Miesystävän suku kuulemma mököttää, kun en lähde tätini hautajaispäivänä talkoisiin juhliin
Olisi huomenna miesystävän siskon valmistujaiset ja tätini hautajaiset. Miesystävä oli jo aiemmin minulta lupaa kysymättä ehtinyt luvata, että voin keittiöalan työntekijänä hoitaa tarjoilut (=tiskata). Tätini hautajaisetkin on huomenna ja minua suoraansanottuna loukkaa, kun edes kuvittelevat minun olevan valmis piikaksi hautajaisten jälkeen. Menisittekö itse?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osanotto suruusi.
Minä en menisi piikomaan, vaikka ei olisi hautajaisia, jos minulta itseltäni ei olisi asiaa kysytty. Mies vastasi puolestasi. Mies voi piikoa. Nehän ovat hänen siskonsa juhlat ja hän on luvannut, että teiltä autetaan.
Tämä! Ei kai kukaan järjissään oleva mene ilmaiseksi keittiöön huhkimaan.
Eihän se nyt mitään huhkimista ole. Vähän tiskejä laitellaan ja juomaa kaadellaan ja katsotaan, että kaikki toimii ja ruokaa riittää kaikille.
Huomenna paritkin juhlat, joissa autan.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miettisin melko pitkään, missä on onnistuttu saamaan hautajaiset lauantaille, hieno suoritus. Nykyisin hautajaiset on viikolla, vihkimiset lauantaisin ja sunnuntaiksi voi hyvällä tuurilla saada ristiäiset.
Hautajaiset järjestetään kappelissa ja häät kirkossa.
Näin ainakin isoimmilla paikkakunnilla. Ja pappeja löytyy isoilta paikkakunnilta.
Ja silti kirkkokalenterissa on muutama viikonloppu vuodessa, jotka pyhitetään muulle maailmalle, ettei olisi mitään kirkon menoja.
Isoimman paikkakunnan kirkon toimistossa työskennelleenä.
Vierailija kirjoitti:
No, en järkkäisi hautajaisia koulunpäättäjäispäivänä, koska niin monella on muita juhlia silloin.
Mies ei myöskään voi lupailla sinua minnekään tekemään keittiöhommia.
Ei niitä hautajaisia voi mihin tahansa asti vitkuttaa. Nykyisin tuntuu olevan vaikea saada hautajaispäivää edes neljän viikon päähän.
Et mene piikomaan, hautajaiset on raskas rupeama. Miehelle tekisin selväksi, että ei enää ikinä lupaa puolestasi mitään kenellekään. Ja kaiken päälle puolison sisaren juhlat on sitä lajia, että sun kuuluisi olla kutsuttuna vieraana. Serkun lapsen juhlissa voisikin jo piikoa, kun ei ole niin läheinen.