Onko mitään lääkettä siihen että jännittää jotain tilaisuutta?
On sellainen inhottava tunne kurkussa, vatsassa ja ahdistaa? Mielikuva harjoitukset yms. ei auta. Kellään kokemusta että ottaisi sekä propralin että rauhoittavan? Onko apua ollut?
Kommentit (13)
Juuri tuo yhdistelmä eli propral ja mulla opamox on sellainen hyvä jännityskombo, jonka otan tilanteisiin, joissa en halua että jännitys pilaa omaa suoriutumista milloin mistäkin puheen pitämisestä tai kokouksesta. Otan yleensä propral 40mg, opamox 15mg. Välillä mietin kyllä että pitäisikö ottaa opamoxia 30mg? Ehkä super jännittävissä tilanteessa kokeilen.
Jos on vain vähän jännittävä tilanne, otan propralin pelkästään. Ja en siis vedä näitä päivittäin, vaan pari kertaa kuussa ehkä. Suurin osa perus arjesta sisältää paljon kaikkea sosiaalista ja esillä olemista, ja aina en siis ole missään jännityspaniikissa, mutta silloin tällöin on niitä tilanteita, joissa tarvitsen lääkettä ja kannattaa ap rohkeasti ottaa vastaan lääkkeiden tuoma apu, koska kyllä se auttaa. Yhtään ei ainakaan kannata hävetä sitä että tarvitsee lääkitystä jännitykseen.
Viinaa ja pameja niin loppuu se jännittäminen.
Ulostuslääkettä reilu annos. Ei ehdi jännittämään sitä tilaisuutta kun pitää jännittää tuleeko kakat housuun
Propral poistaa fyysiset jännittämisen merkit (minulla punastelun, tärinän ja sykkeen nousun,) mutta ei väsytä eikä vaikuta ajattelun terävyyteen. Olen kokeillut Diapamia pari kertaa ja se rentouttaa, mitä Propral ei tee, mutta Diapamin jälkeen minusta tuli tyhmä, polla ei leikannut ja saatiin myös möläytellä vähän harkitsemattomia. Siksi en voi käyttää sitä ollenkaan.
Tiedän tasan tarkkaan mitä tarkoitat.. itsellä tämä oli oireena kun podin sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Mutta kun aloin enemmän olemaan tilanteissa jotka altistivat tälle jännityksen pahalle ololle niin se katosikin puolessa vuodessa. Eli en enää jännitä yhtä paljon yliopiston esityksiä tai muita tilanteita joissa täytyy pitää puhetta ihmisten edessä.
Eli itselle auttoi se että menen usein oman mukavuusalueen ulkopuolelle ja altistan itseäni tuolle iljettävälle jännityksen tunteelle.
Vierailija kirjoitti:
Propral poistaa fyysiset jännittämisen merkit (minulla punastelun, tärinän ja sykkeen nousun,) mutta ei väsytä eikä vaikuta ajattelun terävyyteen. Olen kokeillut Diapamia pari kertaa ja se rentouttaa, mitä Propral ei tee, mutta Diapamin jälkeen minusta tuli tyhmä, polla ei leikannut ja saatiin myös möläytellä vähän harkitsemattomia. Siksi en voi käyttää sitä ollenkaan.
Itse olen aina ihmetellyt näitä kommentteja joissa väitetään että bentsot tekisivät hitaan olon tai väsyttäisivät tai veisivät muistin.
Itse en ole koskaan kokenut mitään näistä. Järki pelaa enkä tunne myöskään väsymistä erityisesti.
Oikeasti ainoa oikea keino on käydä se jännittävä tilanne tarpeeksi monta kertaa läpi. Eli harjoitus tekee mestarin.
Siihen on yleensä hyvä syy, jos joku tilanne ei tunnu oikealta. Ja kun kaivelet tarkemmin asiaa, ehkä vika ei olekaan sinussa, vaan tilaisuudessa - mikä se ikinä onkaan. Keski-ikäiset tietävät tämän. Jos joku ei tunnu luonnolliselta ja hyvältä, jokin siinä on.
Kiitos alanuolittajat. Ei mielipide muutu alanuolituksella silti.
Pameja jotkut opiskelukaverit kävivät hakemassa, kun piti esittää seminaarityö tai vast. Ja samoja pillereitä ovat napsineet jotkut täti-ihmisetkin, että selviäisivät kunniallisesti jonkun läheisen hautajaisista. Itse olen ollut kahdesti leikkauksessa ja saanut ennen sitä jonkun aika tymäkän pillerin, sillä sen otettuani olin pian ihan töttöröö. Makasin evät levällään sängyllä kuin allakantekijä. Leikkausta en edes muistanut ajatella. Sen sijaan seminaaritöiden esittäminen ja erilaiset esitelmät ovat sujuneet aina ilman nappeja.
Auttaa, kunhan ottaa ajoissa!