Hei kaikki saksalaisten miesten vaimot? Onko miehet yleensä vaimoja alistavia?
Kommentit (11)
Hänellä on erilaiset arvot kuin minulla ja on niin " mies on perheen pää" asenne, että nään punaista aina kun vierailemme heillä!!!!!!!!!agr!!!!
Vierailija:
Eniten mua ihmetytti se,että hän silitti kaikki pyykit ja viikkasi jokaisen perheenjäsenen kaappiin.
Minulla on juuri tuollainen naisia alistava kuva suomalaisista miehista...
Ystävä-/tuttavapiirissäni ei ole yhtä ainutta saksalaista miestä, joka ei siivoaisi/laittaisi ruokaa/huolehtisi lapsista, vaikka käykin työssä ja vaikka vaimo olisi kotonakin (meidän perheemme siis mukaanlukien). Osa miehistä tekee myös lyhennettyä työviikkoa, huolehtiakseen lapsista yhtenä kahtena päivänä viikossa (siis kokopäiväisesti).
Tämä Suomessa näköjään niin tyypillinen omien rahojen puolustaminen ja tarkka jako on myös kummallista, meillä mies tienaa rahat mutta ne kuuluvat koko perheelle.
Perheeseen ei mahtunut kahta " uraa" . Mies oli tyytyväinen kun olin kotona ja omassa roolissani, mutta opiskelujen aloittaminen ja suht tavanomainen kokopäivätyö horjutti jotenkin hänen itsetuntoaan. Hänen saamansa malli lapsuudenkodistaan oli toisenlainen.
Lisäksi minua vaivasi mystinen kansakunnan syyllisyys siis toisen maailmasodan teoista johtuva. Jotenkin se heijastuu vieläkin saksalaisissa. faktahan on, että useimpien isovanhemmat tai isoisovanhemmat ovat olleet mukana natsiliikkeessä tavalla tai toisella ja he sekä heidän jälkipolvensa kantaneet tästä syyllisyyttä.
en tiedä, olisiko asiat erilailla Saksassa. Mutta todellakaan ei alistamista meidän perheessä näy, mieheni mielestä pikemminkin suomalaiset miehet ovat usein huonoitsetuntoisia machoja :)
vaimon sen takia, ettei se tartte olla perheen pää, vaan vahva suomalainen nainen hoitaa kaiken ja se saa vaan kokkailla, siivoilla ja olla lasten kanssa. Mua välillä ärsyttää ja kaipaisin vähän maskuliinisempaa otetta.
Ihana, vaimon erittäin hyvin huomioon ottava nallekarhu:) Tommoset " vanhemmat keski-ikäset" miehet kyllä taitaavat olla ja siinä ikäluokassa taitaa olla ihan normaalia, että vaimo silittää alushousutkin ja viikkaa kaappiin;) Juu, mutta kyllä nää nuoremmat saksalaismiehet on ihan niin kuin suomalaisetkin. Ehkä vähän enemmän naista huomioon ottavia ja takuuvarmasti kohteliaampia!
oikeesti aina Suomessa käydessämmä sokeerannun siitä miten epäkohteliaita suomalaiset miehet ovat vaimojansa kohtaan ja miten eivät ota naista huomioon. Monet saksalaiset naiset tosin itse haluavat ottaa kaiken vastuun kodista jne., mutta en osaa ajatella, että miehet sitä vaatisivat. Ainakaan omani ei ole koskaan antanut mitään viitteitä siitä, että palvelua odottaisi. Pikemminkin päinvastoin :)
Pysyy vasara lapiomaisessa kämmenessä siinä missä kelpo ahterinikin.
mutta tykkää toisaalta aik rajuistakin seksileikeistä. Nahkahousut kiihottavat niin, että en niitä enää uskalla pitää kovin usein. Haluaisi antaa minulle piiskaa, mutta siihen en ole vielä suostunut.
mutta olen ollut vaihto-oppilaana Saksassa ja seurannut hyvin läheltä perhe-elämää. Siis naisen asema on hyvin erilainen verrattuna suomalaiseen kulttuuriin, mutta en sanoisi missään nimessä,että nainen olisi alistettu. Aiankin minun isäntäperheeni äiti oli hyvin onnellinen. Hän teki puolipäivätöitä ja kaikki kotityöt. Eniten mua ihmetytti se,että hän silitti kaikki pyykit ja viikkasi jokaisen perheenjäsenen kaappiin. En ollut koskaan saanut sellaista palvelua omassa kodissani ja koskaan eivät kaappini olleet niin siistit. Äiti usein kiikutti miehelle aamutohveleita milloin mihinkin. Mutta toisaalta mies arvosti naisen touhuilua todella paljon ja kunnioitti häntä eikä koskaan huutanut tai puhunut alentavasti.