Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä ei ole varmaan ketään Menieren tautia sairastavaa

Vierailija
02.06.2022 |

Auttaako suolaton/vähäsuolainen ruokavalio?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa jonkin verran. Mulla on lisäksi nesteenpoistolääke käytössä.

Vierailija
2/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on "Meniere-korva", mutta ei vielä Meniere-diagnoosia, ja pyrin elämään niin että en sitä saisikaan. Äidilläni diagnosoitiin se joitakin vuosia sitten, ja tuolloin tajusin että minulla oli ollut jo pitkään monia samoja oireita. Pahimmassa vaiheessa sain huimausta jopa tummasta suklaasta, mutta nykyään pärjään hyvin oireettomana, kun olen jättänyt kahvin pois ja pidän ruokavalion hyvin vähäsuolaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla on Menieren tauti koska yhtäkkiä alkaa huimata ja pyörryttää ja tulee pahoinvointi. Pyörrytys menee ohi melko nopeasti mutta etova/oksettava olo jatkuu tuntejakin. Myös korvissa tinnittää ja humisee. Saitko sinä helposti diagnoosin? Kokeilen tuota suolatonta ja vähennän kahvin juontia. ap

Vierailija
4/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haittaakaan.

Mutta ei se kokonaan pyörrytystä pois ota..

Valitettavasti.

Menieridiagnoosi päällä viimeiset 5 vuotta

Vierailija
5/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että joku ottaa kys sairauden täällä esille, en muista aiemmin siitä lukeneena täällä. Mitä tuo menier-korva sinulla tarkoittaa?

Minulla hieman epävarma, tuore, Menier-diagnoosi jonka siis teki alan erikoislääkäri oireideni perusteella joista vahvimpana lähes 1v ajan oireillut oikeanpuoleinen korva. Täyteläisyyden ja kivun tunne, ajoittainen tinnitys, hieman alentunut kuulo hänen tekemässään tutkimuksessa (terkan tutkimuksessa oli ok), pyörrytys.

Sain Betaserc-lääkityksen jota syönyt nyt 4vkoa, vasteen saamiseen menee kuulema n.6vkoa.

Mielestäni pyörrytys on helpottanut ja korvan täyteläisyyden tunne, mutta nyt taas muutamana päivänä ollut aikamoista kipua..mutta selviän ilman särkylääkettä.

Erik.lääkäri sanoi, että lääkkeen tehotessa diagnoosi on täysin selvä.

Vierailija
7/7 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että mulla on Menieren tauti koska yhtäkkiä alkaa huimata ja pyörryttää ja tulee pahoinvointi. Pyörrytys menee ohi melko nopeasti mutta etova/oksettava olo jatkuu tuntejakin. Myös korvissa tinnittää ja humisee. Saitko sinä helposti diagnoosin? Kokeilen tuota suolatonta ja vähennän kahvin juontia. ap

Minun depressioni oireili huimauksena, kuulohäiriöinä, huonona olona jota oli vaikea kuvailla. En ollut mielialaltani masentunut vaan se puhkesi somaattisina oireina. Siksi ehdin kärsiä niistä kolmatta vuotta ennen kuin aloin olla niin väsynyt "menemään seiniä pitkin" että yksi lääkäri kirjoitti mielialalääkkeen. Yhtäkkiä sitten huomasin, että kaikki huimaus-, kuulo- ja muut vaivat ovatkin hävinneet.

Kun aloin vierottautua lääkkeestä, huimaus oli ensimmäinen vaiva, joka tuli takaisin. Vierottautuminen piti tehdä tosi hitaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä