Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syö aina melkein kaiken ruoan :-( .

Vierailija
06.06.2022 |

Minä en jaksa tätä enää, kun hankin ja teen minä miten paljon ruokaa tahansa, niin mies syö melkein kaiken yksin ja minä joudun taistelemaan tosissani siitä, että saan siitä edes vähän itselleni ja lapsille :-( . Miestä ei selvästi haittaa yhtään, vaikka lapset itkevät nälissään, että haluaisivat ruokaa, että minäkin itken ja rukoilen, että mies ei söisi kaikkia itse ja tosissani raivosta karjuen yritän saada ruoasta edes lapsille jonkin verran, että edes he saisivat mahansa täyteen. Mies siis on valmis syömään aina kaiken itse, vaikka minä ja lapset jäisimme ilman.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, ettei olisi provo, mutta ehkä joku voisi olla niin käsittämättömän huonotapainen juntti, että rohmuaisi kaiken itselleen, eikä edes vilkaise, että mitäs muut sai. Onhan noita, jotka jossain ison porukan juhlassa on jo hakemassa lisää ruokaa, vaikka toiset ei ole saaneet ensimmäistäkään kierrosta ja heille ei sitten välttämättä jää yhtään. Joka tapauksessa tuo on kyllä äärimmäistä itsekkyyttä, että minä en katselisi ollenkaan.

Yleisesti ottaen on kyllä totta, että miehet syö ihan hirveästi verrattuna naiseen ja pariin pikkulapseen. Tiedän tämän kun ruokakulut romahti todella paljon eron jälkeen (olen nainen). Eli nainen ja kaksi pientä lasta syövät yhteensä ehkä saman verran kuin mies yksin. On siis aika epäreilua, jos esim. perheen ruokakulut jaetaan puoliksi, kun mies syö yksin 50%. Tällöin nainen siis päätyy maksamaan yhteisten lasten ruuat kokonaan.

Vierailija
22/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oikeaa ruokaa eli lihaa eikä mitään ituhippien höpötyksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö 10 l soppaa ja mumman kakku samalla...

Vierailija
24/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, ettei olisi provo, mutta ehkä joku voisi olla niin käsittämättömän huonotapainen juntti, että rohmuaisi kaiken itselleen, eikä edes vilkaise, että mitäs muut sai. Onhan noita, jotka jossain ison porukan juhlassa on jo hakemassa lisää ruokaa, vaikka toiset ei ole saaneet ensimmäistäkään kierrosta ja heille ei sitten välttämättä jää yhtään. Joka tapauksessa tuo on kyllä äärimmäistä itsekkyyttä, että minä en katselisi ollenkaan.

Yleisesti ottaen on kyllä totta, että miehet syö ihan hirveästi verrattuna naiseen ja pariin pikkulapseen. Tiedän tämän kun ruokakulut romahti todella paljon eron jälkeen (olen nainen). Eli nainen ja kaksi pientä lasta syövät yhteensä ehkä saman verran kuin mies yksin. On siis aika epäreilua, jos esim. perheen ruokakulut jaetaan puoliksi, kun mies syö yksin 50%. Tällöin nainen siis päätyy maksamaan yhteisten lasten ruuat kokonaan.

Kyllä juuri näin. Meillä mies tietää tämän, että hän syö liki puolet enemmän, kuin minä, joten, kun minä käyn useammin kaupassa, niin hän maksaa enemmän muista yhteisistä kuluista. On todella epäreilua, jos kaikki menee 50/50, mutta toinen kuitenkin käyttää tuplasti enemmän. Ihan sama homma, jos toinen käy suihkussa juoksevan veden alla 30 minuuttia ja toinen 5 minuuttia, siinä on huima ero. Tai toinen käyttää autoa vuodessa 10000 km enemmän.

Vierailija
25/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän hassu aloitus, mutta tänä aamuna taas ihmettelin mieheni syömisiä itsekin. Keitän yleensä kerralla  paljon munia, koska syön aamupalalla yhden munan per aamu. Eilen illalla oli munia jääkaapissa vielä 2 kpl. Nyt kun aloin tehdä aamupalaa niin munia ei ollutkaan yhtään koska mies oli syönyt ne. Hän ei syö aamupalaksi koskaan mitään seiskan aamuina, koska hän saa töissä aamupalan. Mutta nyt oli ollut niin helposti siinä valmiit munat että oli vain "tehnyt mieli", ja siksi oli syönyt ne. Ei ollut ajatellut että tarvitsen yhtän munaa aamupalalle, ei "tiennyt" että syön munan aamuisin. Olisi nyt syönyt edes yhden, niin minun ei olisi tarvinnut alkaa keittämään hänen "teki vain mieli"n takia lisää munia.

Muutenkin kun ruokaa tehdään, niin minä söisin siitä kattilasta melkein viikon. Miehellä se menee päivässä. Ei siksi että olisi nälkä, vaan siksi että tekee vain mieli kun on niin hyvää. 

Hän ei myöskään tunnu tajuavan että kun ruoka maksetaan puoliksi, niin minä maksan siitä enemmän tosiasiassa, koska hän syö todella paljon enemmän.

Ja kyllä hän on myös ylipainoinen.

Monilla lihavilla on nimenomaan tuo ongelma, että syödään vaan, kun on hyvää eikä sen takia, että olisi nälkä. Koko ajan mussutetaan jotain ja jos toinen on tehnyt juurikin vaikka munia itselleen, niin kappas, joku on keittänyt munia, niin ne pitää maiskutella ahnaasti pois 5 leipäsiivun kanssa, koska on vaan niin hyvää. Laiska kun ei jaksa itse keittää omia.

Siihen tarkoitukseen pitäisi tehdä/ostaa omat ruuat eikä syödä toisen tekemää/ostamaa. En minäkään viikonloppulonkeroitani maksata muilla, sati juo toisten juomia.

Vierailija
26/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän hassu aloitus, mutta tänä aamuna taas ihmettelin mieheni syömisiä itsekin. Keitän yleensä kerralla  paljon munia, koska syön aamupalalla yhden munan per aamu. Eilen illalla oli munia jääkaapissa vielä 2 kpl. Nyt kun aloin tehdä aamupalaa niin munia ei ollutkaan yhtään koska mies oli syönyt ne. Hän ei syö aamupalaksi koskaan mitään seiskan aamuina, koska hän saa töissä aamupalan. Mutta nyt oli ollut niin helposti siinä valmiit munat että oli vain "tehnyt mieli", ja siksi oli syönyt ne. Ei ollut ajatellut että tarvitsen yhtän munaa aamupalalle, ei "tiennyt" että syön munan aamuisin. Olisi nyt syönyt edes yhden, niin minun ei olisi tarvinnut alkaa keittämään hänen "teki vain mieli"n takia lisää munia.

Muutenkin kun ruokaa tehdään, niin minä söisin siitä kattilasta melkein viikon. Miehellä se menee päivässä. Ei siksi että olisi nälkä, vaan siksi että tekee vain mieli kun on niin hyvää. 

Hän ei myöskään tunnu tajuavan että kun ruoka maksetaan puoliksi, niin minä maksan siitä enemmän tosiasiassa, koska hän syö todella paljon enemmän.

Ja kyllä hän on myös ylipainoinen.

Monilla lihavilla on nimenomaan tuo ongelma, että syödään vaan, kun on hyvää eikä sen takia, että olisi nälkä. Koko ajan mussutetaan jotain ja jos toinen on tehnyt juurikin vaikka munia itselleen, niin kappas, joku on keittänyt munia, niin ne pitää maiskutella ahnaasti pois 5 leipäsiivun kanssa, koska on vaan niin hyvää. Laiska kun ei jaksa itse keittää omia.

Siihen tarkoitukseen pitäisi tehdä/ostaa omat ruuat eikä syödä toisen tekemää/ostamaa. En minäkään viikonloppulonkeroitani maksata muilla, sati juo toisten juomia.

Kyllä, mutta ajattelematon ja laiska ei tätä ymmärrä.

Vierailija
27/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keität aamulla puuron 4 isoimpaan kattilaan yhtä aikaa ja katsot mitä tapahtuu. Laita kuitenkin jotain suojamuoveja etukäteen keittiön lattialle.

Vierailija
28/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti vanhan ystävämme provo, mutta en silti malta jättää vastaamatta.

Ratkaisu on yksinkertaisempi kuin olet osannut kuvitella. Syö sinä lapsinesi ENSIN. Sitten mies saa syödä loput.

Vierailija
29/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseen syöminen on syy ihmisten ylipainoon. Jotenkin ällöttävää käytöstä, että kaikki mitä näkee täytyy lappaa kitaan niinkun joku elukka.

Vierailija
30/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mun äitini teki niin että annosteli safkat valmiiksi lasten lautasille ja kutsui vasta sitten perheen syömään.

Itse teen niin että otan osan ruoasta sivuun padoista ja kattiloista jo ennen päivällistä.

Ei siinä muu auta kuin säännöstely kun toiset eivät tunne annoskokoja.

Vierailija
31/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta leikitään mukana. Itse ottaisin ne lapset ja käytäisiin viikko ulkona syömässä. Tai vaikka äitini luona, tekisin ruuat siellä. Ukko saisi itse tehdä ruokansa. Jos ei siis ikinä ehtisi ottamaan ruokaa itselle ja lapsille ensin. Tosin ihmettelen miten se ei olisi mahdollista. Tuleeko ukko väkisin repimään kauhan kädestä, että saa ensin? Siinä vaiheessa ottaisin eron.

Meilläkin ex söi yhtä paljon kuin minä ja lapset yhteensä, vaikka ei ollut kovin iso mies. Ruokakulut tippui puoleen eron jälkeen. Kun tokihan hän vaati että kulut puoliksi. Itsekkyyden takia onkin ex, ei se tuohon ruokailuun rajoittunut.

Vierailija
32/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti vanhan ystävämme provo, mutta en silti malta jättää vastaamatta.

Ratkaisu on yksinkertaisempi kuin olet osannut kuvitella. Syö sinä lapsinesi ENSIN. Sitten mies saa syödä loput.

Näin, tai sitten ap ruoan laittajan ominaisuudessa annostelee lapsille ja itselleen annokset valmiiksi, ja loput jää miehelle. Jos jää.

Ei kuitenkaan kuulosta minustakaan uskottavalta tuo tarina. Ei kukaan menisi lisääntymään noin itsekkään miehen kanssa. Mutta jos nyt kuvittelisin itseni tuollaiseen tilanteeseen, niin saisin niin veretseisauttavan raivarin, ettei kumppani toiste tekisi tuota. Itku ja rukoilu kuuluvat ihan toisenlaiseen asiayhteyteen.

Vierailija
33/33 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tää on. Ei kai kukaan ihminen olisi yhdessä sellaisen miehen kanssa, joka ei lapselle anna ruokaa.