Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Li Andersson oli varsin hyvä aamutelevisiooonissa

Vierailija
03.06.2022 |

Mallikkaasti on tämä nuori ministeri hoitanut pestinsä, vaikka mielyttävä ulkonäkö on varmasti tuonut omat paineensa suoriutua julkisuudestakin, niin on pysynyt hyvin fiksuna osaaja-ministerinä enemmän kuin minään roska-lehtien mannekiinina.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassareilla on ollut muutama karismaattinen puoluejohtaja: Claes Andersson, Suvi-Anne Siimes ja nyt Li Andersson. Clasu ylitse muiden, mutta hän olikin psykiatri, kirjailija, jazz-muusikko, jne .

Vierailija
2/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha pskaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson ei ole opetusministerinä hoitanut hommiaan. Hän ei ole turvannut koululaisten oikeutta saada hyvää opetusta, vaan on puuhastellut ideologisia fiksauksia, jotka ovat varmaan hänen mielestään kivoja. Ministerinä pitäisi kuitenkin pystyä tekemään muutakin. Koulut ovat tällä hetkellä paikkoja, joissa ei opi enää mitään. Muutama häirikkö pyörittää opettajaa koko tunnin ja hiljaiset kiltit oppilaat unohtuvat. Opettajille on sälytetty koko ajan enemmän muuta hommaa kuin lasten opettamista. Korona-aika on ollut hirveää. Lapset ovat sairastaneet todella paljon ja osa on jäänyt sairaiksi. Ulkomailta olemme kuulleet, kuinka koulujen terveysturvallisuutta on parannettu ilmanpuhdistimin ja ilmanvaihdon tehostamisella. Meillä ei ole tehty mitään. Emme ole saaneet edes hiilidioksidimittareita luokkiin, jotta voisi edes ennakoida, milloin  on avattava ikkunat. Käytännössä moni lapsi on tippunut kärryiltä sairastettuaan useita kertoja koronan. Opetusministeriltä ei apua heru, vaikka sitä on pyydetty enkelin kielin usean eri työryhmän pyynnöstä ja kansainvälisiin käytäntöihin vedoten. Itse alan olla niin kypsä, etten ole varma ollenkaan, palaanko syksyllä kouluun töihin. Tässä maassa lasten terveys ja oikeus opiskeluun ei vain enää toteudu kaiken ideologisen nysvääminen ohessa. 

Vierailija
4/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Li Andersson ei ole alentunut samanlaiseen instapissistelyyn kuin Sanna Marin ei tee siitä vielä hyvää ministeriä.

Vierailija
5/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Anderssonin käsitys maailmasta on sellainen kuin vain voi olla ihmisellä, joka käyttää julkista rahaa vailla taloudellista vastuuta. Kaiken maailman kavereiden yhdistyksille riittää jaettavaa ja köyhiä muistetaan juhlapuheissa. Jos pitää valita niiden köyhien ja kaverien tukirahojen väliltä, köyhät unohtuvat. Andersson on kotoisin varakkaasta perheestä, joten hän ei kyllä edes ymmärrä, millaisia ihmisiä hänen pitäisi edustaa. Kasvisruokaa on kiva ajaa kaikille, mutta kun nyt kaikki saisivat edes jotakin ruokaa täällä kotimaassakin. Ma muille löytyy heti katto pään päälle ja tulot koko perheelle, mutta oma kansa ei sellaista takuuta ole saanut. Li Andersson on maailmanparantaja, joka ei näe, että kotimaassa on vielä paljon perustarpeita vailla olevia ihmisiä. Yritykset ovat hänelle suuri s**tana paitsi nyt ne kelpaavat, jos niiltä voi vaatia rahaa. Anderssonin kaltaisten maailma ei ole se, missä muut elävät. 

Vierailija
6/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Li Andersson ei ole opetusministerinä hoitanut hommiaan. Hän ei ole turvannut koululaisten oikeutta saada hyvää opetusta, vaan on puuhastellut ideologisia fiksauksia, jotka ovat varmaan hänen mielestään kivoja. Ministerinä pitäisi kuitenkin pystyä tekemään muutakin. Koulut ovat tällä hetkellä paikkoja, joissa ei opi enää mitään. Muutama häirikkö pyörittää opettajaa koko tunnin ja hiljaiset kiltit oppilaat unohtuvat. Opettajille on sälytetty koko ajan enemmän muuta hommaa kuin lasten opettamista. Korona-aika on ollut hirveää. Lapset ovat sairastaneet todella paljon ja osa on jäänyt sairaiksi. Ulkomailta olemme kuulleet, kuinka koulujen terveysturvallisuutta on parannettu ilmanpuhdistimin ja ilmanvaihdon tehostamisella. Meillä ei ole tehty mitään. Emme ole saaneet edes hiilidioksidimittareita luokkiin, jotta voisi edes ennakoida, milloin  on avattava ikkunat. Käytännössä moni lapsi on tippunut kärryiltä sairastettuaan useita kertoja koronan. Opetusministeriltä ei apua heru, vaikka sitä on pyydetty enkelin kielin usean eri työryhmän pyynnöstä ja kansainvälisiin käytäntöihin vedoten. Itse alan olla niin kypsä, etten ole varma ollenkaan, palaanko syksyllä kouluun töihin. Tässä maassa lasten terveys ja oikeus opiskeluun ei vain enää toteudu kaiken ideologisen nysvääminen ohessa. 

Eihän tässä sepustuksessasi ole mitään järkeä.  Saattaa tietysti olla että perspektiivi on lyhyt. Nykyään kouluissa on todella paljon opettajilla avustajia jotka vapauttavat heitä opetustyöhön, mutta olisiko niin että opettajien taso on laskenut ja kaikenlaiset epäpätevät pölöt hakeutuvat alalle vai koska kykenevät suoriutumaan koulusta ei se vielä tee opettajaa ja jos ei järki riitä edes ikkunan aukaisemiseen kun ilma alkaa huonontua niin aika heikko on. Li ei myöskään ole aiheuttanut koronaa eikä voi mitenkään korjata millään taikatempulla asioita entiselleen se vie aikansa kun asioita korjataan ja on opettajienkin vastuulla.

Nykyajan ihmisillä on joku outo kuvitelma, että ministereillä on joku ihmeellinen taikanappula josta vääntämällä asiat tulevat yhtäkkiä kuntoon.

Li joutuu varmasti myös korjaamaan vuosien takaisia virheitä joita esimerkiksi oikeistohallitukset ovat tehneet säästämällä kaiken kuralle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Li Andersson ei ole opetusministerinä hoitanut hommiaan. Hän ei ole turvannut koululaisten oikeutta saada hyvää opetusta, vaan on puuhastellut ideologisia fiksauksia, jotka ovat varmaan hänen mielestään kivoja. Ministerinä pitäisi kuitenkin pystyä tekemään muutakin. Koulut ovat tällä hetkellä paikkoja, joissa ei opi enää mitään. Muutama häirikkö pyörittää opettajaa koko tunnin ja hiljaiset kiltit oppilaat unohtuvat. Opettajille on sälytetty koko ajan enemmän muuta hommaa kuin lasten opettamista. Korona-aika on ollut hirveää. Lapset ovat sairastaneet todella paljon ja osa on jäänyt sairaiksi. Ulkomailta olemme kuulleet, kuinka koulujen terveysturvallisuutta on parannettu ilmanpuhdistimin ja ilmanvaihdon tehostamisella. Meillä ei ole tehty mitään. Emme ole saaneet edes hiilidioksidimittareita luokkiin, jotta voisi edes ennakoida, milloin  on avattava ikkunat. Käytännössä moni lapsi on tippunut kärryiltä sairastettuaan useita kertoja koronan. Opetusministeriltä ei apua heru, vaikka sitä on pyydetty enkelin kielin usean eri työryhmän pyynnöstä ja kansainvälisiin käytäntöihin vedoten. Itse alan olla niin kypsä, etten ole varma ollenkaan, palaanko syksyllä kouluun töihin. Tässä maassa lasten terveys ja oikeus opiskeluun ei vain enää toteudu kaiken ideologisen nysvääminen ohessa. 

Eihän tässä sepustuksessasi ole mitään järkeä.  Saattaa tietysti olla että perspektiivi on lyhyt. Nykyään kouluissa on todella paljon opettajilla avustajia jotka vapauttavat heitä opetustyöhön, mutta olisiko niin että opettajien taso on laskenut ja kaikenlaiset epäpätevät pölöt hakeutuvat alalle vai koska kykenevät suoriutumaan koulusta ei se vielä tee opettajaa ja jos ei järki riitä edes ikkunan aukaisemiseen kun ilma alkaa huonontua niin aika heikko on. Li ei myöskään ole aiheuttanut koronaa eikä voi mitenkään korjata millään taikatempulla asioita entiselleen se vie aikansa kun asioita korjataan ja on opettajienkin vastuulla.

Nykyajan ihmisillä on joku outo kuvitelma, että ministereillä on joku ihmeellinen taikanappula josta vääntämällä asiat tulevat yhtäkkiä kuntoon.

Li joutuu varmasti myös korjaamaan vuosien takaisia virheitä joita esimerkiksi oikeistohallitukset ovat tehneet säästämällä kaiken kuralle

Punaisten lasien läpi ei näe muita värejä. Elämä ei ole punaista pelkästään. 

Vierailija
8/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Li Andersson ei ole opetusministerinä hoitanut hommiaan. Hän ei ole turvannut koululaisten oikeutta saada hyvää opetusta, vaan on puuhastellut ideologisia fiksauksia, jotka ovat varmaan hänen mielestään kivoja. Ministerinä pitäisi kuitenkin pystyä tekemään muutakin. Koulut ovat tällä hetkellä paikkoja, joissa ei opi enää mitään. Muutama häirikkö pyörittää opettajaa koko tunnin ja hiljaiset kiltit oppilaat unohtuvat. Opettajille on sälytetty koko ajan enemmän muuta hommaa kuin lasten opettamista. Korona-aika on ollut hirveää. Lapset ovat sairastaneet todella paljon ja osa on jäänyt sairaiksi. Ulkomailta olemme kuulleet, kuinka koulujen terveysturvallisuutta on parannettu ilmanpuhdistimin ja ilmanvaihdon tehostamisella. Meillä ei ole tehty mitään. Emme ole saaneet edes hiilidioksidimittareita luokkiin, jotta voisi edes ennakoida, milloin  on avattava ikkunat. Käytännössä moni lapsi on tippunut kärryiltä sairastettuaan useita kertoja koronan. Opetusministeriltä ei apua heru, vaikka sitä on pyydetty enkelin kielin usean eri työryhmän pyynnöstä ja kansainvälisiin käytäntöihin vedoten. Itse alan olla niin kypsä, etten ole varma ollenkaan, palaanko syksyllä kouluun töihin. Tässä maassa lasten terveys ja oikeus opiskeluun ei vain enää toteudu kaiken ideologisen nysvääminen ohessa. 

Eihän tässä sepustuksessasi ole mitään järkeä.  Saattaa tietysti olla että perspektiivi on lyhyt. Nykyään kouluissa on todella paljon opettajilla avustajia jotka vapauttavat heitä opetustyöhön, mutta olisiko niin että opettajien taso on laskenut ja kaikenlaiset epäpätevät pölöt hakeutuvat alalle vai koska kykenevät suoriutumaan koulusta ei se vielä tee opettajaa ja jos ei järki riitä edes ikkunan aukaisemiseen kun ilma alkaa huonontua niin aika heikko on. Li ei myöskään ole aiheuttanut koronaa eikä voi mitenkään korjata millään taikatempulla asioita entiselleen se vie aikansa kun asioita korjataan ja on opettajienkin vastuulla.

Nykyajan ihmisillä on joku outo kuvitelma, että ministereillä on joku ihmeellinen taikanappula josta vääntämällä asiat tulevat yhtäkkiä kuntoon.

Li joutuu varmasti myös korjaamaan vuosien takaisia virheitä joita esimerkiksi oikeistohallitukset ovat tehneet säästämällä kaiken kuralle

Et näköjään tunne koulumaailmaa ollenkaan. Et kyllä tunne koronan aiheuttamia ongelmiakaan. CO2-mittari näyttää jo paljon ennen tunkkaisen ilman muodostumista, milloin tila on täynnä kertaalleen hengitettyä ilmaa. Puhdas sisäilma vaikuttaa suoraan oppimistuloksiin ilman koronaankin, mutta tällaisena aikana olisi suonut, ettei lasten olisi tarvinnut sairastaa virusta montaa kertaa ja altistua sille jatkuvasti ja pelätä, että vievät taudin kotiin ja vanhemmat kuolevat. Hirveä taakka lapselle. Lapsia olisi pitänyt suojata koronalta ja tiedoksesi, että WHO on suositellut ilmahygieniatoimia kouluihin, mutta meillä niitä ei ole noudatettu pyynnöistä huolimatta. Euroopassa lapset eivät ole sairastaneet yhtä paljon kuin meillä. 

Opettajien avustajat eivät raportoi, eivät suunnittele opetusta, eivät korjaa kokeita, eivät osallistu opettajien palavereihin, eivät tapaa vanhempia, eivät osallistu kehitystyöhön yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andersson on naiivi.