Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAkuisten lauantai***

14.10.2006 |

Aloitanpa kerran minäkin..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon kaikille vauvauutisista! Heitä oli niin monta, että en muista kaikkien niccejä.

Edellisyöstä poiketen heräsin kipeään suppariin. Nyt oli jo oikeaa laatua. Katsotaanpa sitten, että jäikö se siihen yhteen.. jotenkin takaraivossa on, että ehkä nyt, mutta katsellaan. Tuleva isukki oli kyllä sitä mieltä, että sunnuntaina syntyy.

Jollalle; juu esikoinen on syntynyt 3.4.2005, joten kaksi päivää nuorempi vilpertti, mitä teillä.

Mitähän tässä nyt tekisi, uni ainakin hävisi, eli sen verran se suppari sai aikaiseksi. Seuraavaa ei kuulu, just joo. Pitänee yrittää takaisin unten maille.

Toivottavasti tämä yö olisi yhtä vilkas lähtijöiden suhteen, mitä viime yö!

Supistuksia;

Katsura ja pikku-pippuri rv 39+5

Vierailija
2/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pikaisesti kuulumisia.

Meille syntyi reipas tummatukkainen tytto maanantaina klo 13.02 USAn aikaa. Pituutta 50cm ja painoa 3458g.

Kaikki meni todella hyvin, anestesialaakari osasi todella hommansa ja puudutus ei tuntunut miltaan. Sektio meni hyvin myos ja koko kokemus oli kaikenkaikkiaan hieno. Sairaalassa oli todella asiantunteva henkilokunta ja hoitajat mukavia, eika ollut sellaista kiiretta mita yleensa Suomessa.

Torstaina kotiuduttiin, kipuja ei ole lainkaan enka ole tarvinnut lainkaan kipulaakitysta sitten keskiviikon. Haava on pieni ja siisti ja tosiaan ihan kivuton ja voin olla jo ihan normaalisti. Vatsa kutistui takaisin normaalioloon ja kilot jaivat sairaalaan, eipa kukaan osaa arvata etta olen juuri lapsen saanut... Ihan mahtava olo nyt!

Ja pikkuneiti voi hyvin, syo hyvin ja nukkuu valit tyytyvaisena.

Isa selvisi hienosti eika edes pyortynyt;-) Aivan iki onnellisia ollaan ja haltioissaan vaan vauvaa tuijotellaan...

Luen muiden kuulumiset kun ehdin, onnea kaikille jo vauvan saaneille ja muille tsemppia!!

Millian ja pikkuneiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi ONNITTELUT MILLIANILLE TYTTÖVAUVASTA!

Jeniä onnittelen sitten " henk. koht. " :)

Täällä tosiaan uni loppui tuossa 30min sitten ja en jaksanut sängyssä pyöriä. Mahaa vääntää ja tuntuu, että koko ajan pitää juosta vessassa isommalla asialla. Mutta mitään synnytykseen viittaavaa se tuskin on, muutoin meillä ois syntyny jo kolme vauvaa viikon sisällä :S

Kaiken muun hyvän lisäksi mulla särkee hammasta :(( Mulla ois ollu viime perjantaina hammaslääkäriaika, mutta peruin sen tiistaina, kun aloittivat käynnistelyn (juu, EI ois kannattanu). Olin vaan niin varma, että vauva syntyy.. Mieskään ei oo vielä kotiutunu ja varmasti herään taas, kun tulee kotiin. Huono yö siis kaikkinensa tiedossa.

Eli se siitä eilisestä positiivisesta olosta ;) Nyt alkaa jo ottamaan päähän ja HALUAISIN VAAN SINNE SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!!!! Unohtuspahan hammaskipukin ;)

Noh, palailen asiaan sitten päivemmällä.

Leppoisaa Launtaita kaikille ja onnea vauvanhakureissulle niille onnellisille, jotka sinne asti pääsee !!

Mianni 39+0

Vierailija
4/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin onnea kaikille vauvaantuneille! Ja mgf(olikohan tuollainen nim.merkki) taisi sitten yöllä lähteä omaansa hakemaan.

Täällä ei mitään uutta, eilen illalla vauva väänsi päätänsä aika kipakasti tulla alhaalla ja toivoinkin siitä saavani supistuksia. Mutta tässä edelleen:) Nyt hieman positiivisemmalla mielellä, kyllä hän sitten syntyy kun on valmis. Mulla nää aamut on aina parempia ku illat, illalla saatan olla todella kärttyinen siitä, että vauva ei olekkaan vielä syntynyt. Mites teillä muilla? Onkohan meitä täällä paljonkin kenellä jo yli lasketunajan?

Kohta täytyy lähteä esikoisen ja koiran kanssa ulos, ei näytä vettäkään tulevan.

Positiivisempi aada RV 40+4

P.S JE_NIstä kirjoitettu todella kauniisti, onnea heille pojasta ♥

Vierailija
5/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin lähtee tasapuolisesti kaikille tuoreille äideille ja kasvaneille perheille lämpimät onnittelut !!!! sniif, taas aiheutatte minulle kyynelehtimistä täällä ihanilla uutisilla ja kirjoituksillanne.

Itse sain myös yöllä kokea muutaman kunnon supistuksen, jotka palauttivat mieleen, millaista on nauttia synnytyksen iloista. Joten toivoa on, että minäkin viim. 4 viikon päästä olen tuplaäiti :-) Tosin esikoisesta ei ollut MINKÄÄNLAISTA oiretta ennen synnytyksen käynnistymistä, mikä ihmeen supistus - mietin vain mielessäni, kun kuuntelin muiden tarinoita.

Ei tässä kuulkaa auta muu kuin lähteä taas ryysimään tuonne Hulluille päiville, Ihan kuin siellä nyt jotain niin halvalla saisi. Mutta myös minulle - kuten selvästi muutamalle muullekin täällä ;-) - ostosterapia on parasta lääkettä päivien ratoksi. Keksin myös yhtäkkiä, että ehkä meille tarvittaisiin vileä muutama 50cm body ja sellainen hoitotaso pinnasängyn päälle ja sitä sun tätä.

Tulkaas kirjoittelemaan ahkerasti tänäänkin, meidän pallomahojen joukko se vaan harventuu, mutta pidetään me loput lippu niin korkealla kuin vain jaksetaan .

Jolla 38+3 (pakko kirjoittaa tähän myös että kuukautisten mukaan olis jo 40+2)

Vierailija
7/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei supistuksen supistusta. Kävin yöllä vain kerran vessassa!!!! Tää on ihan kummalista, jopa aavemaista. Vauva on selkä tuohon eteen, potkut (laiskat) tuntuu sivulle ja taakse. Ihan pysähtynyt olo (?) onkohan tämä jotain tyyntä myrskyn edellä??!?!

ART 40+6

PS. VALTAVASTI ONNEA MILLIAN, ALISA, TUITTULI - sanoinhan että lokakuu on POJILLE!!!! :D

Vierailija
8/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lumpsahti äsken limatulppa pyttyy...ei voinu erehtyä. esikoisen kans en sitä huomannu, vaa nyt oon kyllä kytänny niin ahkeraan, etten tosiaa voinu sitä ohittaa...jipii jipii jipii! ei ollu verta...et voi mennä vielä mooooonta päivää, mut silti. kyllä se vauva ehkä sittenki joskus tulee tuolta =)

jees! vaa aamutoimet kutsuu...jannu roikkuu jo jääkaapin oves ja huutaa mmää mmää mam mam (syömään syömään nam nam =)

supparisäteitä määkin täältä lähettelen kaikille jokka haluaa ja pitkää pinnaa ja rattoisia päiviä muille...oottavan aika on pitkä...

-rual 39+2 ja junnu-

p.s. esikoisen aikana meni veet 39+1 ja jannu synty 39+3...

G: mite muilla? onko saman perheen lapset syntyneet suhtkoht samoilla viikoilla?

Vierailija
9/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan sitten ensimmäinen yö nukuttu kotona pikkumiehen kanssa. Olihan taas luksusta päästä omaan sänkyyn!

Näyttää tämäkin kaveri olevan yhtä rauhallinen kuin isommat sisarukset. Syö ja nukkuu vaan, joten välillä tuntuu ihan siltä, kuin vauvaa ei kotona olisikaan. Pitää koko ajan juosta tuossa sängyn vieressä " vahtimassa" ;)

Täällä näyttää olevan nykyään vilkasta öiseen aikaan. Jokohan on taas moni lähtenyt nyyttiään hakemaan? Mulla se lähtö kyllä tuli sitten tosi yllättäen. Eipä olisi illalla arvannut, että aamulla poju on sitten kainalossa.

No, täytyy vielä lueskella noita aiempia pinoja. Monta uutta lokavauvaa näyttäisi olevan maailmassa. Onnittelut täältäkin kaikille -ainakin Millianille ja Alisalle. Olikohan muitakin? Jeniä täytyy sitten onnitella, kun sairaalasta palailee.

Tuittuli ja pikkumies nyt jo 3 vrk!

Vierailija
10/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt voi sanoa, että oli huono yö. Tähän asti mennytkin suht hyvin yleensä, mutta nyt tän flunssan ansioista oli kyllä tukkoista. Nenä vuosi ja mahaankin sattui. Tuntui ettei ollut kuin tasan yksi asento, jossa nukkua, eikä siinäkään oikeen saanut. Aika katkonaista oli. No, toivotaan ett pahin on jo takana päin.

Harmi kyllä, että tuli tää flunssa juuri nyt, kun meille tulossa tänään paljon vieraita.

Siinä mielessä kuitenkin hyvä ajoitus, että flunssa sitt ohi, kun h-hetki käsillä. Jollei nyt sitten jostakin kumman syystä lähtö tule jo lähipäivinä, mikä ei nyt tietty ihan mahdottomuuskaan ole.

Katsoin juuri, ett toinen huuhaa ennustaja ennusti, ett vauva syntyy tiistaina :)

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!! Niitä taisi eilenkin jokunen olla. Kiva oli kuulla Millianinkin kuulumisia. Hienoa, että kaikki mennyt niin hyvin! Kirjoittelehan vielä toiste paremmin. Ja viimeistään sitt tuolla vauvapuolella jatketaan.

Onpa tosissaan Je_Ni:stä kirjoitettu kauniisti... Kivaa sitt kun hän pääsee itse lukemaan viestejä!!

Niin vaan me kaikki tosissaan pian saamme ne vauvamme!!! NYYH! Tuskin maltan enää odottaa!

Vaikka haikeus jo melkein iskee - tää vauvamasu on kyllä ollut niin ihana :)

Jaahas, jos lähtisi aamupalalle, niin eikös se elämä sitt jo voita. Mieskin lupasi auttaa, kun vielä loppusiivousta tehdään ennen kuin vieraat saapuu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T: Peggy-75 rv 37+4

Vierailija
11/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt alkaa ihan oikeesti olla niin kypsä olo, että toivon ihan kympillä synnytystä. Mitään merkkejä sinne suuntaan ei ole, todellakaan, mutta ihmettähän voi aina toivoa. Ei haittaa, vaikka pitäs lähtee Ouluun, kunhan vaan saisin sen vauvan kainaloon!

RUAL kyseli miten saman perheen lapset on syntyneet. Meillä esikoinen syntyi 39+1 (ei mitään ennakkomerkkejä, vedet tuli vkolla 39+0 ja sitten käynnistystipalla syntyi poika seuraavana iltana). Toinen syntyi 37+1 (paljon supistelua rv 20 lähtien, paikat kovasti kypsät ja auko jo rv 34).

Kolmas syntyi 39+4 (ihan käsittämättömän tuskaiset viimeset pari vkoa liitoskipuineen, harjoitussuppareineen jne).

Nyt tosiaan ootan vaan tuota esikoisen ihmettä, että vaikka menis vedet tai alkas yhtäkkiä ne OIKEAT supistukset.

Limaa tulee koko ajan ja paljon, mutta edelleenki ihan kirkasta. Plääh!

Ukkoki nukkuu krapulaansa varmaan puolille päivin, tosin aamuyöllä pienessä sievässä lupasi lähtee koko kakarakolmikon kans johonki iltapäivällä pariksi tunniksi, saan omaa aikaa. Jee. Lapset on nyt aamupalalla ja aattelin tunkea tytöt tuplarattaisiin ja kävellä tuonne jonku matkan päähän leikkikentälle. Luultavasti saan vaan itelleni kipeän olon, mutta kaikkea on yritettävä....

Noh, tämä on tätä yhtä ja samaa valitusta, joten sama lopettaa. Coe arvaili ihan oikein, että ei se minun päätös kovin kauaa kestäny.

Mianni ja edelleen 39+0

Vierailija
12/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän raskausdementiaani täällä sekoilen..

Vierailija
13/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut MILLIANille! Mukavasti kuulostaa teillä alku lähteneen käyntiin pienen ihmisen kanssa ja hienosti olet itse toipunut leikkauksesta ja raskaudesta. Ja TUITTULIN vauva kuulostaa oikein ihannetapaukselta, tahtoo samanlaisen:)

AADA, pari päivää on jo menty yli LA:n ja vaikka miten toitotetaan, että vasta yli 42 viikkoa on oikeasti yliaikaa, niin kyllä vähintään korvien välissä LA:n ohitus alkaa tuntua. Rauhallisempi ja hyvävointisempikin mamma alkaa jo mennä tolaltaan;)

Mulla on kanssa aamut iltoja parempia. Kai sitä jotenkin lataa toivoa yöllä alkaviin supistuksiin, kun niin monella täälläkin tuntuu synnytys käynnistyneen nimenomaan yöaikaan. Aamulla sitten ei auta muu kuin keksiä päivälle jotain ohjelmaan, että saa ajan kulumaan. Onneksi tuo 2-vuotias on aika taitava ohjelma-automaatti, välillä suorastaan väsyttävä sellainen...

Siis mä en kestä kun sataa vettä. Olin just ajatellut, että puistoon vaan eikä mihinkään kaupungille, mutta mutta. Jospa me vihdoin törmättäisiin JOLLAn kanssa, Hullut Päiväthän on nimenomaan se paikka jossa TÖRMÄTÄÄN=) Saa nähdä viitsinkö ihan oikeasti sinne raahautua, tyttö ei ainakaan kauheasti shoppailusta välitä...

-L-

Vierailija
14/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi PALJON ONNEA MILLIAN pienestä tytöstä :) Nauttikaa ja nauttikaa, se on NIIN ihanaa aikaa kun vauva on aivan pieni <3

Eilen oli neuvola. Terkka teki tosiaan sisätutkimuksen ja kun meikällä sama pää kesät talvet niin en juurikaan muista mitä siellä oli tapahtunut...Mutta edistystä kumminkin. Ärsytti paikkoja kovasti, tuntui aika ikävältä, mutta ei ne tainnut paljoa auttaa..

Illalla ennen kun piti lähteä miestä hakemaan töistä niin sain ihan super kipeän supistuksen; ei pystynyt istumaan, makaamaan, eikä seisomaan. Sattui ihan saakelisti ja se kestikin kauan..Noin tunnin kesti supparit kunnes taas lopahti. Pää ei kyllä enää kestä tätä. =O

Oli kyllä aikamoinen ristiretki ajaa autolla noissa KOVISSA supistuksissa. En edes tajua miten pääsin perille...

Voi että kun nyt olisi niin hyvä aika vauvan syntyä. Poikakin hoidossa niin ei tarvitsisi siitä stressata...

