Suonikohjuiset jalat
Kehtaatteko pitää shortseja tai hameita kohjuisilla kintuilla?
Kommentit (16)
Itselleni ilmestyi pari vuotta sitten toisen jalan polven seutuville ja siihen yläpuolelle suonikohjut ja en ole sen jälkeen pitänyt kuin maksimekkoja tai juuri polvimittaisia jotta ei ihan vilku näkyvillä.
Ei voi mitään, mutta minun silmääni käyvät liikaa.
Joitakin ei häiritse, taisi olla ensimmäinen Thaimaan matkamme, kun hotellin allasalueella oli nainen uikkarissaan ja vartalo oli aivan täynnä suonikohjuja, niitä siis risteili kymmeniä niin ettei tervettä ihoa kunnolla edes nähnyt alta.
Se oli aika pysäyttävät näky, mutta pisteet hälle ettei antanut sen menoa häiritä.
En. Olen hankkinut kyllä hameita missä on lyhyt vuori ja päällikangas jotain ohutta esim pitsiä.
Jos joku on löytänyt tarpeeksi peittäviä kesäisiä sukkahousuja niin vinkit otetaan vastaan :)
Pakkohan se on kehdata, jos ei halua hikoilla. Kyllä mullakin on oikeus nauttia kesästä kinttuinine päivineni. Toi on vielä asia, jolle ei itse mitään voi. Jos muita kovasti haittaa mun suonet, niin se on voivoi.
Juu, kyllä ne usein näkyy eikä siinä oo mun mielestä mitään kummallista tai hävettävää. Ihan inhimillisiä juttuja, joista huomauttelevat paljastaa vaan oman tyhmyytensä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä ne usein näkyy eikä siinä oo mun mielestä mitään kummallista tai hävettävää. Ihan inhimillisiä juttuja, joista huomauttelevat paljastaa vaan oman tyhmyytensä.
Ei kai kukaan huomauttelekaan. Itseäni häiritsee kuitenkin.
Mun äidillä on niitä ja se vihaa niitä, joskus kai miettinyt mennä johku leikkaukseen niiden takia. Oon varma että mullekii tulee niitä, mulla on jo nyt semmosia katkenneen(?) näköisiä pieniä suonia säärissä ja oon ihan nuori vielä:( perinnöllisiä kai nuo on, että minkäs teet
Käytän itseruskettavaa voidetta niin ei erotu niin selvästi kuin vaaleasta ihosta.
Käytän pidempää hametta mm. töissä ja kyläreissuilla, mutta lomamatkoilla voin kulkea sortseillakin, jos on tosi kuuma. Uimassa käyn ihan normaalisti ja saunon millä porukalla tahansa.
Mulla oli toisessa sääressä ja en hävinnyt sitä. Myöhemmin pääsin leikkaukseen kun ilmeni, että molemmat jalat täynnä laajentuneiya verisuonia, ne ei vaan näkyneet päälle. Olo parani, en ihan osta että olisi vaan kosmeettinen vaiva, julkinen puoli koittaa vaan säästää ettei tarvisi kaikkia vaivoja hoitaa.
Mulla oli todella pahat suonikohjut jo kolmikymppisenä, tulivat synnytysten jälkeen. Paha sukuvika. Kävin näyttämässä työterveydessä ja pääsin leikkaukseen (laser). Tehtiin yksityisellä puolella, työpaikan laaja sairausvakuutus korvasi. Hinta olisi ollut n. 4000 euroa jos olisi itse pitänyt maksaa. Oon ollut tosi tyytyväinen, nyt jo yli 10 vuotta menty eikä uusia suonikohjuja ole tullut.
Mutta itse kysymykseen, itsellä oli niin pahat kohjut että käytin kyllä melkein aina sukkahousuja myös kesällä. Paitsi jos nyt mahdoton helle oli niin silloin menin ilman. Jos ne kovasti häiritsee, niin kannattaa harkita leikkausta.
Osalla on niin tatuoidut jalat, että näyttävät kauempaa mustelmaisilta. Suomikohjuille on oma peitevoiteensa. Ainakin eBayssa sitä on myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli toisessa sääressä ja en hävinnyt sitä. Myöhemmin pääsin leikkaukseen kun ilmeni, että molemmat jalat täynnä laajentuneiya verisuonia, ne ei vaan näkyneet päälle. Olo parani, en ihan osta että olisi vaan kosmeettinen vaiva, julkinen puoli koittaa vaan säästää ettei tarvisi kaikkia vaivoja hoitaa.
Miten se tuli esiin? Jos kerran ei näkynyt päälle?
Ovat hirveitä ja pilaavat kesät kun en kehtaa pitää mitään polvi/midimittaisia vaan aina joko housut tai maximittainen mekko. Prkl. Uimassa toki käyn.
Kohjuleikkaus maksaisi 5000.
Mulla on ihan kauhean näköiset verisuoniset jalat, sellasia violetteja pintasuonia tuli jo teininä ja suonikohjuja ilmestyi ekan raskauden aikana vähän yli parikymppisenä. Toisen raskauden aikana ne pahenivat ja pääsin sen jälkeen ihan julkiselle laserleikkaukseen, koska ne oli toisessa jalassa tosi kipeät. Mulla oli polven kohdalla golfpallon kokoinen laskimolaajentuma, joka siinä hoidettiin. Myöhemmin olin vielä takareiden kohjujen vaahtoruiskutushoidossa. Tuntui pahalta kärsiä mummovaivoista alle kolmekymppisenä.
Kohjuja on tullut kuitenkin aina vaan lisää, ja niitä pintasuonia. Olen nyt 40. Olen aina ollut hoikka tai laiha ja urheilullinen (viime vuodet olen treenannut tosi paljon ja olen tiimissä kunnossa) ja housut päällä mulla on jopa omastakin mielestäni melkein täydelliset sääret ja reidet, mutta ne kohjut ja pintasuonet pilaa ne. Niitä on ihan ylhäältä reisistä nilkkoihin ja jalkateriin saakka. Ne vaikuttaa tosi paljon itsetuntoon, mutta iän myötä aina vähemmän ja todellakin käytän kesällä shortseja ja hameita, mutta jos nyt jonnekin enemmän "näytille" ihmisten ilmoille menen, niin laitan sukkahousut, pitkän mekon tai pitkät väljät housut. Ne on muuten usein viileämpiä kesällä kuin lyhyet hameet tai shortsit.
Perinnöllisiä nuo kohjut ovat, ei kauniita mut eipä niitä hävetäkään tarvi. Itselläni juuri talvella leikattiin toisesta jalasta kun kohjut olivat kivuliaat ja jo säärihaavoilla. Viime kesän helteen siis kuljin tukisukka jalassa leikkausta odotellessa ja edelleen en uskalla sukasta luopua koska kipu iskee usein päivän mittaan edelleen. Pitkiä maksimekkoja tai leveämpilahkeisia kangashousuja tykkään pitää, sukka tietty lämmin helteellä mut ilmankaan ei pysty olla.
Uimahallissa olen käynyt nyt jokusen kuukauden ihan normaalisti ja rannalle myös aioin kesällä. Jalka on arpien ja ihomuutosten jäljiltä ihan kirjava mut mitäpä sitä häpeillä. Ikää reilut 40v, kolme lasta, hoikka ja urheilullinen olen.
Eihän se kiva oo, mut kyllä kesäl pitää voida käyttää mekkoja ja hameitakii kintuista viis!