Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

#####TAMMENTERHOT viikonloppuun#####

14.10.2006 |

Huomenta!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en olekaan aikoihin näin aikaisin mitään kirjoitellut..

Tyttö tuli jo ennen kuutta makkariin, jonka jälkeen ei siis tullut nukuttua.. Meillä herätään nykyään vähän turhan aikaisin..

Mieletön: Olen täysin samaa mieltä tuosta huumorista! Elämä on paljon mukavampaa, kun muistaa pitää huumorin mukana:) Mie kanssa yritän vaikeissakin tilanteissa löytää jotain huumoria peliin, auttaa kummasti jaksamaan;) Ainahan se ei tietty onnistu, mutta kyllä aika monesta asiasta löytyy sekin puoli.

Nyt pätkäs ja unohdin uuden tammiksen nimimerkin, sori! Mutta kyselit miettiikö kukaan muu vauvan terveyttä. Kyllä mietin, ja uskoisin että suurin osa odottajista ainakin välillä sitä pohtii. Kyllähän terveen vauvan saaminen on verrattavissa lottovoittoon.. Oma elämä menisi ihan uusiksi, jos saisi esim. monivammaisen lapsen, ei sitä ihan hirveen pitkälle edes uskalla miettiä millaista arki sitten olisi.

Sinda: Täällä myös toinen hyväkuntoinen odottaja. Siis olihan miulla noita alapään tuntemuksia silloin yhdessä vaiheessa ja välillä hiukan vieläkin,mutta muuten olo on tosi hyvä. Ei koske ja kykenen touhuamaan melkein kuin ennenkin, tosin tuon esikoisen hoidossa kaipaan enemmän miehen apua kuin ennen. Suppareita tulee vähän ja ne on niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Esim. salille meinasin huomenna mennä. Myös esikon odotus meni hirveen hyvin, vielä helpommin kuin tämä toinen. Silloin ei ollut mitään, no yhden kerran närästi ja jaloista veti joskus suonta! SAmanlainen olo oli kanssa itsellä, ettei oikein edes kehtaa kertoa miten hyvin hyvin voi, kun monella tuntui olevan aika hankalaa toi odotusaika.. Terkkari vaan käski nauttia olosta, tilanne kun voi kuiteskin aina muuttua. Mutta hassua oli neuvolassakin käydä, kun ei ollut mitään " valitettavaa" !!!

Mutta yritetään tosiaan noudattaa tuota terkan neuvoa ja nauttia tästä hyvästä olosta ja raskaudesta:)

Nyt täytyy lopettaa,

tikru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saan kellastumat pois valkoisista vaatteista?

Huomasin ihmeekseni kun vanhoja vauvan vaatteita purin ja laittelin, että joissakin valkoisissa vaatteissa on inhottavia kellastumia:( Mistä noi johtuu? Ihan taatusti olen vaatteet pessyt ennen pakkaamista..

Äsken pesin 60c niitä, muttei se kyllä näyttänyt auttavan..

eli antakaas hyviä vinkkejä, kiitän:)

tikru

Vierailija
4/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, lopultakin alkoi mun jokalauantainen perinneohjelma, eli kirppis:)

heräsin tänään jo 6.30. tai en ois herännyt mut kun huomasin et mies on hereillä, ei kuulema saanut unta. sit kun kyselin niin sanoi ettei saa unta kun miettii että miten niitä vaippoja sitten vaihdetaan, mitä jos vauva pissaa kesken vaipanvaihdon jne... no piti siinä sitten miestä rohkaista ja jutella, niin se niistä unista. mun kohdalla, mies on nyt pari tuntii nukkua tuhissut, tais rentoutua kun sai juteltua;)

kotonaolog: tarkoituksena olis olla ainakin ensi vuosi kotona. ja kattoo sit missä vaiheessa kevättä 08 sitten töihin palaan. vähän oon miettinyt et palaisin tekeen esim puolikasta työaikaa tms. päiväkotiin ei tarttis varmaan simppistä sillon viä vajaa 1,5 ikäsenä laittaa, kun mun äiti jo nyt kotona ja anoppikin silloin puolikkaalla. mun äiti tällä hetkellä " vahtii" joka toinen viikko veljen tyttöö, kun veljen vaimo meni just töihin hetkeks.

ceciliah: meillä kanssa valmennus tayssissa 13. ja 20.11. eli sitä ootellessa...

zatu: juu, ne hirvet turunmurteineen on loistavia!!! näin syntyjään tamperelaisena " joudun" tunnunstautumaan 1\2 turkulaiseksi, äiti kotoisin turkkusesta. katottiin muuten eilen house kun mies tuli. siinä kun tuli ekat ongelmat sen vauvan kaa niin miehelle nousi tippa silmään ja sanoi ettei hän voi tälläisii nyt kattoo, no mun turvallisessa kainalossa sitten katteli;)

sinda: mä oon kans päässyt aika vähillä vaivoilla. kävely vähän natisuttaa liitoksia, mutta sen takia liikunkin enimmäkseen just tuolla salilla. eilen kyllä alko kuntopyöräily vähän pistään vattasta. nyrkkeilyssä oli hyvä olo torstaina, eli en ainakaan vielä luovuta. tein maanantaina sopimuksen et koitan vielä ens kuun käydä ja sit joulukuusta jäsenyys tauolle. supistuksia tulee välillä, mut nekin täysin kivuttomia. ja muutenkin kaikki kivut on kyllä pysyneet poissa. ja työkaverit oli kyllä sitä mieltä että tällä hetkellä vältän flunssan just tän " tilani" takia, ja siltä se kyllä näyttää, kun ei ees miehen tauti tarttunut.