Mutta tänään meinattiin syömään kaupungille ja ehkäpä shoppailemaankin ;o)

Ihanaa kun Je_nikin saanut poikansa viereensä. Miettikää sitä tunnetta kun vauva on siinä vierellä. Muistan esikoisen syntymän jälkeen kun puhuin kaverille että tuntuu kuin sydän pakahtuisi onnesta kun vauvaa katsoo. Kaveri oli vähän että joopa joo, nyt se on ihan pehmittäny aivonsa..Mutta kun kaveri sai oman lapsensa puolisen vuotta myöhemmin myönsi että juuri siltä se tuntuu. <3

Mutta nyt aamupalalle.

Terkuin,

Camelot 39+2

Vierailija
15/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon heränny jo ennen kahdeksaa,värjäsin nämä hiukset mitä olen suunnitellut puoli vuotta !

Sit pitäis lähteä kaupungis käymään kattelemassa uutta ostoskeskusta ja siellä on H& M ,jee.

Ei ole supistellut oikeastaan yhtään pariin päivään,onneksi.

Joku kyseli milloin muut lapset syntyneet..

Meillä esikoinen 40+3 (ultran mukaan 41+4)

Toinen 40+6

kolmas 38+6(39+0)

Nyt yltran mukaan menossa jo 40+5 ja neuvolan 39+5

Saas nähä millon napsahtaa.Toimii se tippa vieläkin mikä laitettiin tosiaan sillon 32 viikolla :)

Miannikin se vaan sinnittelee..

Onnea MIllianille ja tuittulille!!!

Wades

Vierailija
16/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs oo täälläkään lähdetty yöllä, ja arvatkaapa mitä kävi aamu-unilleni: No heräsin ennen kuin mies TAI esikoinen!!! Vähän vajaa kahdeksan olin ihan virkkuna hereillä, puoli tuntia siellä pimeässä huoneessa jaksoin heräillä ja sitten nousin ylös ja muksu heräsi samantien. Niin että siihen meni minun oma aamu... No mutta eipä tuo ollut kenenkään vika, sain nukkua kuitenkin ihan tarpeeksi :)

Kohta viedään esikoinen mummulaan hoitoon pariksi tunniksi ja itse käydään kaupoilla ja maalataan niitä seiniä. On taas ihan olematon olo, siis synnärille ei tässä tarvi lähteä tänään.

Rupes kyllä jännittämään, kun mies sanoi että hän veikkaa ettei enää ole yhtään viikonloppua ilman vauvaa talossa!!! HUI! Vaikka tässä joka päivä on puhe synnytyslaitokselle menosta, niin silti tuntui hurjalta tuo - tai tuo mitä TUITTULI sanoi, että eipä illalla ois uskonut että aamulla on vauva kainalossa. Jotenkin sitä paitsi musta tuntuu että tuo JE_NI:n synnytys " avasi ketsuppipurkin" , kun sitä tässä niin pitkään odotettiin niin nyt tuntuu että NYT se lokakuu sitten on ja kohta vauva syntyy!

Sori nämä mun über-filosofiset pohdiskelut :) Oon jotenkin vieläkin niin jälkijunassa.

Nyt pukemaan muksua. Syö tuossa muumikeksiä ja maitopullon kanssa heiluu.

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Coe rv 38+6

Vierailija
17/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli MILLIANILLE oikein isot onnittelut tyttären johdosta!! :)

Tosin tuon " eipä kukaan arvaa että olen juuri synnyttänyt" olisit voinut jättää kertomatta... sanoi hän hampaita kiristellen ja muistaen että ei mustakaan varmaan arvaa mutta ekojen 3kk ajn kaikki katsoo että onpas hirveän kokonen lehmä :)

Coe

Vierailija
18/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu ja mies lähtivät uimahalliin ja mun pitäisi lukea tenttiin, mutta päätin taas vaihteeksi minäkin kirjoitella kuulumisia.

Onnea kaikille vauvan saaneille, täytyy myöntää että hiukan kateellisena olen vauvauutisia lukenut *nyyh*. Mullahan on nyt jo viikko 41+6 menossa ja oireet synnytyksen lähentymisestä tuntuvat vain vähentyneen. Maanantaina on sitten TAYS:iin yliaikakontrolli kun paukahtaa viikko 42. KYSYMYS: Olen kuullut huhuja että TAYS saattaa venyttää käynnistämistä jopa viikolle 43, pitääkö paikkaansa?? Minut saa kyllä maanataina repiä irti sängynlaidasta jos vielä meinaavat kotiin lähettää. Alkaa olla niin kipeä ja raihnainen olo niin henkisesti kuin muutenkin että saisivat alkaa jo käynnistellä. Meillähän esikoinenkin käynnistettiin viikolla 42. Mikähän mussa on vikana kun ei elimistö osaa synnytystä käynnistää...?

Minäkin lueskselin (anteeksi en muista nimimerkkiä) jonkun jo olevan entisissä mitoissaan synnytyksen jälkeen, wow. Mulla taitaa pikkaisen enemmän aikaa vierähtää ennenkuin vanhat farkut jalkaan inahtaakaan...mutta kyllä se siitä. Viimeksi ainakin imetys vei kilot suht hyvin pois, tosin aikaa se hieman vei.

Toivottelen kaikille kovasti jaksamista ja suppareita, minä olen luopunut toivosta ja odottelen sitä maanantain aikaa. Tosin viime yön pyörin jostain syystä sängyssä kolmeen saakka kun mahakviut herätti kokoajan, mutten tunnistanut oliko kyse suppareista vai vaan muista alamasuvaivoista?!(pieni toivonkipinä?)

Nyt lukemaan maailman tylsintä kirjaa...booorniiing....

Minna

Vierailija
19/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,vieläkö muistatte Patovahdin?Olen hänen lähipiiristään.Hän ei ole päässyt koneelle aikoihin,mutta hän lähettää teille terveisiä.LA oli tiistaina ja yhä kärvistellään.Onnea JeNille ja muille synnyttäneille!

Vierailija
20/36 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä.. ei aavistustakaan supistuksista tai mistään muista synnytystä enteilevistä merkeistä, saapas nähdä miten kauan vielä

saa odotella.. Vauva vain möyrii vatsassa, ja öisin on kyllä tukalaa. Parina yönä olen valvonut hereillä ihan vain omien päässä pyörivien ajatusten takia, ja välillä taas selkä on vihoitellut. Mutta muuten jakselen kohtuullisesti, eilenkin olin kaupungilla asioita hoitamassa. Väsyttää kyllä enemmän, mutta se nyt on odotettavissa.

Onneksi voi lukea näitä toisten mieltälämmittävän ihania vauvauutisia, sydämelliset onnitteluni Je_Nille ja Millianille ja Tuittulille ja muille vauvansa viime päivinä saaneille! Perjantaista 13. päivästä taisi

tulla onnen päivä aika monissa perheissä!! Kyllä meidän muidenkin vuoro vielä koittaa vaikka juuri nyt ei jaksaisi odottaa..

Hih, huvittavaa että tällä hetkellä kaikki mitä teen tai en tee tulkitaan

siten että olen varmaan synnyttänyt tai synnyttämässä. Nimittäin, jos en lähetä mitään viestejä tutuille, he olettavat että olen sairaalassa. Jos taas laitan viestin, niin eka kommentti on aina että " luulin että nyt tulee ilmoitus vauvasta" . Just. Yksikin ystävä kommentoi " äänesi oli puhelimessa niin käheä että ajattelin sinun olleen synnyttämässä" . Ja jos en ole iltapäivään mennessä ilmoittautunut äidilleni, hän luulee että on jo jotain tekeillä... niin että yritä tässä sitten itse ottaa hetki kerrallaan ja suhtautua asiaan kärsivällisesti... ja vielä voi mennä viikkokin samaa tahtia...

Hyvää lauantaipäivää itse kullekin, taidan tästä vähän ryhdistäytyä

ja ruveta siivoilemaan...

t. Sirita + pikkupomo 40+6