Uudet talot eli kaikkea sitä näkeekin...
Kuten miehen kanssa todettiin, tästä "talosta" oli kyllä aika vaikea löytää mitään hyvää: https://www.etuovi.com/kohde/20544878?haku=M1627973314 Itselleni tulisi kyllä ahdistava olo tuolla parvella :D
Kommentit (262)
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijalle olisi ihan luksuskämppä.
Joo, tuolta parvelta kun könyät yliopistolle...900 metriä ensalkuun bussipysäkille, maksa kallis ABCD-lippu, ja bussista vaihto junaan. Käytä päivässä 3h edestakaisiin matkoihin ja siitä siis 4 kilsaa päivässä kävelyä vaihtojen välissä, jotta pääset takaisin koppiisi kopittamaan. Hyvää luksuselämää.
Sinänsä vois olla luksuskämppä, jos sijaitsisi kampusalueella ja hinta olisi opiskelijakämpän luokkaa, mutta tällä sijainnilla ja hinnalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo oli jotain 45 neliöisiä ja vähemmän putkia, idea olisi oikeasti jo kiva. Nuo miniputket taas vain kammottavia.
Joo, tää nykyajan asumisen putkinäköisyys kammottaa. Miniasunnosta sais oikeasti kivan, mutta miksi sen pitää olla tuollainen putki? Keskellä peltoa, jossa edes kerrostalon rajoitteet eivät ole rajoittamassa?
Tuusulan kohde hirveä, mutta Lohjan minitalo kelpaisi:
https://www.etuovi.com/kohde/2243042
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen kyllä kelpaisi. Mutta miksi se on Lohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/2243042Tuollainen kyllä kelpaisi. Mutta miksi se on Lohjalla.
Minkähän talotehtaan tuote? Tuollisen voisi tilata omalle tontille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.etuovi.com/kohde/2243042Tuollainen kyllä kelpaisi. Mutta miksi se on Lohjalla.
Sama kiinnostaa. Hinta tietenkin ratkaisee paljon.
Tuosta näkee niin monta virhettä kun rakennuttajat eivät ole millään muotoa osallistuneet kuin rakennuksen sijoittamiseen tontilla, sekä itse rakennuksen suunnitteluun.
Katsokaa vanhojen asuntojen ikkunoita ja verratkaa niitä nykyisten asuntojen ikkunoihin. Vanhojen asuntojen ikkunat ovat väistämättä auki ja niistä näkee ulos. Sen sijaan nykyasunnoissa kaikissa on ikkunat kiinni, koska niistä näkee sisälle!
Tässä maassa on viisikymmentäluvun jälkeen ymmärretty kaikki rakentamisen trendit ja tyylit täysin väärin ja niistä on tehty irvikuvia. Esimerkiksi funktionalismi pilasi maiseman niin pahasti että jotkut sekopäät eivät vieläkään haluaisi päästää siitä irti, ja sitten on nämä joiden mielestä valoa sisään, tarkoittaa sitä että seinät pitää purkaa ja tilalle asentaa ikkunat että naapuritkin näkevät sisälle!
Pohjan arkkitehtuurikin on aivan järjetöntä.
Esimerkiksi perinteinen pohjalaistalo on pintaratkaisultaan sellainen että ensin tullaan tuulikaappiin ja siitä eteiseen. Siitä pääsee kolmeen suuntaan, eli yleensä vessaan, makuuhuoneisiin ja itse tupaan. Siellä on siis selkeästi suljettuja alueita joissa saa olla rauhassa yksin jos haluaa.
Mutta nykytaloissa tullaan sisälle, niin edessä on joko pitkä käytävä tai ei sitäkään ja sitten ollaan jo tuvassa ja siitä tuvasta on sitten avokeittiötä ja makuuhuoneen ja vessan ovia näkyvillä, niin että mihinkään et pääse pakoon jos alkaa muiden naamat ahdistamaan.
Vanhoissa taloissa ja esimerkiksi seitsemänkymmentäluvulla rakennetuissa rivitaloissakin oli sellainen pohjaratkaisu että lapset pystyivät juoksemaan ympäri jahdaten toisiaan. Nyt he eivät pysty sitä tekemään, kun koko talo on avoin, seiniä myöten!
Mutta kaikkein suurin virhe on toteutettu tonttijaolla, kun tontit ovat niin kapeita että naapuritalon ikkuna on neljän metrin päässä omasta ikkunasta. Periaatteessa noin tiukalla järjestyksellä ei ole väliä, asuvathan ihmiset kerrostaloissakin toistensa seinän takana. Mutta ongelma on siinä että pihaa ei ole. Esimerkiksi lapset eivät pysty liikkumaan ympäristössään! He eivät tule tuntemaan luontoa, koska luontoon ei pääse. Sen sijaan heidät kärrätään pientaloalueeltakin harrastuksiinsa autoilla!
Ja tuossa myynt-ilmoituksessa on siitä erittäin hyvä esimerkki. Ja sitten he vielä kehtaavat myydä tuota aluetta viheralueena! Mikä ihmeen viheralue, kun siinä ei ole kuin pelkkä nurmikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kiinnostaa. Hinta tietenkin ratkaisee paljon.
Tehtaasta en tiedä, mutta rakennuttaja on Luuwe Kodit Oy https://www.luuwekodit.fi
Aikamoinen itsemurhayksiö tosiaankin.
Näin naapureiden metakoita iät ajat kuunnelleena arvostaisin huomattavasti tuollaista ilmarakoa asuntojen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Näin naapureiden metakoita iät ajat kuunnelleena arvostaisin huomattavasti tuollaista ilmarakoa asuntojen välissä.