yritin sulle laittaa kuvia simppiksen makuusopesta ja vaunuista, mut tulivat takaisin.

nyssäkkä: mulla veljen vaimo ihan satavarma että jos simppis on poika niin siitä tulee simo:)

kaima: kotitalousihme en oo, joten en osaa auttaa noitten kellastumien kaa:( omat vaatteethan voi pestä klorite-pesussa, mut en tiiä voiko vauvan vaatteille tehdä samoin. (nyt mun " ompelutaidoillani" hankkima asema kotitalousihmeenä ropisee:))

viikonloppuja kaikille! pitäs vähän pihatöitä tehdä ja sit lähdetään taas yöks anoppilaan.

tigru ja simppis 29+1

Vierailija
5/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko tammikuisissa kestovaippailijoita, mutta osaisko joku sanoo että pilasinko mä nyt meidän puuvillaset lisäimut kun jo vahingossa toiseen kertaan pistin huuhteluainetta koneeseen?! Hitsi kun ärsyttää. Ne pitää pestä vähintään kolme kertaa ennen käyttöä jotta imuteho olis hyvä ja nyt mä pelkään et oon pilannu ne. Oon pyörittäny niitä pyyheitten kanssa ni vahingossa vaan se huuhteluaine sinne hupsahti.

Tietääkö joku onko peli nyt menetetty?

Muuten ei kuulukaan mitään erikoista, pitää mennä lasagnenlämmitys puuhiin:)

Beijaflor rv 27+5

Vierailija
6/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Mis meiän etelän pohojanmaan murteen vääntäjät nykyään luuraa?? Ollu hilijasta murrerintamalla :D[/b]

Täällä on pyykkäilty ja oltu pihalla. Varastossa kävin vähä penkomassa kirpparille jotain pientä. Systeri soitti ja sano mun yleiskoneen tulleen ovella vastaan :) Jee, se tietää että kovastikki plussan puolella on myynti nyt :)

Akka ruinasi jo viikolla, ett pääsis mummulle yökylään. Tänään sitten soitti ite ja täs iltapäivän puolella käyään viemässä kirpparille kamaa ja akka mun äitille. Ihanaa saa ihan rauhassa viettää iltaa ukon kanssa. Mietin, ett vois olla mukavaa käyä vähän ajelulla ja roskaruokailulla ;) Pitäähän peipiäki aatella. .

[color=blue]Fable [color=violet]et muuten varmasti oo ainoo joka inhoo/ahistuu väkijoukossa ja jonoissa. Mulla on ite asiassa joskus ollu vastaavia kokemuksia ja sillon tekis miele jättää ostokset siihen paikkaan ja lähtee haukkaan happee.

[color=blue]Hermione [color=maroon]onnea hoitopaikan metästykseen. Tuo on varmasti yleinen ongelma isoissa paikoissa.

[color=blue]Monttu [color=violet]juu mä muistelen kuulleeni samaa, ett sappi saa kutiseen ns. Niin joko sulle määrättiin lääkekuuria? Mä oon vähä rapsutellu masua, mut ku se on ollu niin lievää ja harvon niin luulen sen johtuvan ihon kuivumisesta.

[color=blue]Tikru [color=maroon]vasta ainaki ku värjäsin konevärillä mm. valkosta lakanaa niin tuli ihanan syvän violetti :) Mä en pelkää sitä, ett puku valkosena likaantus ku eihän peipi ite missään möngi. Mut mä henk.koht. tykkään enempi väreistä, ku just neutraaleista.

[color=blue]Tau [color=violet]olipa mukava kuulla, että säteitä tuli perille :) toivottavasti ovat pitkävaikutteisia ;) Toivottavasti oot poitsun kans pärjänny hyvin, ku ukko reissussa.

[color=blue]Sinda [color=maroon]säkin oot saanu jo tietää ä-paketista. Mä yhä oottelen omani kuulumisia. Soitan ens viikolla joku päivä Kelaan ja hätistelen niitä ajankuluksi.

Mulla ei akkaa oottaessa ollu juuri mitään ongelmia. Se kutina tuli vaan loppuraskauessa, mut en osannu sillon siittä ressata. Myöhemmin sitä tajus sen vaarallisuuen. Nytki sinällään oon vaan raskaana, mitä nyt vähä säikytti se omituinen selkäjomottelu ja liitoksista natisemista on ollu mitä en muista akan aikaan olleen. Tai sit aika kultaa muistot ;)

[color=blue]Nyssäkkä [color=violet]Monttu näköjään ehti mua ennen avustoon ystäväkirjasen kanssa. Lastenvideoista pitää viel lisätä, ett akalle tilasin Maija Mehiläisiä ja ku en tienny tykkäiskö se niistä niin aattelin ett no minä ainaki katon jossei akka :D Pingun seikkailut on myös ihania.

Tekonimestä, että meillä akkaa oottaessa ei myöskään tiedetty kumpi masussa on (kuten ei nytkään) niin tekonimi oli Santeri. Se vain tuli jostain. Muutamassa vauva onnittelukortissa lukee " onnea Santeriinan syntymän johdosta" :)

[color=blue]Vauvan terveysG: [color=maroon]on mietityttäny kieltämättä. Johtunee viime vuoden keskenmenoista ja ympärillä sattuneista surullisista tapahtumista. Ja nyt on vasta uskaltanu likempänä puolta väliä kunnolla uskoa tähän raskauteen. Mietin vauvan synnytystä, terveyttä ja kaikkea mikä niihin voi liittyä. Niin ja kutinan uusimista ja sitä, että jos se tulee pahempana, kuten on mahollista uusiessaan. Eli huoliakin on mielessä, vaikka sinällään positiivisin mielin porskutellaan eteenpäin.

[color=darkviolet]Nyt pitää hoputtaa ukkoa tallista, ett päästään lähtemään. Mukavaa iltaa kaikille :)

Z ja peipi 25+1

Vierailija
7/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljasta pitelee... Mut ei kyllä meillä kotona! Poika on raivonnut melkein koko päivän, mikään ei nyt miellytä eikä kelpaa. Enkä oo saanut edes nukkumaan päikkäreitä. Ukko tosiaan on siellä pelireissulla ja tulee joskus illalla. Yhessä vaiheessa oli jo pinna tosi tiukilla, mut onneks on tuo skype keksitty =) Pistin pojan soittamaan mummille ja kas kummaa, mummi sai pojan rauhottumaan. Ois pitänyt vaan keksiä aiemmin tuo keino, mut tietää seuraavan kerran.

Nyt ei kyllä juttua tule enempää. Raitis ilma tekee nyt hyvää meille molemmille. (jos selvitään ulos asti) ;)

Pitänee kärräillä kaupalle hakemaan dajm-suklaalevy, se varmasti pelastaa mun loppupäivän =D ja huomenna ukko saa olla pojankaa ja ulkoilla, niin mie saan levätä ja " ladata akkuja" .

-tau- 26+0

Vierailija
8/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpahan vihdoin itsestäni irti ja kävin etsimässä sitä siili-pukua. Ei löytynyt Itäkeskuksesta kokoja. Sitten menin Stockan Hulluille päiville ja siellä lastenvaateosaston ryysiksessä pongasin pienen 50-56cm v.pun vakosametti toppapuvun. Name it -merkkinen ja pieni kissan kuva edessä. Aivan liikkis! Se oli pakko ottaa matkaan, varsinkin kun oli ainoa mikä jäljellä. Muuuten selvisin pienillä ostoksilla: vain yksi 56cm body ja tarjouslyhty.

Ne ketkä käy Itäkeskuksessa niin käykääpä siellä piazzan päässä uudessa lastenvaateliikkeessä. Adams kids; englantilaisia lastenvaatteita eikä pahan hintaisia. Kivannäköisiä vaatteita! Sieltä lähti kaverin keskiviikkona syntyneelle pojalle (vain 4,8kg ja 55cm!!!) lahja. Siellä olis ollut myös kivoja pieniä toppapukuja.

Miesväki lähti lätkämatsiin ja me ollaan neidin kanssa ilta kahdestaan. Taidetaan kaivaa daim-suklaalevy kaapista...

Huomenna ajattelin käväistä aamupäivästä kirpparilla jos olo yhtä hyvä kuin tänään.

Lupsakkaa lauantai-iltaa!

t.H ja Iines 27+0!!!!!

Vierailija
9/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenkin niin superahkera kirjoittelija et piti tuo taas laittaa merkkeihin, luen kyllä pinot joka päivä.

Meillä on taas yksi virstanpylväs saavutettu. Esikoinen 2 lk. oli eilen ekaa kertaa jälki-istunnossa, murr! Eipä tuo ollut kuin 15 min, mut lapun kanssa tuli kotiin ja on ollut niin kilttiä poikaa että. Olivat porukassa tiivistäneet tyhmyytensä ja häirinneet koko koulun musiikkituntia käsimerkein ym kähinöin. Isukki kyllä piti sellasen puhuttelun ettei varmaan vähään aikaan kokeile koulussa rajoja, taikka kotona.

Pengoin tuossa komeroa ja löysin pari kantoliinaa. Toinen vauva-lehden tilauslahja kudottuliina ja toisen ostin keväällä lapsi-messuilta, Kaislakehdon trikooliina. Löytyiskö täältä joku kokeneempi niiden käyttäjä? Itse en aikaisemmin ole käyttänyt ja ajattelin et varmaan tarttis vähän harjoitella ennen vauvan syntymää. Ensinnäkin molemmat liinat on ihan uusia pakkauksissaan, kannattaako pestä / silittää ennen käyttöä? Ja mikä olis sellanen hyvä ihan pikkuisellekin sopiva sidonta? Kantoliina-kanavan sivuilta tulostin läjän ohjeita, mut en oikein tiedä mikä olis hyvä " ensisidonta" .

Ilmoittaudun mukaan kirpputorikierroksia harrastaviin =) huomenna ajattelin pari paikkaa katsastaa läpi. Jos nyt saan itseni aamulla ajoissa ylös ja vielä kun lapset suostuis jäämään kotiin. Emmä osaa katsella rauhassa jos muksut pyörii mukana väkijoukossa. Pitäis varmaan siivoilla omiakin kamppeita myytäväksi..

Viimeisiä (joo, älkää uskoko, keksin vielä vaikka mitä " tarvittavaa" ) hankintoja oon viime päivinä tehnyt. Hulluilta päiviltä ostin sen philipsin itkuhälyttimen. Meinasin testata sitä ukolla kun sillä on iltaisin tapana jäädä tv:tä kattomaan ja sit nukahtaa sohvalle. Laitan toisen yksikön sohvan alle ja kun kuorsaus rupee kuulumaan, käyn hätyyttämässä äijän sänkyyn ;-) muutoin kyllä telkku kohisee aamuun asti.

Terhojen innoittamana mulla on pinnasuojaa varten kangas odottamassa, täytyy jossain välissä käydä sen kimppuun.

Niin, ja huuto.netistä huusin hyväkuntoiset, hieman iäkkäät emmaljungan yhdistelmät parvekevaunuiksi. Kävin tänään hakemassa ja oon tosi tyytyväinen. Saa pikku-ukko sitten vedellä tirsoja ulkosalla eikä tarvii muuta pesuetta kokoajan käskeä olemaan hiljempaa kun vauva nukkuu.

KotonaoloG: tää kysymys mua on mietityttänyt jo plussaamisesta asti. Mut ainakin olen marraskuun -07 lopulle kotona, kovasti peukkuja pitelen että voisin olla pidempään. Riippuu niin kovin taloudellisesta tilanteesta. En tiedä pitäislö hakea jota osa-aika duunia (viikonloppuhommia tms) ettei tarttis viedä lasta alta vuoden vanhana hoitoon.

Vauvan terveysG: alkuun mietitytti hirveästi onko kaikki hyvin. 4d-ultran jälkeen on mieli kuitenkin jonkin verran rauhoittunut. Kyllähän välillä kovat vihlaisut tai vauvan liikkumattomuus saa miettimään, mut ei onneksi niin kovin noita ole ollut.

( . ) selkä vihoittelee yhä =( lääkäri sanoikin viime viikolla et todnäk ei helpota vaan vauva kasvaa ja painaa enemmän = kipeämpi selkä. Näillä näkymin en töihin palaa tämän vuoden puolella. Pikku-ukko on toisinaan hyvinkin aktiivinen potkija, joskus tuntuu et tulee navasta läpi :D Sokerirasituksesta sain tulokset, meidän neuvolan raja-arvot suluissa: 0h 4,9 (5,1) 1h 9,4 (10,0) 2h 8,1 (8,7). Oli terkan mielestä niin lähellä raja-arvoja, että suositteli vähentämään sokeria, rasvaa ja vaaleaa leipää. Edellisessä raskaudessa kävin rasituksessa kahdesta ja toisella kertaa (kuukausi enne la:a) jouduin dietille.

Kutinasta piti myös kysymäni. Hepatoosiko oli sen nimi... Millaisia oireita siinä on, vainko kutinaa? Itsellä kutisee käsistä varsinkin sormien välit usein, samoin rinnat + iho rintojen ympäriltä. Olen yrittänyt pitää ihoa puhtaana, sebamedillä pessyt, apteekin käsikauppa kortisonivoide vähän rauhoittaa.

Ohhoh, tulipa tekstiä.. Mukavaa viikonloppua terhoille ja hyviä löytöjä kirppareilla kävijöille.

Sunmom ja pikku-ukko rv 26+6

Vierailija
10/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttelin äsken ystäväkirjaa, meni varmaan tunti, ja sitten se ei mennytkään kuten piti!! Se sanoi että viesti siirretty tai jotenkin vanha. Taidan yrittää huomenna uudestaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä. Ystäväkirjaa oli kiva lukea, vaikka pitkä onkin.

Hyvää yötä!

nyssäkkä ja simppa 25+2

Vierailija
11/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorossa olin ja nyt vasta ehdin lukeen nää viime jutut läpi. Piti niin töissä käydä koneella, mutta oli sitten kuitenkin niin kiire ilta että se jäi. Ensi viikolla menenkin sitten vasta perjantai-illaksi. Pidän muutaman pekkasen. Ja kohtahan jään töistä kokonaan pois. Äkkiä tää aika menee.

Ceciliah: Mulla tuli kans tosi huono olo siinä sokerirasituksessa tunnin jälkeen. Meinasin kertakaikkiaan pökrätä ja sanoin siitä sitten kun sitä toista verikoetta otettiin, sain loppuajan olla makuulla, en ois varmaan muuten pystynyt oleen loppuun asti. Aattelin, että nyt mulla on jotain häikkää sokereissa kun tuollainen olo tuli. Mutta ei sentään, arvot oli 4.5-3.3-6.1. Eli pikemminkin toi tunnin arvo oli aika matala, eli mulla on enemmänkin ongelmaa että verensokeri laskee liian alas. No, kyllä olen hyvillä mielin kun selvisin puhtain paperein.

Tikruko kyseli niistä kellastumista vaatteissa. (sori jos muistan nimen väärin, ei toi muisti oikeen toimi näin myöhään) Mulla on samaa ongelmaa muutamien vauvanvaatteiden kanssa, harmittaa vietävästi. Olen koittanut poistaa tahroja tahranpoistoaineella ja sappisaippualla, mutta tuloksetta. Että vinkkejä otan minäkin mielelläni vastaan. Uskaltaisko sitä kloritee käyttää? Jos pesis niitä sitten muutamaan kertaan, että myrkyt lähtis pois. En kyllä ymmärrä mistä niitä on tullut. Puhtaana laitoin säilöön.

Minä kans mietin väliin vauvan terveyttä ja synnytys on ruvennut pelottaan. En uskalla ajtella loppuun asti, että mitä jos vauvalla ois jotain ongelmaa. Sen sanon, että olen todella onnellinen jos saan kaksi tervettä lasta ja kaikki menee hyvin synnytyksessä. Luottavaisena kuitenkin ostelen ja laittelen kaikkee vauvalle valmiiksi. Ja onhan kaikki ultrassa ollut kunnossa, ehkä pelkäisin enemmän jos ei oltais käyty ultrissa. Yhteensä kolmessa ja nyt neljäs oli sen kolarin jälkeen.

Mutta eihän ne ultratkaan kaikkee kerro.

Nyt tarvii kyllä lähtee nukkumaan, on ihan raato olo. Hyviä öitä!

Vierailija
12/21 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]sinda![/b] mä voitan sun painonnnousun, toissa kerralla saldo oli 1125g/vko! Here is the winner!! :D

ja viimeksikin 859/vko...

[b]( . ) Nivus kivut valvottaa,ikäviä vaivoja moiset :(

himpulalla tosin tuntuu olevan kaikki ok.. ja se on tietty pääasia..

Elo alkaa voittaa,kun kuuri alkaa purra kröhä pöpöihin.

Koottiin tänään kerrossänky likan huoneeseen,saa juniori muuttaa sinne pikku hiljaa ennen tammikuuta..[/b]

nyt nukkuu..

[b]Maria ja himpula,parin minuutin päästä 27+0

Vierailija
13/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli just kaverilta viestiä, että olivat saaneet pikkuisen pojan tänään aamuyöstä. Reilu 3400g ja 50cm pitkä. Alkoi jo itseä poltteleen, että kohta se meillekin..

Vauvan terveysG: Kyllä se joka kerta mietityttää, että onko vauva terve. Esikoisesta odottaessa oli jopa paniikinomaista odotusta terveydestä. Nyt olen osannut ottaa rauhallisemmin..sitä kun ei itse voi suunnitella onko terve lapsi vai ei. Kyllä se kuitenkin hirvittäisi, kieltämättä...

KotonaoloG: Kyllä mä varmaan ainakin peukaloisen ollessa vähintään 1v. olen kotona. Alkaisin sitten etsiin töitä tai opiskeleen.. katotaan nyt. Hinku olisi töihin päästä, mutta voipihan nuo suunnitelmat muuttua..

Meillä lapset ovat flunssassa. Yskäksi tuo kuulostaa heti painuvan. Kiva parin päivän päästä muutto edessä ja heti sairastavat. :( Onneksi ovat muuten hyvinvoivia ja ei ole kuumetta. Toivotaan että itse säästynt tuolta.

Sinda ja tikru06: Minä myös olen ollut koko raskauden ajan hyväkuntoinen odottaja. Siis vaivoja ei ole pahemmin ollut. Pystyn liikkumaan aivan normaalisti, vaikka itse liikuntaa ei ole tullut harrastettua viikkoihin. :O Mullakaan ei ole ollut juuri koskaan mitään valitettavaa neuvolassa. Olen ollut helppo odottaja tädeille. :)

_tigger_: Kyllä mä taisin ihan tipan laittaa klorittia kellastumiin ja pesin sit useaan kertaan. Muutenpa sillä suloisella bodylla ei olis tehnyt mitään..en tiedä saisko, mutta....

Sunmom: Mulla myös tuo vauva-lehden kantoliina ja en kerennyt käyttää sitä kuopuksen kans yhtään. Nyt aioin kokeilla sitä tän vauvan kans ja uskon että tarvitsen sitä paljon, ainakin kotona. Väri vaan ei mua miellytä, sain sellaisen keskisinisen. Mietinki että varmaan vois värjätä sen konepesussa jollain värillä. Siinä tuli niitä ohjeita mukana ja pitää vaan kokeilla itsekin niitä sidontoja.

Ei kait siina vaan pakkauspuuhiin vielä pitää mennä.. Mieskin vaihto tämänpäiväisen vuoron aamuvuoroon, ois joutunut oikeesti iltaan. Saadaampa yhdessä pakata.

heippa..

mellum ja peukaloinen 29+0 (jee viikot taas vaihtui)

Vierailija
14/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Akka on päikkäreillä ja ukko lähti käymään jokkiskisoissa, joten mulla ois aikaa. Pitäs kyllä elppasta nyt, ku on mahollista, mut nukahan vielä. Siltä ainaski nyt tuntuu. Meinas suu revetä haukotellessa :O

Eilen käytiin ajelulla ja herkuttelemassa roskaruoalla :b Ukko söi jotain kebab annosta (yäh) ja mä pizzaa. Nukutti vähä liianki hyvin, myöhäsen täyttävän iltapalan jälkeen.

Tänään oon puunannu sähköhellaa. Ukko irrotti luukun, ett sain lasien välistäki luututtua. Sisäpuolella lasia on vieläki pinttymiä :/ ja aattelin kohta näyttää sille vielä taikasientä, jos sillä sais kirkastuun. Ku ei keraamisen liesitason aine eikä konetiskiaine saanu kaikkia tahroja irti. Mikähän siinä on niin hankalaa heti lian tultua pyyhkästä? Siis kyllä mä isommat pyyhin, mut sellanen huomaamaton rasva kai vaan ajanmyötä kertyy.

Saapa nähä tykkääkö ukko kyttyrää ens viikolla. Eilen tuli eka kerran puheeksi sen rupsahtaminen niin kysy etten kai oo taloo täyteen kuhtunu porukkaa, koska se ei aio juhlia. En myöntäny mittää ;) ja näytti menevän täydestä. No, en oo oikeestikkaa tietonen tuleeko kummit kunnen käskeny niitten ilmottaa. Jos ei tuu niin ei nyt kovin montaa kakulla käy. Ja varmasti ukko tykkää, jos kummit käy. Koska ei kaikkia niistä usein nää.

Kakkuakaan ei muka halua, mut mä sanoin ett syön vaikka ite, ku mä haluan :b Kai sitä vähä alko painaan vanhuus. Ei se yleensä oo synttäreitä inhonnu. Kai tuo tasan 30 on eri juttu?

Jepulis. Tää akka menee nyt taikasienen kans urakoimaan. .

Z ja peipi 25+2

Vierailija
15/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole kirjoitellut pariin päivään, on ollut tosi kiirus viikko. Keskimmäistä lasta olen kuljetellut sairaalaan osastojaksoon, matkaa meiltä sairaalaan on n. 50 km yhteen suuntaan että siinä on ollut tekemistä.

Väsyttää kovasti, vaikka kuinka nukun, hemoglobbini on alhainen, eli se yksi syistä. Puhuin juuri tätini kanssa, hän on ammatiltaan kätilö, ja hän sanoi että hempan laskeminen näissä viikoissa on fysioloogista, istukka toimii paremmin kun hemoglobini ei ole liian korkea ja etä yleensä se korjautuu itsestään ja alkaa taas nousemaan loppuraskautta kohden. Tutkimusten mukaan on olemassa jonkinlainen yhteys raskausmyrkytyksen ja hemoglobiinin välillä, eli ne joiden hemoglobiini ei laske on riskiryhmässä. Kuitenkaan sitä ei ole todistettu, vaan nähty syy-yhteys. Näin sanoo myös siskoni joka myös on vuotta vaille kätilö.

Täällä on juteltu paljon viikon aikana, kaikkea en kerkiä kommentoimaan, kun harvoin pääsee käymään niin juttua piisaa jo sen verran ettei pysy enää mukana. Ehkä ensi viikko olisi rauhallisempi.

Myös minä olen saanut olla hyväkunotinen tähän asti (koputtaa puuta), olen sairastanut virtsatietulehduksen, mutta ilman oireita, eli en osaa laskea sitä vaivaksi ja vähän on supistellut, mutta kun se kuitenkin kuuluu asiaan, en laske sitäkään =) Lääkärinkäynnissä todettiin että kohdunsuu oli pehmentynyt ja raollaan, mutta sanottiin että kuuluu asiaan ja ettei vaadi edes lisätarkistuksia. Jotkut ovat pienemmästäkin joutuneet erityistarkkailuun, eli kyllä käytännöt vaihtelevat.

Olo on mainio, mutta yritän myös levätä niin plajon kun jaksan, ikkunat ja pölynpyyhkimiset jätän suosiolla tekemättä, ja kun pienin nukkuu, samaa teen minä, vaikka keittiö seilaa tiskeistä. Hakuna matata on kyllä mun elämänfilosofia. Siivoan kun jaksan ja kun en jaksa, lepään =) Onneksi oma mies on ymmärtäväinen ja patistaa lepäämään, sanoo että kyllä sotkut odottavat kunnes hän pääsee kotiin. Mies meillä tekee ruuankin melkein joka päivä ja ulkoiluttaa lapsia iltaisin että saan levätä. Talo on kyllä ainaisessa kaaoksessa, mutta itse voin hyvin ja se on pääasia, ainakin tällä hetkellä!

Tuumasta toimeen, taidankin mennä pitkäkseni kunnes nuorimmainen herää päikkäreiltä.

