Miksei päiväkoti puutu asiaan?
Lapsi haetaan päiväkodista skootterilla ja saa seistä siinä äidin edessä jalkatilassa. Ei voi minkään lain mukaan olla sallittu kuljetustapa.
Kommentit (14)
Tollainen asia kuuluu esim. juuri SINULLE!
Taitaspa olla niinkin et ovat velvollisia ilmottamaan asiasta poliisille kun äiti ja lapsi lähtevät skootterillaan liikkeelle. Tuohan on rikos ja lapsen vaarantamista.
miksi siis lainvastaiseen kuljetukseen?
Ei päiväkodin henkilökunta ole aina katsomassa miten ihmiset lapsiaan kuljettaa. Eli jos liikenteessä näette vastaavaa, ilmoittakaa poliisille. Heillä on välineet ja keinot puuttua asiaan.
jalle totesin, että onkohan tuo nyt ihan asiallista hommaa. Hoitaja jotain mumisi siihen tyyliin, että ovat tietoisia ja ei heistäkään ihan ok.
Tiesittekö,että skootterilla SAA KULJETTAA yhtä enintään kymmenvuotiasta lasta. Kuljetettavaa varten on mopossa oltava tarkoituksenmukainen istuin ja tarpeelliset jalkojen suojukset. Sekä kuljettajalla että kyyditettävällä on oltava asianmukainen tyypiltään hyväksytty suojakypärä. Istuimia ja kypäriä myy hyvin varustetut
moottoripyörä- ja mopoliikkeet.
nykyisin mopolla/skootterilla saa kyyditä jos rekisteriotteessa se on kahdelle
Siis tuossa ap:n esimerkissä lapsella ei ollut mitään kypärää, joten siksi kirjoitin, että lainvastaista.
ja seisoi siinä. Kyllä mä aion seuraavaksi, jos näen vielä tuollaista, huomauttaa suoraan vanhemmalle, että ei tee tuota. Ja jos alkaa hankalaski, niin kerron ihan suoraan ilmoittavani asiasta poliisille.
Mä siis alunperin ihmettelin sitä, että miksi päiväkoti ei tee mitään. Tuon hoitajan puheista ymmärsin, että olivat kyllä aikaisemminkin huomanneet tämän kyyditystavan. -ap-
Miten voitte kuvitella, että päiväkodin henkilökunta voi tarkistaa aina millä lapsi lähtee lähtee hakijan kanssa kotiin. Ei joka paikassa edes portilta näe autolle/skootterille asti.
maininta että lapsi on vanhempien vastuulla siihen asti kunnes astuu päiväkotiin ja vastaavasti taas lähtiessä. Mä ajattelin että sehän nyt on itsestään selvää mutta ei nähtävästi ole.
puuttua liikennerikkomukseen niin miksi ei päiväkotihenkilökunnalla sitten ole samaa velvollisuutta. He ovat täysin tietoisia tuosta kuljetustavasta. -ap-
yhtä hyvin kenen tahansa aikuisen, joka näkee