Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen kateellinen, en haluaisi..

Vierailija
13.10.2006 |

inhottava tunne, kateus.

Esim. Mieheni kertoi tuttaviemme yrittävän lasta. Heti ensimmäisenä ajattelin, että " voi v*ttu! Nyt nuo saa lapsen jne..."

Vaikka itselläni on ihana lapsi, ja toista yritetään iloisin mielin.

Tai muiden talon ostot, ym. Vaikka itselläni on aivan ihana tupa, mutta kateus iskee, vaikka ei ole syytä.

Haluaisin osata olla aidosti iloinen toisten puolesta... mitä teen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

inhottava tunne, kateus.

Esim. Mieheni kertoi tuttaviemme yrittävän lasta. Heti ensimmäisenä ajattelin, että " voi v*ttu! Nyt nuo saa lapsen jne..."

Vaikka itselläni on ihana lapsi, ja toista yritetään iloisin mielin.

Tai muiden talon ostot, ym. Vaikka itselläni on aivan ihana tupa, mutta kateus iskee, vaikka ei ole syytä.

Haluaisin osata olla aidosti iloinen toisten puolesta... mitä teen?

Vierailija
2/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuota kaipasinkin=DD

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ehkä tuota kaipasinkin=DD

ap

Vierailija
4/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnistan itsessäni samoja piirteitä, vaikka oma elämäni on lähes täydellistä. Huono itsetunto aiheuttaa kyvyn olla täysin vilpittömästi iloinen toisten puolesta. Ihmiset joilla menee huonosti saavat kyllä minulta kaikki empatiat ja olen tosissani onnellinen heidän puolestaan, mutta ne joilla menee hyvi aiheuttavat kateutta, vaikka ei olisi mitään syytä.

Huonoa itsetuntoa on niin kovin vaikea korjailla. Mutta yritetään aktiivisesti ap.

Vierailija
5/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä tunnistan itsessäni samoja piirteitä, vaikka oma elämäni on lähes täydellistä. Huono itsetunto aiheuttaa kyvyn olla täysin vilpittömästi iloinen toisten puolesta. Ihmiset joilla menee huonosti saavat kyllä minulta kaikki empatiat ja olen tosissani onnellinen heidän puolestaan, mutta ne joilla menee hyvi aiheuttavat kateutta, vaikka ei olisi mitään syytä.

Huonoa itsetuntoa on niin kovin vaikea korjailla. Mutta yritetään aktiivisesti ap.

Vierailija
6/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta...

Vierailija
7/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua olla kateellinen ja toivoisi muuttuvansa. Kyllä paljon hirviömpi on se narsisti, joka käy täällä jakelemassa rehellisesti itsestään kertoville ihmisille hirviödiagnooseja.

Vierailija
8/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, kyllähän kateellinen ihminen eli jollainen ap väittää olevansa, on usein perusluonteeltaan ensisijaisesti vain ja ainoastaan tyhmä. Joko hänellä ei ole ollut eväitä kehittää itseään, hän ei ole vaatinut itseltään kehittymitä tai mikä pahinta, hänellä ei ole ollut haluja kehittymiseen. Vasta kun ympäröivä maailma alkaa huomautella ilkeästä, kateellisesta luonteesta, hän ryhtyy av:lla kysymään voih, mitä minun tulisi tehdä, etten olisi kateellinen...

Ja se, ettei hänellä ole ollut välineitä/kykyä tarttua itseensä/luonteeseensa aikaisemmin on usein aivoista kiinni, jopa älykkyysosamäärästä. Eli palaamme taas tyhmyyteen.

Vierailija
9/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti pakko nyt sanoa, että tuo sun kyökkipsykologia on todella onnetonta :). Ihan aikuisten oikeasti.

Vierailija
10/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun noin hyvin osaa itseään reflektoida. Kakkonen on vähän pelottava.

Vierailija
11/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun noin hyvin osaa itseään reflektoida. Kakkonen on vähän pelottava.

Vierailija
12/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Arskako" se siellä viisastelee? Todista meille taas kerran, että miehet ei oikeasti tajua psykologiasta mitään.

Vierailija
13/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Arskako" se siellä viisastelee? Todista meille taas kerran, että miehet ei oikeasti tajua psykologiasta mitään.

tuolla samalla äänensävyllä kyselet sinulle vielä tuntemattomia asioita peilaamalla itseäsi kovasti muihin naisiin. Joskus ovat ongelmasi fyysinen viehättävyys, joskus materiaaliset seikat, mutta aina törmään sinuun :-). Rehellisesti sanottuna, ei sinussa mitään moitittavaa ole, sinun täytyy vaan yksinkertaisesti vielä kasvaa aikuiseksi naiseksi.

Ja siis ihan rehellisesti, ei millään ivalla tms.

Vierailija
14/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko, että muut edes huomaa sitä (osaan hyvin peitellä;)

miehelleni olen maininnut asiasta..

jos jollekkin sattuu jotain huonoa, niin olen todella empaattinen ihminen, ja auttavainen.

ap (hirviö tai ei=DD )

Vierailija
15/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

tuolla samalla äänensävyllä kyselet sinulle vielä tuntemattomia asioita peilaamalla itseäsi kovasti muihin naisiin. Joskus ovat ongelmasi fyysinen viehättävyys, joskus materiaaliset seikat, mutta aina törmään sinuun :-). Rehellisesti sanottuna, ei sinussa mitään moitittavaa ole, sinun täytyy vaan yksinkertaisesti vielä kasvaa aikuiseksi naiseksi.

Ja siis ihan rehellisesti, ei millään ivalla tms.

Vierailija
16/16 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mieluimmin mikä sun omassa elämässä on pielessä. Mulla oli yksi tuttava jolla erittäin vaikea elämäntilanne laukaisi aivan kamalan kateusjakson. Se ei muuta tehnytkään kuin haukkui muita (kateus paistoi läpi) ja oli aika rasittavaa seuraa. Sitten kun tuo vaihe oli ohi, muttui taas " normaaliksi" ihmiseksi.

Kun muut ei sun kateutta kerran edes huomaa (uskon sen), ei sulla kovin isoa ongelmaa varmasti ole. En yritäkään asiaa enempää analysoida, mutta varmasti aiheesta on kirjoitettu juttua hyllymetreittäin. Etsi jotain matskua aiheesta jos oikeasti haluat päästä kateudesta irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi