Onpa ero kuin yöllä ja päivällä nyt miehessäni, kun on aloittanut testosteronihoidon.
Aluksi hoidon aloitettua oli jotenkin ylipinkeä ja rauhaton ja kierroksilla - taisin tehdä aloituksenkin, että mieheni tuntuu vieraalta ja entinen oli parempi.
Nyt, kun hoidon vaikutus alkaa tasaantua, niin todellinen hyväntuulinen ja hyvinvoiva ja normaalienerginen ihminen on kuoriutunut esiin.
Kannatan ehdottomasti hoitokokeilua jos matala testosteroni ja sen aiheuttamat oireet haittaavat - väsymys, fyysinen uupumus, loputon unentarve, aivosumu, jopa masennus.
Mieheni sai siis lääkäriltä lääkettä, joka ainoastaan aktivoi kehon oman testosteronituotannon estämällä väliaikaisesti estrogeenin tuotannon elimistössä. (Kyllä, jokainen mies tuottaa vaihtelevissa määrin myös estrogeenia)
Kommentit (73)
En viitsi testata testohoitoja, jos panetus kasvaa tuon johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Upeaa, että miehesi suostui lääkäriin ja aloitti hoidot. Niin moni ei suostu. Osa saattaa vaihtaa nuorempaan naiseen, mikä saattaa tuoda hetkellisen muutoksen.
Toisaalta on myös niin, että jos testosteronivajeen vuoksi seksi ei kerta kaikkiaan toimi, se ei kiinnosta eikä masturbointi onnistu, ei voi vaihtaa yhtään mihinkään. Usein ei tajuta, että on ihmisiä, joilla tasot ovat niin alhaiset, ettei mikään toimi. Silloin ainoaksi ja monesti auttavaksi ratkaisuksi tulee korvaushoito. Se saattaa parantaa elämää muutenkin kuin vain seksuaalisuuden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän avioliittomme pelastui miehen testosteronihoidon ansiosta. Monta vuotta mies vain makasi sohvalla nuokkumassa, ei saanut mitään aikaiseksi ja möllötti vain. Yritin saada häntä lääkäriin selvittämään, mistä on kyse. Suomalaisen miehen tavoin ei suostunut. Loppujen lopuksi sanoin, että jos ei selvitä, mistä on kyse, niin minä lähden - en aio viettää loppuelämääni näin. Silloin vasta suostui.
Lääkärissä selvisi, että testosteronitasot olivat todella alhaiset. Hoito aloitettiin, vaikka mies olikin edelleen sitä mieltä, että "minä tämmösiä tartte". Muutaman kuukauden jälkeen hän kuitenkin jo kiitteli, että olin kiristänyt hänet lääkäriin. Sain sen miehen takaisin, jonka kanssa olin naimisiin mennyt.
Onko tuollaista samanlaista naisille tarjolla? Oma avovaimo on seksuaalisesti haluton ja häntä ei saa mitenkään innostumaan siitä vaikka kaikki vinkit ja keinot on kokeiltu. Istuu kyllä päivät pitkät neulomassa jotakin ja välillä ulkona metsästää pokemoneja, mutta seksiä ei halua vaikka kovasti väittää että on tehnyt työtä muka sen eteen että haluaisi. Yhä edelleen, viiden vuoden jälkeen, aloitteiden teot näyttää kuitenkin pyöreää nollaa.
Katsokaa romanttisia leffoja tai aikuisviihdettä?
Kuten viestissäni kerroin, kaikki temput on jo kokeiltu ihan kotitöistä, keskusteluista, läheisyydestä jne jne alkaen. Aikuisviihde ei innosta vaikka sitäkin on ihan kaapeliin pari kanavaa hankittuna tuota varten, ja romanttisista leffoista hän ei ole kiinnostunut. Esimerkiksi aikuisviihteen kohdalla hän tarjoaa sitä minulle viihdykkeeksi, eikä siis sellaiseksi että hän itse kiihottuisi sen katsomisesta yhdessä tai yksinään. Masturbointi hänelle on sitä että hän värisyttää puoliminuuttia ja saa orgasmin ja siinä se, sitten hän taas pärjää muutaman päivän. Eli ei mitään kiihottavia ajatuksia, mielikuvia tai fantasioita, kunhan orgasmi vain tulee nopeasti ja "jostain syystä" on tehnyt mieli.
Tilannepäivitys: Miehellä loppui tuo hormonibuustikuiri 2 viikkoa sitten ja nyt alkaa sama äreä ja energiaton känkkä palautua.
Olkoon sitten näin.
Ap
Riittävän korkeatehoista liikuntaa 3-4 vikkossa. Terveellinen ravinto, erityisesti hiilareihin ja hyviin rasvoihin keskittyen, 8h unta per yö ja tasainen unirytmi. Jos on kertynyt läskiä niin siitä eroon... harva tarvii hoitoa sen jälkeen testoihin.
Testot tarkoittaa miehelle elämää.
mies54v
25Aivan juntteja nää ihmiset..testo on miehen tärken asia.kiska se vaikuttaa jaikkeen tekemiseen .eihän autokaan kule kusella
Vierailija kirjoitti:
Meidän avioliittomme pelastui miehen testosteronihoidon ansiosta. Monta vuotta mies vain makasi sohvalla nuokkumassa, ei saanut mitään aikaiseksi ja möllötti vain. Yritin saada häntä lääkäriin selvittämään, mistä on kyse. Suomalaisen miehen tavoin ei suostunut. Loppujen lopuksi sanoin, että jos ei selvitä, mistä on kyse, niin minä lähden - en aio viettää loppuelämääni näin. Silloin vasta suostui.
Lääkärissä selvisi, että testosteronitasot olivat todella alhaiset. Hoito aloitettiin, vaikka mies olikin edelleen sitä mieltä, että "minä tämmösiä tartte". Muutaman kuukauden jälkeen hän kuitenkin jo kiitteli, että olin kiristänyt hänet lääkäriin. Sain sen miehen takaisin, jonka kanssa olin naimisiin mennyt.
Mua vituttaa että miehet on tollasia. Oma mies myös mutta mulla ei ole sun pinnaa vaan lähden kävelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa että miehet on tollasia. Oma mies myös mutta mulla ei ole sun pinnaa vaan lähden kävelemään.
Mene oksentamaan traumasi ja miesvihasi jollekin terapeutille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa että miehet on tollasia. Oma mies myös mutta mulla ei ole sun pinnaa vaan lähden käve
Ei siitä nyt sentään traumaa ole jäänyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testokorvaushoito tapahtuu piikittämällä. Sustanon 10-21 vrk välein tai Nebido 8-12 viikon välein. T: kolmannen vuosikurssin opiskelija, tuleva LL.
Kyseessä ei ole korvaushoito, vaan kivesten omaa tuotantoa aktivoiva lääke.
Ap
Clomifen?
Lääkkeitä kaikille mutta kukaan ei pohdi ongelmien perussyytä.
Eihän se haittaa, he ovat elinikäisiä asiakkaita kun perusongelmaan ei puututa...