HS: Wolt nostaa hintojaan edelleen
Woltin toimarin mukaan mm. Ukrainan sota on syy kuljetusten hintojen nostoon Suomessa. Kylläpä nämä äkkirikastuneet liikemiehet pitävätkin asiakkaitaan typerinä. Lopun alkua, ennustan.
Kommentit (69)
Vierailin taannoin ystävän luona Saksassa ja tilattiin siellä ruokaa kotiin. Paikallisessa tilauspalvelussa monen raflan kotiinkuljetus oli ilmainen tai maks. 1,99 . Eikö Ukrainan sota vaikuta Saksaan?
Vierailija kirjoitti:
Pizzaa ja kebbabia on Suomessa tilattu kotiin jo vuosikymmeniä. Mitä niin ihmeellistä tässä Woltissa nyt on? Kun pakkauksessa löytyykin kebabrullan sijasta nuudeleita niin tämä onkin outoa?
Ota huomioon, että wanhaan aikaan (ja jossain edelleen) kebabbilat hoitivat annosten kuljetuksen itse omalla henkilökunnalla ja firman kalustolla. Se ei ole ollenkaan sama konsepti kuin Wolt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailin taannoin ystävän luona Saksassa ja tilattiin siellä ruokaa kotiin. Paikallisessa tilauspalvelussa monen raflan kotiinkuljetus oli ilmainen tai maks. 1,99 . Eikö Ukrainan sota vaikuta Saksaan?
Myös Saksan Woltissa moni ravintola kuljettaa ilmaiseksi tai parilla eurolla. Mikä voi olla hintaeron syynä? Ei ainakaan voi perustua suomalaisten palkkoihin tai ostovoimaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizzaa ja kebbabia on Suomessa tilattu kotiin jo vuosikymmeniä. Mitä niin ihmeellistä tässä Woltissa nyt on? Kun pakkauksessa löytyykin kebabrullan sijasta nuudeleita niin tämä onkin outoa?
Ja nykyään pizzerioiden ei tarvitse itse sijoittaa kotiinkuljettamiseen kun muut lähetit hoitaa sen puolen. Ja lisäksi pizzerialla tai muulla ravintolalla ei ole enää monopoliasemaa ruuankuljetukseen vaan kuka tahansa Wolt tai Foodora kuski voi hoitaa sen. Enemmän töitä useammille ihmisille.
Woltissa ja foodorassa mukana olo ei ole ravintoloille ilmaista. He menettävät osan katteestaan näille ulkoistetuille tilauspalveluille eivätkä he voi vaikuttaa kohteluunsa mitenkään. Siksi jotkut ravintolat ovatkin jopa alkaneet kyhätä omia verkkokauppoja ja toivovat asiakkaittensa tilaajan sieltä eikä foodorasta ja woltista.
Vierailija kirjoitti:
Nuo woltit ja muut vastaavat paskafirmat on luultavasti turhin bisnesidea koskaan. Ainoastaan säälittävät ihraperceet käyttää niiden palveluita.
No minä olen varmaan se säälittävä ihraperse. Tosin ihraa ei perseestäni löydy mutta olen muuten suurimman osan niin sairas että kaupassa asiointi on hyvin haastavaa. Ongelma on woltin toiminnassa. Yhtään suomalaista kuljettajaa en ole nähnyt ja nämä ulkolaiset raataa orjapalkalla, tämä on syy miksi lopettaisin tilaamisen varsinkin jos hinnat nousee, -nehän menee herrojen taskuun. ja toiseksi hygienia on puutteellinen. Ruuat pakataan niin että sinne voi vaikka sylkeä. Ravintolat ei tosiaan arvosta asiakasta. Voisihan ne pakkaukset edes sulkea jollain.
Paras oli, kun näin yksi päivä Wolt-kuskin liikkuvan bussilla.
Vierailija kirjoitti:
No mitä hittoa? Tietenkin polttoaineen hinnan nousu vaikuttaa kuljetusten hintoihin.
Ja ei ole pakko käyttää palvelua, jos ei ole varaa. Ne piirtää kenellä on liitua.
On mulla varaa, mutta hyvin toimeentuleva ei ole sitä enää kohtapuoliin, jos käyttää leväperäisesti rahaa kaikkeen mahdolliseen turhaan. Kuten esimerkiksi ruoan kotiinkuljetukseen, jos se maksaisi jo lähemmäs kahdeksan euroa. Varakkaan ei tarvitse olla tyhmä, senkin rahan saa laitettua säästöön.
Onneksi en ole niin köyhä, etten omistaisi autoa. Voin toimia ihan itse itseni lähettinä enkä anna rahaa välikäsille.
58: Wolt vei kuljetusbisneksen idean loppuun asti. Brändäsi tappiin sen.