Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappeletteko lasten nähden?

Vierailija
14.10.2006 |

Meillä on 1-vuotias tyttö, ja tappelemme aina joskus hänen läsnäollessaan. Tappelumme menevät usein niin, että mies huutaa ja minä itken, ja nyt olen alkanut miettiä onko siitä haittaa tytölle. Että omaksuuko hän sellaisen mallin, että miehet itkettävät naisia. Tai onko siitä jotain muuta haittaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudetaan molemmat. Isompi lapsi itkee toisinaan, koska riita pelottaa häntä. Mikä ei ole ihme, muistan omasta lapsuudestani miten vanhempieni riidat pelottivat minua. Onneksi meillä ei riidellä usein.

Huutaminen on väärin, aikuisten ei pitäisi huutaa edes toisilleen. Pitäisi opetella parempia tapoja riidellä, mutta siinä vihaisena ja tunnekuohun vallassa harvoin osaa käyttäytyä niin tiedostavasti ja älykkäästi. Muuten olen kyllä sitä mieltä, ettei lapselle ole haittaa riitojen näkemisestä ja kuulemisesta, kunhan riidat ovat turvallisia; kehenkään ei käydä käsiksi, tavaroita ei paiskota, lapsia ei vedetä riitaan mukaan ja muistetaan sopia lapsen nähden.

Oppimista olisi tämä elämä...

Vierailija
2/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin ala-asteella ystäväni luona yötä. Vaikka ovi oli kiinni ja huoneiden välissä matkaa, niin kuului kyllä selvästi kun vanhemmat tappelivat, minusta se oli kamalan kuuloista, koska en ollut kuullut koskaan omien vanhempieni tappelevan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että riidatkin ovat osa elämää ja niitä on lähes kaikissa parisuhteissa. Riitelemällä rakentavasti voi varmastikin valmentaa omaa lastaan erilaisiin tilanteisiin kavereiden ja puolison kanssa. Siksi en ymmärrä sitä, että riitaa pitäisi pantata iltaan kun lapset ovat nukahtaneet.

Mutta huutaminen, uhkailu, väkivalta ja riidan keskeltä pois pakeneminen ovat varmasti lapselle ahdistavia tilanteita, eikä lapsen pitäisi sellaista nähdä.

Vierailija
4/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes tarkoiteta. Eli ei kuulosta hyvältä. Enkä usko että lapsen on kovin usein hyvä nähdä aikuisen itkevän.

Kyllä mä ainakin muistan vanhempieni riitoja vuosien takaa, eikä se ole mitään mukavaa muisteltavaa.

Vierailija
5/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että myös teemme sovinnon lapsten nähden ja kuullen! eli.. tämähän on hyvänen aika normaalia elämää, ja lasten tulee oppia myös elämän nurjia asioita, mutta myös sitä, että niistäkin voidaan selvitä!

Vierailija
6/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja usein. Ja harmittaa, että lapset saavat " kylmän" mallin perhe-elämästä.

Ainoastaan kerran on huudettu. No, valitettavasti lapsille huudetaankin sitten monta kertaa päivässä. Ei saisi, mutta päreet palaa tuon uhmiksen kanssa:(

Vierailija
7/7 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että kun mökötetään, lapselle ei valkene ollenkaan syy mökötykseen. Ja lapsethan ovat kujitenkin mestareita keksimään selityksiä, jotka voivat sitten olla tosi paljon pelottavampia kuin oikea syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi