Apua! Ystävällä anoreksia
Siis voi hyvänen aika.
Kaverilla ikää 30+, perfektionisti, langanlaiha, iho peittyny jo "nukalla" eli ihokarvoja joka paikassa, mm. kaulalla. Kontrolloi ihan kaikkea mitä tekee ja tekee paljon.
Olen joskus yrittänyt sanoa, että relaa vähän ja lepää, ei elämässä tarvitse koko ajan suorittaa. Suuttui ihan hirveästi ja sanoi, ettei hänellä ole mitään hätää, hän jaksaa kyllä tehdä kaiken, vaikka mä en jaksanu (mulla yksi stressistä johtunu pikkuburnis, jolloin lopetin stressaavan työn). Mun pitäis kuulemma pitää huoli omista asioista.
Niin pitäisinkin, mutta olen hirmu huolissani. Kohtahan tuo kuihtuu pois.
Mitähän tässä voisi tehdä? Olen ihan neuvoton...
Kommentit (4)
Ei halua pitää minuun yhteyttä, on aina kiireinen tai väsynyt. Kaikki elämässään pyörii ruuan ja urheilun ympärillä. Olen neuvoton. Sairastui toisen lapsensa jälkeen ja kaikki alkoi karppaamisesta. Voimia sinulle ja toivottavasti osaat tukea ystävääsi paremmin kuin itse. Olen ihan neuvoton.
johtaa varmaan helposti syömishäiriöön. Ruuasta tulee elämän keskipiste ja kun hiilarit jättämällä paino putoo yhtäkkiä, niin siitä innostuu. Jos sais painoa vielä alemmas... ja vielä...
mun kaveri lapseton. Ja iana on tosiaan hirmu kiire. Kehuskelee sitten viesteissä, mitä kaikkea on tehnyt 1 tunnin yöunilla tms.
kiitos linkistä. Ihan ok, mutta siellä puhuttiin vain lapsista ja nuorista. Aikuisen elämään ei kai voi puuttua :(
Taidan kuitenkin rohkaista itseni ja laittaa sähköpostia sen veljelle. Ehkä se uskoo sitä. Jos viestinviejä ammutaan, niin antaa tulla.
http://www.syomishairioliitto.fi/
Hienoa että välität. Anorektikolla ei välttämättä ole mitään sairauden tunnetta. Se on kurja sairaus ja vaarallinenkin.