Nenn ja rv. 28+6

Vierailija
16/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kirpputori on nyt kierretty ja sen päälle otin vielä parin tunnin päiväunet! Olitkos Sunmom Myyrmäen kirppiksellä tänään? Muutaman mahallisen siellä näin... =)

Ihania löytöjä tein, aivan lutusia pikkuruisia vaatteita! Mulla oli kaveri (tuleva kummi; pyydetään sit kun vauva syntyy) mukana ja hänpä tietty näki kummalle ostin... =) Sanoikin että tyttövauva on itsestäänselvyys, ei hänkään tästä raskaudesta ole muuta osannut ajatella!

Nyt alkaa olla alkutarpeiksi (56-62cm) vaatetta vauvalle, kun jotain tosiaan löytyy omalta ullakoltakin. Ne isommat kuten vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo on vielä hankkimatta, mutta nekin on jo periaatteessa olemassa kunhan käytäis vain miehen kaverilla katsomassa ja sopimassa hinnasta. Käytettynä meinaan siis hommata, kun tälle " viimoselle" ei viiti enää uutena ostaa.

Ihanan hiljaista talossa, kun mies ja lapset salibandytreeneissä. Saunanlämmitystä tiedossa myöhemmin, siinäpä se sunnuntai-illan ohjelma...

Mukavaa iltaa!

Vierailija
17/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, onnistuin siis liittämään ystäväkirjatiedot KOLMEEN KERTAAN sinne ystäväkirjaan, tietokoneen herjailujen vuoksi. Niitä ylimääräsiä ei vissiin saa poistettua ?! Kyllä on ihan mun tapaista säätämistä. Noh, oppia ikä kaikki.

Leppoisaa sunnuntai-iltaa terhoille!

nyssäkkä ja simppa

Vierailija
18/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt tortilloja syöden, kirjaa lukien ja pihaa haravoiden :) on muutes iso työ edessä siinäkin. olen katsellut, että ei ole kun muutama läntti mistä pitää raapasta, mutta alue onkin miltei koko tontti! (siis haravoimisessa, ei lukemisessa.. eikä syömisessä)

( . ) nyt kun kirjoittelin, että mukavaa kun potkii päivittäin niin eikös tullut hiljaisempi vaihe taas. muksauttaa vaan iltasin, kuin merkiksi -täällä ollaan. ehkäpä on erilaisessa asennossa masussa.

nenn: mukavaa kuulla, että muitakin " pötköttäjiä" löytyy! minä heittäydyn pitkälleen aina tilaisuuden tullen.. tänäänkin aamupalan jälkeen paketoin itseni takaisin peittoon sängylle ja otin kirjasen seuraksi :) mukavaa sekin, kun mies ymmärtää ja antaa siivouksien odottaa. (ei tosin osallistu sellaisiin hommiin).

hyvän jutun heitti taas mieheni, kun availin äitiysavustuspakettia... kysyin, että mitäs siinä odottelet (avasin pakettia siis) ja hän sanoi, että -sitä isyyspakkausta vaan! ei sitten tienny, että eihän sellaista olekaan tulossa, ellei vaimoke sitten anna sellaista itse koottua. toinen niin odotti, että paketin sisällä olisi isälle omansa ;) lepyttelin sitten, että enhän minäkään sellaista saanut, vaan paketti oli vauvalle. nytköhän nää kukkaiskommentit alkaa, mistä olen lukenut synnytysfoorumilta! :)

fable: sulla oli kyllä alhainen arvo 60min litkun juonnista. hyvä kuulla, että muitakin joille tuli huono-olo testistä. minullakin kummastelivat sitä tunnin jälkeistä arvoa (5.2).

vauvanvointiG: odotin, että olisin enemmän hermostuneempi vauvan voinnista ja terveydestä (etenkin kun ensikertalaisia ollaan), mutta jotenkin raskaushormonit ovat saaneet pääni hattaraksi ja rauhalliseksi. välillä tosin itkettää, että jos vauva ei vastaakaan odotuksiani ja hylkään hänet :( onneksi mies ja ystävät palauttaneet minut maanpinnalle tuolloin. harmittaa, kun neuvolatätini ei ole sellainen jolta voisi kysyä jos mieltä askarruttaa jokin. vastaus on aina tyly ja tuntuu, että miehenikin vastaa paremmin. viimeksikin kysyin ja ihmettelin sitä " sähköisku-tunnetta" . hän kummasteli takaisin tunnettani ja sanoi sitten sen olevan jokin lihaskramppi. just joo! nyt myöhemmin liikkeiden voimistuessa olen huomannut sen olevan potku napani kohdalle. että sellanen kramppi..

täälläkään ei muutes ole kun 2x lääkärin vastaanotto. joudun kyllä varaamaan sen ylimääräsen ajan sen lentämisen takia. neuvolassa onkin mukava, virolainen naislääkäri :) (saisi olla neuvolatätini). puhuu " huonosuomi" , mikä tekee käynneistä vielä mielenkiintoisemman :) töissäni aiemmin tutustuin häneen.

letkan perän pitäjä rv25+1 (taasen tuntuu, että kaikki muut ovat pisemmillä raskausviikoilla)

Vierailija
19/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei,

täällä sunnuntai toi flunssan tullessaan, äsken oli 37,2 lämpöä ja mietin nyt meniskö sitä huomenna töihin, vai ei. Eipä sitä vielä tarvis päättää.. Mulla harvoin nousee kuumetta, tai ei ainakaan korkealle, joten voihan se olla, että tuon ylemmäs ei tuokaan nyt kipua. Mutta sellainen tasainen flunssakolotus päällä, joka paikkaa vähän aristaa ja eilen illan rupes supistelemaankin, liekö noilla yhteyttä..!? Tänään ei onneksi enää ole supistellut, josus tuntuu jokin vihlaisu silti.

Ceciliah: Mulla tuli myös sokrurasituksessa huono olo, oikaisin jopa sinne pitkäkseni toisen arvon mittauksen jälkeen. Neuvolaan soitin seuraavana päivänä puhelinajan ja tää sijaisterkka (enkat, ollu mulla jo 2x sama henkilö!!) oli niiiiiin kiireinen, että vaikutti oikein kärkkäältä, kun arvoja kyselin. Siis totesi vain, että " normaalit olivat, ei mitään" , joten en tiedä mitä ne olivat. Mutta kyllä mittauksen jälkeen aina heikotti ja pökry olo tuli.... Tietääks muut mistä se johtuu? Kieltämättä välillä vähän häiritsee, ettei sellaista keskustelua synny kenenkään terkan kanssa, aina vain nopeasti verenpaine, oma paino ja sydänäänet, kiitos ja näkemiin.

Lisäksi oli hauska kuulla Ceciahin pähkäily tuosta, että mitä jos lapsi ei vastaakaan odotuksia. MInähän myös mietin tuota aina välillä, mutta viimeksi perjantaina eräs ystäväni kertoi miten lapsi on muuttanut elämän ja arvot päälaelleen. Hän myös kertoi, ettei tuo " äidinrakkaus" vallannut häntä heti alkuun, vaan halusi esimerkiksi sairaala-ajan nukkua yksin, koska ajatus vauvasta vieressä oli liian pelottava ja outo. Vetosi väsymykseen, jottei vauvaa tarvinnut ottaa pariin päivään yöksi viereen. Hän kertoi tuon kiintymyksen kasvaneen vasta kotona ja tosiaan tulleen lopulta " höyryveturin lailla" päälle. Nämä tunteet liene teille " lapsellisille" jo tuttuja, mutta näin ensiodottajana sitä pähkäilee näitäkin harvase ilta päässään.... mitä jos... mitä jos... Mutta eiköhän aika näytä mitä tuleman pitää. :)

Taidanpa mennä takaisin soffalle köllöttelemään, kun alkaa taas kroppaa kolottaa... Kurjia nää flunssa-aallot.

Omppu, tasan 27

Vierailija
20/21 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut niin hulinaviikonloppu, kun kaks päivää valmisteltiin tytön synttärikekkereitä, jotka sit viimein olivat tänään. Oli kyllä aikamoinen antiklimaks, kun tuli vain yksi vieras! :D Muille iski tauti ja muu meno, mutta ei kyllä miuta pahemmin harmittanut. Tuo ykskii oli ihan kiva, kun oli kuitenkin tytön sylikummi. Hirveesti tuli vaan leivottua kaikkea, eikä sitä sit mennyt paljon yhtään. Onneksi töihin voi viedä jämät, siellä kyllä kaikki menee. Tyttö sai lahjaksi pari teletappi-dvd:tä ja oli niin nappilahja. Niitä sit on kateltu koko iltapäivä, alkaa tappeja tursuta korvista, mutta tyttö on ihan tohkeissaan! :)

Tosiaan, kun on kaks päivää hyörinyt jalkeilla melkein koko ajan, niin _pikkisen_ alkaa väsyttää. Ei ihan jaksa entiseen malliin touhuta. Mahakin alkaa olla tosi iso ja vielä pitäs vajaat kolme kuukautta mennä. Miten hirveen iso masu sit on lopussa?!?

Tikru: mie huomasin kans, kun purin esikoisen ä-pakkauslaatikosta vaatteita, että vaaleisiin vaatteisiin oli ilmestynyt kellertäviä tahroja. En tiedä, onko laatikosta kuvio tahrannut vaatteet vai onko vain vanhaa maitorasvaa, joka ei kokonaan ole lähtenyt 60-pesusta huolimatta.

Zatu: en saanut vielä lääkekuuria, ootellaan sapihappojen tulokset ensin. Niiden pitäis tulla nyt tulevalla viikolla.

Sunmom: kyselit hepatoosin kutinasta. Miulla kutisee aika kauttaaltaan, eniten iltaisin. Kämmenet, jalkapohjat, maha, rinnat, tuntuu että joka puolella kutajaa. Se on vielä semmosta ihme kutkaa, ettei se vähene, vaikka kuinka raapisi. Edellisessä raskaudessa kuvittelin, että kutina johtuu kuivasta ihosta ja rasvasin tosi huolellisesti, muttei siitä ollut hyötyä. Jos kortisoni auttaa, niin veikkaisin, ettei ole hepatoosia, mutta jos siuta vähänkään mietityttää, niin pyydä ihmeessä neuvolasta lähete verikokeisiin, niin asia kyllä selviää. Yleensä tuo kutina alkaa siinä rv 30 tienoilla, mutta voi kyllä alkaa aikaisemminkin. Kutina voi myös johtua raskausihottumasta.

T: Monttu