Tuosta etuovesta ja ikkunasta tulee räyhääjänaapuri kysymättä kerralla sisään. Mihin aiot paeta, sinne parvelleko?
Ihan kauheita 🙈
Kuka maksaa tollasesta keskitysleirikopista yli 100k..?!?
Onko nää niitä samoja mistä jossain pyydetään kk-vuokraa 1700,00 (+ vesi, sähkö)?
Ehkä joku mielenhäiriöinen ostaa tai vuokraa tollasen ahdistavan kenkälaatikon, mutta itse en voisi ikinä kuvitellakaan asuvani tollasessa. Hyi.
En ymmärrä näistä mainoksista vikisijöitä. Mitään taloa ei ole kukaan pakottanut koskaan ostamaan. Voi rakentaa itse mieleisensä, remontoida, what ever. Kyse on vain ja ainoastaan rahasta ja omaisuudesta. Kukin voi päättää ihan itse mistä pitää ja missä haluaa asua, minua ei ainakaan kiinnosta yhtään mitä joku on mieltä avokeittiöstä, suurista ikkunoista tai yhtään mistään. Ei muuta kun rahaa pöytään ja kyllä on unelmien talo paraatipaikalla. Jos ei ole rahaa, joutuu valitettavasti tyytymään siihen mitä markkinoilla on omassa budjettiluokassa tarjolla. Kaikkea mukavaa ei voi koskaan saada, kuuluu vanha totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WTF? Siis mistä tuo hinta tulee???
Jokainen myyjä voi hinnoitella itse.
No tottakai voi, mutta sitten myyjä valittelee kun ei millään mene kaupaksi, ja syyttää että ihmiset ei ymmärrä.
Näihin taloihin pätee todella hyvin vanha sanonta:
ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
Ja jos joku suostuu maksamaan näistä kauhistuksista pyydetyn ostohinnan niin on todella tyhmä.
Tai edes tuon reilun puolentoista tonnin vuokran.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näistä mainoksista vikisijöitä. Mitään taloa ei ole kukaan pakottanut koskaan ostamaan. Voi rakentaa itse mieleisensä, remontoida, what ever. Kyse on vain ja ainoastaan rahasta ja omaisuudesta. Kukin voi päättää ihan itse mistä pitää ja missä haluaa asua, minua ei ainakaan kiinnosta yhtään mitä joku on mieltä avokeittiöstä, suurista ikkunoista tai yhtään mistään. Ei muuta kun rahaa pöytään ja kyllä on unelmien talo paraatipaikalla. Jos ei ole rahaa, joutuu valitettavasti tyytymään siihen mitä markkinoilla on omassa budjettiluokassa tarjolla. Kaikkea mukavaa ei voi koskaan saada, kuuluu vanha totuus.
Joo mutta pskaa ei lähtökohtaisesti kannata pienemmällä budjetillakaan liikkeellä olevansa hankkia..
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on melkein tuplasti isompikin ja maksaa 50 000 enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ai te olette saaneetnoita Suomeen myös. Täällä Ruotsissa on aika paljon noita ja ihan kätevän oloisia. Itse ostin tälläisen ja olen kyllä viihtynyt. Omaa rauhaa, mutta ei kuitenkaan liian iso. Miksi maksaisin yhdestäkään turhasta neliöstä? Vain ostaakseni siihen jotain? Outo ajatus. Hyvin mahdun pienen lapseni kanssa tuollaisessa asumaan.
Miten mä nyt vähän epäilen tän kommentoijan aitoutta? Joko oot hölmöyksissäsi ostanut tollasen ja yrität upgreidaa mielipiteitä, tai sit oot jollain tavalla muuten tekemisissä kopperoiden kanssa. Myyjä? Osakas?
Vierailija kirjoitti:
Kuva herätti minussa kaksi ajatusta
1) Miten kenelläkään voi olla niin montaa lumikolaa, -lapiota ja haravaa että se tarvitsee takapihalleen näin julmetun monta puutarhavajaa ja
2) Missä se 127 000 euron erillistalo oikein on jonka takapihalla vajat sijaitsevat. Miksi siitä ei ollut yhtään kuvaa?
Haha, loistava, just näin! 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta pskaa ei lähtökohtaisesti kannata pienemmällä budjetillakaan liikkeellä olevansa hankkia..
Ei tarvitse hankkia mitään. Jostain syystä suomalaiseen ajatteluun kuuluu se, että luullaan vahvasti että juuri minulla on oikeus saada puoli-ilmaiseksi asunto paraatipaikalta kaikilla haluamillani herkuilla - ja vielä parempaa, jos yhteiskunta sen maksaa. Ja mikäli minä en sitä saa, se on jonkun muun vika. Totuus on se, että raha ratkaisee tässäkin asiassa. Asia on erittäin yksinkertainen - joko ostat sellaisen mitä markkinoilla on, tai sitten rakennutat itse mieleisesi. Näin ne asiat on menneet aina. Johonkin joutuu aina maailmassa tyytymään jos olet tavallinen työssäkäyvä palkansaaja.
Nussimisasioita ei ole selvästi ajateltu. Tonne parvelle mennään vaan nukkumaan ahtaasti kuin ruumis arkussa eikä ylimääräisiä kiloja saa olla yhtään. Pillutouhut onnistuu luontevasti tossa sohvalla ja naapuri voi ohikulkiessaan ihastella isännän karvaista persettä ikkunasta.