. Pitkällä automatkalla parin tunnin yksipuolisen pajatuksen jälkeen, tämä henkilö vastasi kyllä "ok, ymmärrän." Sitten huokaili viisi minuuttia ja alkoi PAJATTAA KÄNNYKKÄÄN. Soitteli siis kavereille, ja jutteli niitä näitä.

Lopetin yhteydenpidon tähän henkilöön. Pitemmän päälle tuollainen alkaa tuntua oikeasti kidutukselta.

Vierailija
11/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin, on työkaverini ja valitettavasti myös huonekaveri. Suu käy 24/7, ja on vielä sen verran kovaääninen, että myös viereisissä huoneissa olevat pääsevät nauttimaan mölysaasteesta. Joka ainoa päivä pyydän monta kertaa olemaan hiljaa, mutta pieni hetki, ja suu käy taas.

Vierailija
12/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjä tynnyri eniten kolisee.

Vierailija
13/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjä tynnyri eniten kolisee.

Se siinä pahinta onkin.

Vierailija
14/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tyypin, on työkaverini ja valitettavasti myös huonekaveri. Suu käy 24/7, ja on vielä sen verran kovaääninen, että myös viereisissä huoneissa olevat pääsevät nauttimaan mölysaasteesta. Joka ainoa päivä pyydän monta kertaa olemaan hiljaa, mutta pieni hetki, ja suu käy taas.

Mikset kerran karjaise 'turpa kiinni!!'.

Vierailija
15/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Alan oikeasti pitää kys. käytöstä jo työpaikkakiusaamisena. Jutut on samoja vuodesta toiseen ja tuntuu ettei tyyppi edes hengitä. En jaksa enää uskoa että hän on vain hyväntahtoinen hölmö. Narsistinen vallankäyttäjä ennemminkin.

Yksi alalaji on tosiaan tuo minkä mainitsit; ihminen joka puhuu elämästään ja ihmisistään kuin kuulija olisi jotenkin osa sitä.

"Joo, pitäis Markun luona mennä käymään tänään. Pitäis auttaa sitä siinä terassijutussa."

Pitäisikö mun tietää kuka on Markku ja mitä hänen terassilleen tehdään?

Eräs entinen kaveri, nykyinen hyvänpäivän tuttu kirjoittelee messengerissä usein juuri tuolla tavoin kun ottaa joskus kännissä yhteyttä.

" Annalla on viikonloppuna synttärit ja ja sinne ovat tulossa myös Mirja ja Liisa. Mirja kävi ottamassa huulitäytteet viime viikolla synttäreitä varten".

En tunne ketään hänen kavereistaan, joten miksi minua kiinnostaisi? Varsinkin, kun monen vuoden ystävyytemme päättyi siihen että hän ghostasi minut näiden Mirjojen ja Liisojen tultua kuvioihin mukaan.

On joko tyhmä tai tekee tuota tietoisesti syyystä jota en tiedä.

Vierailija
16/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vastamelukuulokkeet ja kerro että et todella kuule kun pidät niitä.

Vierailija
17/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto tutustuin vasta tällaiseen hölöttäjään. Luulin aluksi että puhuu taukoamatta koska on hermostunut. Mutta puhe vaan kiihtyy kokoajan ja se on pelkkää yksinpuhelua. Olen aivan rättiväsynyt ja ärsyyntynyt tapaamisten jälkeen. En saa puheenvuoroa

Muuten olisi mukava tyyppi. Mutta en tiedä jaksanko sitä monologin kuuntelua enää.

Vierailija
18/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto tutustuin vasta tällaiseen hölöttäjään. Luulin aluksi että puhuu taukoamatta koska on hermostunut. Mutta puhe vaan kiihtyy kokoajan ja se on pelkkää yksinpuhelua. Olen aivan rättiväsynyt ja ärsyyntynyt tapaamisten jälkeen. En saa puheenvuoroa

Muuten olisi mukava tyyppi. Mutta en tiedä jaksanko sitä monologin kuuntelua enää.

Ei kannata jäädä tuohon loukkuun. Monologin mussuttajat rakastavat omaa ääntään ja ovat 0% kiinnostuneita kenestäkään muista kuin itsestään. Ei kovin terve pohja ystävävyydelle.

Vierailija
19/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Jos vielä kauhistelee, miten mies ei puhu, voi vaan tuntea myötätuntoa puolisoa kohtaan. Jos taas höpöttää tyytyväisenä puolisolleen, puolison asia miten suhtautuu. Moni voi pitääkin, jos voi rauhassa kuunnella. Mitään dramaattista tuskin tapahtuu vaikka torkkuisi välillä.

Vierailija
20/31 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaverini on tuollainen, kiitos etätyön en joudu tapaamaan häntä kasvokkain, mutta teams-palaverit hänen kanssaan ovat yhtä tuskaa. Pahinta on se, että hänellä jää sama levy pyörimään ja hän toistaa samaa asiaa niin kauan, että esimies vaientaa hänet. Hän myös puhuu toisten päälle, ei anna puheenvuoroa ja on niin kertakaikkisen pätevä omasta mielestään. Hirvittävän raskas ihminen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme