Oletko käynyt yökerhossa/tanssiclubilla jossa on esitanssijat?
...siis jotain naistanssijoita vähissävaatteissa tanssimassa häkeissä tai jossain korokkeilla yms. tunnelmaanostattamassa tai mitä nyt ikinä tekevätkään? Enkä sitten tarkoita nakkeklubia tai sellaista vaan tanssipaikkoja. Millainen kokemus oli ja missä olit?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa klubilla. Ällöttävältä tuntui.
Jep, ne naiset on niinkuin jotain sirkuseläimiä tai sellaisia, en ymmärrä homman pointtia...tai että miksi naisena itse menisin tuommoiseen
Jep, miksi ne kaikki tanssijat on naisia ja miksi niiden pitää olla niin vähäpukeisia?
Olen käynyt, Suomessa, tällä vuosituhannella.
Miksi siitä pitäisi ajatella mitään? Suurin osa ihmisistä on maksaneet siitä, että tulevat klubille tanssimaan. Miten se, että muutama tyyppi saakin itse poikkeuksellisesti rahaa baarissa tanssimisesta, muka esineellistää niitä?
Ihan hyvän näköistä touhua on ollut, kun on selvästi osattu tanssia. On nostattanut onnistuessaan bilefiilistä paikassa melko paljon, joskus taas ei ole kiinnittänyt hirveästi huomiota koska tanssija muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ne naiset on niinkuin jotain sirkuseläimiä tai sellaisia, en ymmärrä homman pointtia...tai että miksi naisena itse menisin tuommoiseen
Jep, miksi ne kaikki tanssijat on naisia ja miksi niiden pitää olla niin vähäpukeisia?
Koska se on kannattavaa bisnestä. Voisi ne ihan yhtä hyvin olla miehiä jätesäkeissä tai naisia sadetakeissa, mut ei ne tuo samalla tavalla lisäarvoa.
Ne on mitä on koska sitä ihmiset haluaa nähdä.
Onhan jenkeissä näitä Chippendales-juttuja ja Suomessakin joillekin Hunkseille on ollut tilausta, mutta ne on paljon pienemmät markkinat.
"Miksi naisena menisin tuollaiseen" huoh. Miksi tuo naiseus pitää siihen liittää? Minä en haluaisi olla rekkakuski, mutta en koe tarvetta sanoa "en miehenä lähtisi tuohon ammattiin".
Moni nainen (ja moni mies) tanssii ihan mielellään vähissä vaatteissa jos siitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinhän kaikki tanssiminen tai performanssitaide yleensä on kuin sirkuseläimet: esiinnytään yleisölle. Miten klubin esitanssija on enemmän sirkuseläin kun Talent Suomessa tai TTK:ssa tanssiva?
Riikassa (vai Riiassa?), korokkeella tanssivat, taisi olla mies-nais-pari, aika vähissä vaatteissa, mutta en kokenut mitenkään oudoksi.
Seduloissa oli 2000-luvulla esitanssijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on kannattavaa bisnestä. Voisi ne ihan yhtä hyvin olla miehiä jätesäkeissä tai naisia sadetakeissa, mut ei ne tuo samalla tavalla lisäarvoa.
Onhan jenkeissä näitä Chippendales-juttuja ja Suomessakin joillekin Hunkseille on ollut tilausta, mutta ne on paljon pienemmät markkinat.
"Miksi naisena menisin tuollaiseen" huoh. Miksi tuo naiseus pitää siihen liittää? Minä en haluaisi olla rekkakuski, mutta en koe tarvetta sanoa "en miehenä lähtisi tuohon ammattiin".
Moni nainen (ja moni mies) tanssii ihan mielellään vähissä vaatteissa jos siitä maksetaan.
Aloitus ei tarkoita mitään strippiklubeja jos et käsittänyt ja tarkoitin tuolla etten naisena lähtisi tuollaiseen tapahtumaan koska koskisin outona sen että siellä on osa naisista maksettu häkkeihin tanssimaan vähissä vaatteissa...keitä varten ne siellä ovat? Tuskin toisia naisia varten ainakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus ei tarkoita mitään strippiklubeja jos et käsittänyt ja tarkoitin tuolla etten naisena lähtisi tuollaiseen tapahtumaan koska koskisin outona sen että siellä on osa naisista maksettu häkkeihin tanssimaan vähissä vaatteissa...keitä varten ne siellä ovat? Tuskin toisia naisia varten ainakaan
Tiedän ettei tarkoitettu strippiklubeja.
Keitä varten ne siellä ovat? No varmaan ensisijaisesti miehiä varten, miksei myös seksuaalivähemmistöihin kuuluvia naisia. Mitä väärää siinä on?
Puhut siitä että "ne on maksettu häkkeihin" jotenkin siihen sävyyn, että se olisi alistavaa tai halventavaa. Mut nehän saa siitä rahaa. Suurin osa yökerhoissa vähissä vaatteissa tanssivista naisista ovat itse maksaneet siitä, että saavat tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla oli noita Suomessakin, Adlonissa, ja ulkomailla vielä yleisempää. Siellä tanssin itsekin vähissä vaatteissa eikä siinä mitään ihmeellistä ollut, tanssija olin ja esiinnyin muuallakin.
Ihan 2000-luvulla tosiaan oli ainakin Jyväskylässä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat siellä itsensä takia, ja koko klubin asiakaskuntaa varten. Kun kyse ei tosiaan ole strippaamisesta niin kyllä ne on siellä myös ihan naisia (jopa heretoita) varten. Tanssi on esitys joka kiinnostaa muitakin kuin lääh puuh -setämiehiä.
Vai väitätkö vuonna 2022 että jos nainen tanssii vähissä vaatteissa, sen on oltava miehiä varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla oli noita Suomessakin, Adlonissa, ja ulkomailla vielä yleisempää. Siellä tanssin itsekin vähissä vaatteissa eikä siinä mitään ihmeellistä ollut, tanssija olin ja esiinnyin muuallakin.
Ihan 2000-luvulla tosiaan oli ainakin Jyväskylässä :D
Joo, kyllä vielä joskus n. 2010 oli Jyväskylässä ainakin Kharmassa (jos en väärin muista) aivan yleisesti esitanssijat.
Olen nähnyt yhden ainoan kerran ja se tapahtui Rio de Janeirossa, vuosiluku oli 1990.
Samalla matkalla näin myös ensi kertaa "hammaslankabikinejä" ja olivat kovin yleisiä brasilialaisilla naisilla Cobacabanalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prahassa olin klubilla missä oli lihaksikkaita miehiä tanssimassa.
Missä tämä paikka on? ...kaverin puolesta kyselen, hekoheko