Kohteletko miellyttävän näköisiä asiakkaita eri tavalla kuin rähjäisiä tai rumia?
Kysymys teille asiakaspalvelutyössä olevat, virkailijat tai myyjät.
Kommentit (10)
Olin yllättynyt positiivisesti, kun menin nuorten liikkeeseen ostamaan nuorelleni lahjakorttia. Kaks sievää nuorta tyttöä kyseli heti kuinka voi auttaa jne. Siitä tuli kiva juttutuokio, jäi hyvä mieli.
Kävin nyt siellä uudelleen ja sama juttu! Kerroin että täällä on kiva käydä, täällä ei erotella ulkonäön eikä iän takia!
nimi vanha ja aika ruma mamma
En. Kohtelen kaikkia ystävällisesti ja asiallisesti, paitsi jos joku räyhää minulle. Kerran eräs hieman tuitterissa ollut mies kassalla alkoi kovaan ääneen agressiivisesti paasaamaan kun ei voitu myydä alkoholia siihen kellonaikaan(olen itsekin mies, mikäli asialla merkistystä)
Kyllä, ikä, ulkonäkö ja omat ennakkoluulot vaikuttaa miten asiakkaita kohtelee.
terveisin kaupan myyjä, vartija, kassa, siivooja, lipunmyyjä, jne.
En muuta omaa käytöstäni toisen ulkonäön vaan käytöksen perusteella.
Jos asiakas on töykeä, ilkeä ja ylimielinen, hän saa todella huonoa paljvelua.
Mutta jos asiakas on hyväkäytöksinen ja ystävällinen, hän saa hyvää palvelua.
Ulkonäkö sinänsä ei vaikuta, joskin siitä saa toki viitteitä, minkätyylisestä ihmisestä on kyse ja miten hän ehkä haluaa tulla palvelluksi. Tätä hyödynnän kyllä pyrkiessäni luomaan huomaavaisen ja "personoidun" kohtaamistilanteen. Muutoin metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Eniten mun hermoon käy itseään tärkeänä pitävät et sä-tiedä-kuka-mä-olen - tyypit, kohtelen viileän asiallisesti. Selkeästi vähempiosaisia kohtelen lämpimämmin.
Siitä on jo kauan kun opiskelin merkonomiksi, mutta siihen aikaan ei opetettu, että asiakkaita pitäisi kohdella eri tavoin. Kaikille ollaan ystävällisiä, mutta Vip-asiakkaille jutustellaan enemmän.
Asiakkaista tehdään myyntiä edistäviä havaintoja. Kaikille ollaan yhtä ystävällisiä kuitenkin.
Kerran luulin erään paikan työntekijää asiakkaaksi, koska hän oli ulkonäöltään todella epäsiistin näköinen.
Välttelen rähjäisten ja rumien kohtaamisia. Jos kuitenkin joudun heidän kanssa asiakaspalvelutilanteisiin, kohtelen heitä asiallisesti, mutta en juttele ylimääräisiä.