Mikä Instagramin, Tiktokin tarkoitus on edes loppupeleissä? Yhteydenpitoa kavereihin vai huomionhakua tuntemattomilta?
Olen pariinkiin otteeseen ollutkin tuolla mutta aina lähtenyt sieltä, kun en keksinyt sinne sisältöä. Kavereiden tapahtumiahan tuolta on hyvä seurata mutta itsellä ei ole kavereita juurikaan. Kuvien laittaminen ja random henkilöiden tykkäykset ovat yhtä tyhjän kanssa, koska miksi niitä kiinnostaisi mitä teen? Pitäisi laittaa mielenkiintoista sisältöä jatkuvasti, mutta ei minulla ainakaa ole sellaista.
Onko tämän tarkoituksena vain kohottaa omatuntoa laittamalla naamakuvia ja odottaa kehuvia kommentteja? Aiheuttaa ulkonäköpaineita nuorille ja koukuttaa ikävästi.
Olenko ainut tällä mielipiteelläni?
Kommentit (7)
Huomiokulttuuri. Kannattaa lukea ja kuunnella Tristan Harrisia mm.https://youtu.be/eD0JzemrL20
Kiina toi tiktokin länttä rappioittamaan, keräävät ja myyvät käyttäjien tietoja.
No itse olen ihan vasta löytänyt instan mahdollisuudet puutarhaharrastuksen myötä. Seuraan puutarha-aiheisia tilejä ympäri maailmaa ja itsekin laitan kuvia omista kasveistani. Ei tarvitse rasittaa kavereita tuhansilla kukkakuvilla kun ne voi laittaa instaan muiden asiasta kiinnostuneiden nähtäväksi. 😂 Lisäksi olen oppinut paljon uutta ja saanut hyviä vinkkejä toisten kokemuksista. Voisin kuvitella että johonkin muuhunkin harrastukseen saisi lisää mielenkiintoa seuraamalla muita samasta asiasta kiinnostuneita. Mutta en minäkään ole oikein koskaan tajunnut Facebookin tai instan käyttöä tyyliin tässä mun aamupala ja tässä minä muikeana edestä ja takaa. Toki voihan sekin olla jonkun harrastus.
Muokattujen ja lavastettujen kuvien avulla halutaan luoda kulissi kun oikea elämä ei mene niin kuin haluaisi ja samalla huomion haku tykkäyksiä kerjäämällä
Mulle instagram on lähinnä harrastuksen esittelyä. Ja inspiraation hakemista.
Juu instassa toki on myös harrastuskuvia, mutta tiktok on pelkkää narkissokratista sontaa.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen ihan vasta löytänyt instan mahdollisuudet puutarhaharrastuksen myötä. Seuraan puutarha-aiheisia tilejä ympäri maailmaa ja itsekin laitan kuvia omista kasveistani. Ei tarvitse rasittaa kavereita tuhansilla kukkakuvilla kun ne voi laittaa instaan muiden asiasta kiinnostuneiden nähtäväksi. 😂 Lisäksi olen oppinut paljon uutta ja saanut hyviä vinkkejä toisten kokemuksista. Voisin kuvitella että johonkin muuhunkin harrastukseen saisi lisää mielenkiintoa seuraamalla muita samasta asiasta kiinnostuneita. Mutta en minäkään ole oikein koskaan tajunnut Facebookin tai instan käyttöä tyyliin tässä mun aamupala ja tässä minä muikeana edestä ja takaa. Toki voihan sekin olla jonkun harrastus.
Näin minullakin. Yhtään kuvaa itsestäni en ole sinne laittanut, ainoastaan harrastukseeni liittyviä. Kuvillani on yleensä n. 200 tykkäystä ja ehkä 20 kommenttia.
Tykkäykset ja kommentit toki tuntuvat kivoille, mutta eivät mikään itseisarvo, enkä jaksa sen kummemmin tiliäni markkinoida.
Kyseessä on perimmiltään pyramidihuijaus, jossa suuresta seuraaja- ja huomiomäärästä haaveilevat ihmiset seuraavat ja antavat huomiota pyramidin yläpäässä oleville. Siksi ihmiset toistavat samoja maneereja siellä uudestaan ja uudestaan.
Jossakin kohdassa syntyi virheellinen käsitys, että some-pyramidissa korkeammalla olevien asema tekisi heistä muutenkin merkittäviä tai että heidän influenssauksensa olisi rahanarvoista. Someyleisö haluaa perimmiltään huomionsaajaksi huomionsaajan paikalle, ei ostaa markkinoitavia tuotteita.
Kokonaisuuden tuottama arvo on vähäinen tai negatiivinen.