Olen narsisti ja peilaan ihmisten mukaan, että mitä kenenkin kanssa kannattaa jutella ja miten
Sitten kaikille tulee fiilis, että onpa siinä mukava mies.
Kommentit (12)
Ihan normaalia miettiä mitä kellekin puhuu, esim äo 60-80 kansat ei ymmärrä tieteellisiä käsitteitä.
Mutta jos skannaat kaikkia vaan että miten muista voisi hyötyä ja kiusata ilman että annat itse mitään, se tekee sinusta huonoista huonoimman.
Narsisti ei osaa olla yksin vaan tarvii muiden huomiota ja se tunkeminen paljastaa hänet.
Vain koulutettu asiantuntija voi sekunnissa päätellä kuka on narsisti. 😆
Minä puhun jollekin omista huolistani, toiselle säästä, kolmannelle pizzaravintoloista, neljännelle kulttuurista, viidettä vain kuuntelen ja niin edelleen. Eivätköhän kaikki vähän mieti, mitä kenellekin voi kertoa. Ai niin, ja joitakin vain tervehdin, enkä ikinä sanoisi heille mitään.
Poistatko myös `kommentteja ja keskusteluja samalla periaatteella?
Niin jokainen jolla normaalit käytöstavat ja edes alkeellinen tilannetaju.
Narsismin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.
Mä en tietääkseni ole narsisti, mutta teen tota samaa. Noin kai kaikki vähänkään älykkäät tekee. Olen sosiaalisesti lahjakas ja minusta yleensä pidetään, ihmisystävällinen ja pyrin hyvään.
Jaa, no mutta minäpä tunnistan lipevyytesi.
Eräs tuntemani miespuolinen narsisti yritti olla niin ystävällinen ja mukava minuakin kohtaan, mutta minäpä huomasin nopeasti kuinka hän on oikeasti narsisti joka jaksoi olla mukava juuri niin pitkään kuin kaikki meni herran mielen mukaan. Mutta heti kun minä tein selväksi omat rajani ja ilmoitin selvästi, että minä en enää halua olla häneen yhteydessä, koska tiesin, että mitä on tulossa, niin hän sai ihan hirvittävän raivokohtauksen siksi, kun joku ei antanutkaan hänen kohdella itseään miten hän tahtoo. Vaihdoin pian puhelinnumeroni salaiseen numeroon, koska hän yritti soittaa minulle tauotta, koska häntähän ei noin vain jätetä. No, hän jatkoi kaveriensa kanssa sähköpostien lähettämistä vielä reilun kahden vuoden ajan sähköpostiini. Viestejä tuli oikeasti varmasti reilulta 20 ihmiseltä jokaiselta varmasti kymmeniä viestejä päivässä joissa käskettiin jatkamaan yhteydenpitoa tuon miehen kanssa, uhkailtiin poliiseilla, vankilalla ja ties millä jos en vastaa. Minäpä vain naureskelin itsekseni ja poistin viestit edes avaamatta niitä ollenkaan.
Mä en ole narsisti, mutta viimeisen kolmen vuoden aikana olen hyvinkin alkanut jakamaan tilanteita näyteltyihin ja aitoihin sanotaan nyt vaikka "huvikseni" kun syyt on liian monimutkaiset ja pitkät sekä uskomattomat tänne palstalle. Valitettavasti pelkästään aitoja tilanteita omalta puoleltani ei ole ollut 2018 jälkeen tietyistä syistä. Huomasin ja tajusin silloin jotain ihmeellistä ja outoa ympäristössä.
Tiedetään ja tunnetaan.