Onko kosintaan miettimisaikaa
Kommentit (11)
Kyllä. Elämän tärkeimpiä päätöksiä
Kannattaa miettiä. Minäkin muistin nyt yhtäkkiä etten ole vastannut vieläkään kolme vuotta sitten esitettyyn kosintaan.
Mitähän mies (aivan ihana) sanoisikaan, jos vastaisin, että Kyllä. Se olisi minulle suuri kunnia.
Sinuna huolestuisin jos kumppanisi vastaus ei olisi selvä.
Yllätyskosinta on kyllä pirullinen.
Jotkut jopa luemma tekee jotain ihme temppuja, kuten piilottaa sormuksen kakkuun tai ostaa taivaalle lentokoneen tekemään I LOVE YOU kuvioita.
Ja sitten katsot sitä lentokoneen vanaa ja sitä tyyppiä polvillaan edessäsi, ja toteat että ööh pitää miettiä...
Jos noudatettaisiin oikeustoimilakia, niin ei ole. Suulliseen tarjoukseen on ilmoitettava hyväksyntä vitkastelematta, muuten tarjous on hylätty.
Vierailija kirjoitti:
Jos noudatettaisiin oikeustoimilakia, niin ei ole. Suulliseen tarjoukseen on ilmoitettava hyväksyntä vitkastelematta, muuten tarjous on hylätty.
<3
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kannattaa miettiä. Minäkin muistin nyt yhtäkkiä etten ole vastannut vieläkään kolme vuotta sitten esitettyyn kosintaan.
Mitähän mies (aivan ihana) sanoisikaan, jos vastaisin, että Kyllä. Se olisi minulle suuri kunnia.
Sanoisiko että liian myöhään, tarjous ei ole enää voimassa, ks. oikeustoimilaki.
Yhdessä mietittiin jo etukäteen olemmeko molemmat sitä mieltä, että kihloihin/naimisiin mennään.
Ei siis mitään yllätyyyyyyyys kosintaa koko stadioniyleisön edessä.
Suurimpia päätöksiä elämässä. Tottakai pitää saada harkinta-aikaa!
Itse olin odottanut kosintaa vuosia. Mies päätti sitten kosia kesäloman lopussa vuonna 2018. Takana oli 4 viikkoa yhdessä purjeveneellä. Mies oli ollut loman ajan poikkeuksellisen pahalla tuulella. Hän äksyili ja mökötti paljon enemmän kuin mikä olisi ollut hänelle normaalia. Yleensä minä olen ollut meistä kahdesta se äksympi, mutta tuolla lomalla roolit olivat kääntyneet. Niinpä kosintahetkellä olisin oikeastaan halunnut kysyä, miksi hän juuri sillä hetkellä sellaisen loman päätteeksi päätti kosia. Kysymys kuului: "Rakas... Menisiksä mun kanssa naimisiin?" Enkä osannut sanoa ääneen muuta kuin "tietysti", vaikka olisin siinä hetkessä halunnut miettimisaikaa.
Häät vietettiin 2020 ja naimisissa ollaan edelleen. Ei mikään mennyt sinänsä pieleen, mutta olen miettinyt kosintahetken ristiriitaisuutta kyllä näiden vuosien aikana muutaman kerran.
Tarkotus on saada myöntävä vastaus yllättäen esitetyllä kysymyksellä.