Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylipaino

05.06.2022 |

Hei Tietääkö joku saako ylipainon ja heikon kunnon vuoksi esim sairaslomaa jos ei kykene johonkin tiettyyn työhön?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kuntoutukseen pääsyä, esim Kiila.

Vierailija
2/14 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei koska ylipaino on itse aiheutettua ja omilla valinnoilla siitä voi myös päästä eroon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei koska ylipaino on itse aiheutettua ja omilla valinnoilla siitä voi myös päästä eroon!

No sanotaan sekä että kyllä se äitin puolelta tullut että.....geenit ne geeenit nyt olikin kyse saako siitä sairaslomaa jos ei kykene sen ja muutenkin tules vaivojen vuoksi johonkin tiettyyn duuniin? 

Vierailija
4/14 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana pyrkisin pääsemään eroon jos ei kykene  tekemään sitä mihin palkattu.

Saikkua eka pari kertaa,sitte vähä järjestellään muka duuneja,ja kappas, se  duunipaikka häviskin.Siihen loppuu sarjasaikutus sitte  ja pääsee eroon .

5/14 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajana pyrkisin pääsemään eroon jos ei kykene  tekemään sitä mihin palkattu.

Saikkua eka pari kertaa,sitte vähä järjestellään muka duuneja,ja kappas, se  duunipaikka häviskin.Siihen loppuu sarjasaikutus sitte  ja pääsee eroon .

NYT ei ole kyse että olis työpaikka edes....saitte väärää kuvaa,

Vierailija
6/14 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan sekä että kyllä se äitin puolelta tullut että.....geenit ne geeenit nyt olikin kyse saako siitä sairaslomaa jos ei kykene sen ja muutenkin tules vaivojen vuoksi johonkin tiettyyn duuniin? 

Ei ne geenit ketään lihota, kyllä se on se syöminen. Et saa sairauslomaa. Sinut irtisanotaan, jos et kykene työhösi. Vaikka saisitkin saikkua, työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa, jos kyse on sellaisesta vaivasta, joka ei saikulla parane. Luultavasti lihot vain lisää.

Vierailija
7/14 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Lihavuudesta aiheutuvista ongelmista voi saada. Esim polvi ei kestä kävelyä ja työssä tarvitsee kävellä. Työnantaja voi toki antaa muita työtehtäviä.

Vierailija
8/14 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mistään löydät lääkärin joka tuolla perusteella sairauslomaa kirjoittaa....

Mutta tuskinpa vaan löydät, ylipaino ei ole sairaus eikä heikko kunto. Niille ei ole olemassa diagnoosia joten niitten perusteella ei voi saada. Sitä paitsi olisihan se aivan naurettavaa, kolme neljäsosaa Suomen kansasta pääsisi tuolla verukkeella sairauslomalle!

Työnantaja voi sovitella työtehtäviä niin että ylipainoinen ja heikkokuntoinen niistä suoriutuu, jos ei sellaista löydy, on luvallista irtisanoa henkilö joka ei kerta kaikkiaan tehtävään sovellu eikä sitä kykene suorittamaan.

9/14 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mistään löydät lääkärin joka tuolla perusteella sairauslomaa kirjoittaa....

Mutta tuskinpa vaan löydät, ylipaino ei ole sairaus eikä heikko kunto. Niille ei ole olemassa diagnoosia joten niitten perusteella ei voi saada. Sitä paitsi olisihan se aivan naurettavaa, kolme neljäsosaa Suomen kansasta pääsisi tuolla verukkeella sairauslomalle!

Työnantaja voi sovitella työtehtäviä niin että ylipainoinen ja heikkokuntoinen niistä suoriutuu, jos ei sellaista löydy, on luvallista irtisanoa henkilö joka ei kerta kaikkiaan tehtävään sovellu eikä sitä kykene suorittamaan.[/quote

Hei kyllä mulla on diagnoosi sairaalloiselle ylipainolle. ensimmäinen sairauksissani.  Heikkoa kuntoa ei ole diagnoosissa.

10/14 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne geenit ketään lihota, kyllä se on se syöminen. Et saa sairauslomaa. Sinut irtisanotaan, jos et kykene työhösi. Vaikka saisitkin saikkua, työnantaja ei ole velvollinen maksamaan sairausajan palkkaa, jos kyse on sellaisesta vaivasta, joka ei saikulla parane. Luultavasti lihot vain lisää.

En olekaan saamassa nyt mitään saikkua.   Siksi olenkin lihonut kun ei ole ollut duunia aina.

Vierailija
11/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ihminen on koko ajan sairaslomalla, milloin minkäkin asian takia.  Muut työntekijät venyvät ja silloinkin kun tämä saapuu töihin, ei jaksa eikä pysty tekemään juuri mitään.  Tämä on tosiasia.  Mutta kun on nämä  ihmisen oikeudet, niin pitää vaan sietää tätä kehopositiivisuutta ja itsemääräämisoikeutta elämäntapojen suhteen. Roskaruoka ja paskatavat rules, kauppiaat kiittää.

Vierailija
12/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näitä palloja saa erotetuksi millään, tulee paljon kyyneleitä ja lauma juristeja dollarin kuvat silmissä apajalle.  

Vierailija
13/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava ihminen on koko ajan sairaslomalla, milloin minkäkin asian takia.  Muut työntekijät venyvät ja silloinkin kun tämä saapuu töihin, ei jaksa eikä pysty tekemään juuri mitään.  Tämä on tosiasia.  Mutta kun on nämä  ihmisen oikeudet, niin pitää vaan sietää tätä kehopositiivisuutta ja itsemääräämisoikeutta elämäntapojen suhteen. Roskaruoka ja paskatavat rules, kauppiaat kiittää.

Ei ole mikään tosiasia, että kaikki lihavat ovat koko ajan sairauslomalla. Mä olen lihava enkä ole koko ajan sairauslomalla, jaksan tehdä kyllä työni eikä muiden tarvitse mun töitä tehdä. Olen fyysisesti raskaassa työssä vanhusten parissa. Ja, ei tarvitse tulla väittämään, että ei ole mun työ raskasta. Kyllä se on, kun kyse huonokuntoisista vanhuksista hoivakodissa. On raskasta normaalipainoisillekin. 

Kehopositiivisuus tarkoittaa kehorauhaa KAIKILLE riippumatta painosta, ihonväristä, sairauksista, vammoista jne. Todella puuduttavaa aina jankuttaa, että kehopositiivisuus tarkoittaa ylipainoisuutta. 

Mä pudotan koko ajan painoa ja olen muuttanut ruokailu- ja liikuntatapoja, mutta sun kaltaisten ylimielisten ääliöiden tyhmyydestä ei päästä koskaan millään keinolla eroon.

Vierailija
14/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36007 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olekaan saamassa nyt mitään saikkua.   Siksi olenkin lihonut kun ei ole ollut duunia aina.

Ei vaan olet lihonut sen vuoksi, että olet syönyt väärin ja liikaa. Ei liity mitenkään työntekoon sun ylipaino, että ihan turha selitellä.

Olen itsekin reilusti ylipainoinen ja mua suorastaan vituttaa sun kaltaiset ihmiset joiden vuoksi muut kuvittelee kaikkien ylipainoisten olevan samanlaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi